Як вибрати агентство нерухомості?
Хтось стикається із житловими проблемами регулярно, хтось – один-два рази за все життя. Як же вибрати агентство нерухомості?
Географія та авторитет
На першому плані – звичайно ж, розташування агентства і його репутація.Дійсно, географічна близькість дуже важлива. Вона економить вам час, нерви і сили для більш важливих справ. А якщо перш ніж побачитися з ріелтором, доводиться їхати через все місто, то сил на відстоювання своєї точки зору, на обговорення всіляких варіантів може просто не залишитися.
Комфортність починається насамперед із скорочення ваших пересувань, а значить із зручності взаємодії. Це один з головних чинників, який шукають і знаходять потенційні покупці.
Отже, основний район пошуків агентства обраний, не факт, що це остаточний варіант, але поки нехай буде і такий.
Тепер підбираємо агентство, виходячи з його авторитетності. Що розуміється під цим? По-перше, термін роботи на ринку. Фірми, які надають неякісні послуги, зазвичай довго «на плаву» не тримаються. Чим більше часу пройшло з моменту відкриття компанії – тим краще, тим більш досвідчені та кваліфіковані кадри. Це зовсім не означає, що потрібно відразу остаточно і беззастережно викреслювати молоді компанії. Але погодьтеся, що будь-який бізнес ведеться з розрахунку ризиків, розрахунку їх мінімізації. Та перш ніж звернутися в молоду компанію, потрібно поставити собі серйозне запитання: чи згодні ви піти на такий ризик?
Немає нічого вічного й абсолютного, тобто і в солідній компанії можуть обслужити погано, і молода фірма, яка відчайдушно потребує клієнтів і має значний ресурс, може догодити вашим мріям. Тому перед тим, як звертатися в агентство нерухомості, потрібно дізнатися про майбутніх партнерів якомога більше.
Назва
Важливий фактор при виборі агентства – це його назва. Воно повинно бути яскравим, але непомітним, діловим, але не сухим, викликати приємні асоціації. Солідність і тут відіграє серйозну роль.
Вивіска
Перед тим, як піти в агентство, обов'язково зверніть увагу на вивіску. Жодних яскравих тонів і зайвої розкоші. Вона повинна бути непомітною, а слоган зобов'язаний точно та ясно відображати ваші думки і настрої. Він має говорити: «ми беремо на себе рівно те, що беремо, ви розчаровані не будете».
Дзвінок і розмова
І ось ви наважилися зателефонувати в агентство нерухомості. Що важливо при такому дзвінку?
- Перше і найголовніше –кількість гудків, які ви почуєте в слухавці. Якщо їх буде більше п'яти –сміливо кладіть її назад на телефонний апарат. Агентство, в якому співробітники не хочуть відповісти на дзвінок клієнта, вам навряд чи підходить.
- Друге. Припустимо, слухавкупідняли відразу ж. І ось ви чуєте щось невиразне. Саме час перепитати: «Вибачте, що?». У серйозному агентстві, з яким можна мати справу, на телефоні повинні сидіти люди, які чітко викарбують вам у вухо: «Агентство нерухомості NN». Причому зроблять це так, що ви зрозумієте: вони до тремтіння в зубах раді вас чути.
- Третє. Якщо з вами не привіталися, натискайте на кнопку завершення дзвінка. На тому кінці дроту не дуже хочуть побачити ваші гроші, а тому так нечемні.
- Четверте. Якщо нічого з перерахованого не сталося, то починається розмова. При спілкуванні з ріелтором по телефону (як власне, і потім – в офісі) уважно стежте не тільки за змістом сказаного, але й за формулюваннями. При словах агента типу «під'їжджайте», «ви повинні», «слід», «краще» – закінчуйте розмову. Тут працюють непрофесіонали, досвідчені ріелтори ніколи б не припустилися такої помилки. У чому ж вона? В словах і в ставленні до клієнта.
Те, що «краще», ви чудово знаєте, зайвих порад не потрібно. І нехай ріелтер шукає варіанти, виходячи з ваших «краще», а не з його.
Все, що вам «варто»,– це комісія, яку ріелтор отримає. І більше вам нічого не варто.
Фраза «ви повинні»– взагалі без коментарів. У цьому випадку не зайве, мабуть, нагадати агенту, що ви нікому нічого не винні, хіба тільки за кредитом за холодильник. А ріелтору ви ще тільки будете винні (якщо будете) і лише тоді, коли заповітні ключі від квартири, яка вам потрібна, будуть лежати на столику переговорів, прикриті договором купівлі-продажу.
Звичайно, наказових способів у промові ріелтора теж бути не повинно.
Відвідування
Дзвінок пройшов вдало. Саме час пробратися в «святу святих»ріелторського бізнесу. Зустріч на території агента. Тобто в офісі.
- Інтер'єр. При відвідуванні уважно оцініть його. Обшарпаність стін – справа життєва, але чи варто мати справу з такою фірмою, вирішувати тільки вам. Розкіш теж вам не на руку. Варто задуматися: на які, власне, кошти? І тут же зрозуміти, що комісія, яку візьмуть з вас в цьому агентстві, може бути більш ніж значна. В інтер'єрі ж все повинно бути мило, зі смаком і гідністю.
- Вихованість персоналу дуже важлива, щоб визначити достаток агентства та оцінити шанси на взаємодію. Якщо ви сидите, чекаєте, а люди демонстративно не цікавляться, власне, хто ви і навіщо прийшли, значить, у них купа інших справ. Не варто відволікати їх, краще знайти не таких завантажених, хто з радістю займеться купівлею (розміном, продажем) вашої квартири.
- Чай-кава. Про невеликі фірми не кажемо – у них бюджет не той. Але якщо вас у великій компанії не пригостили чаєм або кавою, ви можете весело поговорити з ріелтором, встати і гримнути дверима, щоб більше ніколи вже їх не відчиняти. Вважайте це своєю примхою.
- Відсутність чаю – дрібниця, але відсутність поваги – набагато важливіша. А як казав один американський мільярдер, без сервісу немає поваги. І якщо немає цих нехай і дрібних, але все ж клопотів про вас – це означає, що з вами не хочуть будувати довірливих відносин «ріелтор-клієнт», у вас бачать просто чергову заготовку для конвеєра, який штампує договори купівлі-продажу.
Втім, не зайвим було б навідатися в таке агентство ще раз.
Віч-на-віч
Трохи про розмову, що називається «віч-на-віч».До перерахованих вище секретів бесіди можна додати ще кілька пунктів.
По-перше, в розмові має бути і чітко проговорюватися право вибору. Вибору відповідного житлового варіанта. Ви найняли ріелтора не для того, щоб він влаштовував вам диктат, а для того, щоб підшукав чимало варіантів, і ви вибрали. Відповідно якщо ріелтор уперся в один варіант, і починає вас їм, м'яко кажучи, «діставати» – зіскакуйте терміново!!
По-друге, якщо ріелтор у відповідь на запитання про ризики і гарантії, почне розписувати репутацію агентства.
Правила безпеки
Головне – не втратити грошові кошти даремно. При спілкуванні з будь-якою (особливо маловідомою) фірмою, пам'ятайте про кілька простих правил.
- Перше. Якщо від вас вимагатимуть гроші за перегляд квартири, сміливо вставайте з крісла і показуйте спину – це шахраї. Всі грошові кошти сплачуються в кінці довгого шляху під назвою «вибір і купівля квартири».
- Друге – якщо вас відправляють збирати якісь документи, ситуація аналогічна до попередньої. Нічого від вас особисто, крім паспорта, не потрібно. Всі документи повинні зібрати самі ріелтори або афілійовані з ними юристи.
- Третє – дії за дорученням. Якщо за власника вподобаної квартири діють треті особи з довіреністю, а господаря нерухомості, що купується, не вдається побачити, варто задуматися, чи не обманюють вас? Адже життя наше, звісно, має скажений діловий ритм, і, зіславшись на зайнятість, можна відбрехатися від чого завгодно. Але щоб людина не знайшла часу самостійно прийти подивитися, а хто його квартиру, власне, купує і самостійно ще раз проговорити з ним умови – це малоймовірно. Угода неабияка, серйозні гроші. Все повинно бути перевірено.
- Звідси четверте. Перегляд квартири – це дуже добре, але звідки ви знаєте, що саме вона продається, а не знята, наприклад, в суборенду, щоб служити ширмою для шахраїв? Тому потрібно паралельно з агентством навести довідки про власника житла, що купується, або наказати це зробити ріелтору. Головне запитання – на кого зареєстровано майно, хто володіє правом власності?
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.