Життя

Як «липові» роботодавці обманюють людей

Як «липові» роботодавці обманюють людей

Що приховують оголошення про роботу

із обіцянками високих прибутків?

«Пропоную роботу в дружньому колективі, високий дохід, вільний графік роботи» – такі, або приблизно такі за змістом оголошення, можна частенько побачити на під’їздах будинків Луцька. Обіцянки високого доходу – від чотирьох тисяч гривень – видаються особливо дивними при нинішньому зубожінні населення. Що ж криється за цими оголошеннями?

Пропозиції про роботу, розвішені на під’їздах, часто звучать феєрично: «Шукаю хорошого працівника», «Робота для серйозних жінок», «Шукаю добру людину для співробітництва», «Помічник в офіс, високий дохід» тощо. Як правило, більше ніяких вимог до кандидатів не висувається.

За привабливою

пропозицією – компанія мережевого маркетингу

Лучанці Анні взагалі пощастило: потенційний роботодавець сам підійшов до неї в районі «Там Таму». Жіночка запропонувала роботу із неймовірно високими доходами і запросила на співбесіду. «Я якраз шукала роботу, то й вирішила скористатися можливістю, – розповіла Анна. – Тим більше, обіцяли досить пристойні гроші. Здивувало те, що роботодавець не назвав підприємства, в якому я мала б працевлаштуватись. Як виявилося, мене запросили у звичайну мережеву компанію. Причому на зустрічі усе подали під таким виглядом, ніби я, проста смертна, прийшла влаштовуватися у дуже круту фірму. На співбесіді говорили не стільки про те, у чому полягатиме моя робота, скільки про закордонні подорожі та неймовірні досягнення інших представників компанії. Насамкінець ще й заявили, що обов’язково зателефонують мені, якщо моя кандидатура підійде. Звісно ж, я їм підійшла, от тільки вони мені – ні».

оголошення на під’їздах – від представників

мережевих компаній

Ми вирішили на власному досвіді переконатися, що стоїть за пропозиціями про роботу, розклеєними ледь не на кожному кроці. Зібравши номери телефонів, обдзвонили так званих роботодавців. Виявилося, що за номерами із восьми оголошень про роботу стояли представники мережевих компаній. При цьому більшість із них належали до однієї і тієї ж компанії, яка спеціалізується на продажі різних біодобавок, оздоровчих засобів і приладів.

Зателефонувавши на один із номерів, я почула голос чоловіка, котрий представився Олексієм і відразу ж почав розпитувати інформацію про мене. Він говорив швидко та активно, от тільки назву компанії, яка пропонує дохід від чотирьох тисяч гривень, сказав нерозбірливо, хоча я й перепитала кілька разів. Швидко назвав дату, місце  та пообіцяв, що усі подробиці обговоримо. Як гадаєте, ким виявився цей чоловік? Усе тим же консультантом, представником мережевої компанії.

Чи можливо розбагатіти

у мережевій компанії?  

Людей, які потрапляли на гачок «сітковиків», спокушаючись обіцянками високих доходів, чимало. Це підтверджують обговорення в Інтернеті, де створили навіть чорний список, або книги скарг на оманливих роботодавців. Там у численних коментарях люди розказують про досвід такого «працевлаштування».

«Не зв’язуйтесь, вони проводять щодня та щогодини начебто співбесіди з півсотнею людей (включаючи ситуацію з катастрофічним безробіттям), – переконує львів’янин Олександр. – Далі – пропозиція купити в них продукцію, а потім ви будете «втюхувати» цю продукцію бабцям».

Аналогічних відгуків в Інтернеті – безліч. Проте є і прихильники мережевих компаній, які стверджують, що там – усе чесно, і заробітки дійсно високі. Але виникає запитання: «Чому ж тоді представники мережевих компаній не вказують в оголошенні назви своєї фірми?» Вони що, соромляться власної роботи? А коли кандидати приходять на співбесіду, використовують ледь не гіпнотично-психологічні методи, аби втягнути в мережу нових представників. Зазвичай усім кандидатам розповідають про неймовірні злети інших співробітників компанії. Таких успішних людей вам можуть навіть показати. Але нічого не скажуть про те, що ці успішні люди – одиниці із тисяч, які зазвичай стоять на самій верхівці, і які були першовідкривачами мережевих компанії на місцях. Усім іншим вручають пакет продукції, за який доведеться викласти кругленьку суму із власної кишені – продукція у мережевих компаніях у переважній більшості дуже дорога, як для середньостатистичного споживача. А далі представнику компанії доведеться вишукувати інших, таких, як і він сам, і перепродувати їм продукцію із великою націнкою. Оце й увесь «надприбутковий» бізнес.

Роботи мало, а безробітних більшає

На сьогодні між пропозицією ринку праці і попитом – справжнє провалля. Для прикладу, згідно із офіційними даними, за минулий рік через центри зайнятості пройшли 1 400 000 безробітних. Без сумніву, цьогоріч ця цифра лише зросте. Саме на цих безробітних людей, які вірять, що доля пошле їм шанс, і розраховують «сітковики», розклеюючи усюди свої звабливі, але не зовсім щирі оголошення.

Ольга Бойчук

БІЛЬШЕ ВРАЖАЮЧИХ ТА ДУШЕВНИХ ЖИТТЄВИХ ІСТОРІЙ ЧИТАЙТЕ В ГРУПІ «ЖИТТЄВІ ДРАМИ»  В FACEBOOK! ЩОБ ПІДПИСАТИСЯ НА НЕЇ — НАТИСНІТЬ ТУТ!

 

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Найцікавіше
В тему

Останні матеріали