Поради

Вчені спростували популярний міф про метаболізм

Вчені Університету Дьюка з'ясували, що метаболізм досягає піку швидкості набагато раніше і починає своє зниження пізніше.

Інформація про це опублікована журналі Science.

Дослідники проаналізували, скільки калорій спалюють в середньому більше 6600 чоловік у віці від одного тижня до 95 років в повсякденному житті в 29 країнах світу. Ця кількість враховує не тільки ту енергію, яка йде на функціонування організму, але також на повсякденні справи.

Добове витрачання енергії визначалося аналізом сечі: доброволець випивав воду, в якій звичайні атоми водню і кисню замінені більш важкими ізотопами, після чого вимірювалося, як швидко вони виходять з організму.

Це допомогло з'ясувати, що найвищий рівень метаболізму у немовлят. Потреби в енергії зростають протягом перших 12 місяців життя, так що до кінця першого року життя дитина спалює калорії на 50 відсотків більше щодо розміру свого тіла, ніж доросла людина.

Метаболізм сповільнюється приблизно на три відсотки щороку, поки не виповнюється 20 років, потім швидкість спалювання калорій досягає нової норми.

А протягом усього середнього віку (20-50 років) метаболізм характеризується стабільністю. Дослідження показало, що навіть під час вагітності потреби жінки в калоріях були не більше і не менше, ніж очікувалося.

Також метаболізм НЕ починає знижуватися до досягнення 60-річного віку. Уповільнення відбувається поступово, всього на 0,7 відсотка в рік. Але людині у віці 90 років потрібно на 26 відсотків менше калорій кожен день, ніж людині середнього віку. Це пов'язано не тільки з втратою м'язової маси, але і з поступовим уповільненням метаболізму клітин.