1 березня відзначається Міжнародний день компліменту. І недарма це свято припадає на перший день календарної весни, адже в цей час душа вимагає теплих слів, доброго ставлення і почуття підтримки.
Саме собою слово «комплімент» перекладається із французької як невелика похвала. Але щоб зроблений вами комплімент не здався лестощами і спробою підлабузництва, а адресат теплих слів сприйняв їх без зайвого збентеження і надовго запам’ятав, ми розповімо про правила, за якими слід робити компліменти.
Компліменти повинні бути непрямими
![](https://t1.ua/prm_mat/kazanova.jpg)
![](https://t1.ua/prm_mat/kazanova_mob.jpg)
Говорячи комплімент, робіть акцент на досягненнях адресата, якими він пишається. При цьому не хваліть його відкрито, а дозвольте об’єкту самому домислити ваш посил. Такий непрямий комплімент не буде сприйнятий як лестощі, адже власним висновкам людина вірить охочіше, ніж чиїйсь оцінці. А підкресливши значущість її досягнень зайвий раз, ви зможете домогтися гарного ставлення.
Наприклад: комплімент керівнику, в якого «вистрілив» проект, слід робити з акцентом на те, який талановитий і згуртований у нього колектив. «Ти створив такі умови в компанії, що твої співробітники готові повністю себе присвятити роботі». Ідеальним компліментом для фанатичної матусі буде інтерес до її чада: «Я дивуюся досягненням твоєї дитини».
Вкажіть «мінус» у компліменті
Щоб зробити комплімент, який запам’ятовується, складіть його з двох частин, в першій вкажіть невеликий мінус людини, а в другій перекрийте його величезним плюсом. У такій похвалі буде присутній ефект несподіванки і, викликавши напруження після першої частини, друга (головна) частина компліменту буде сприйнята більш емоційно.
Наприклад: «Ти знову сьогодні запізнився на зустріч, але якби не твоя здатність швидко вникати в ситуацію, ми би ці переговори провалили».
Читайте також: Які компліменти точно позбавлять вас сексу та друзів
Порівняйте із собою, але не на свою користь
Прийом цього компліменту в тому, що його адресат без зайвих сумнівів у нього вірить. Принцип побудови такого виду компліменту полягає в навмисному підкресленні своєї некомпетентності в цьому питанні і випинанні умінь адресата вашої похвали. Такий комплімент має підбадьорювальний ефект, адже за допомогою цього ви даєте своєму співрозмовнику відчути перевагу і надихаєте його на інші досягнення.
Наприклад: «Я вчора дуже довго переконував керівника погодитися на цей проект, але як тільки ти вступив у розмову, він схвалив навіть більш ризикові починання».
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.