4 ситуації, в яких можна не залишати чайові в кафе
Ви прийшли в кафе, смачно поїли, випили чашку кави і вже готові залишати заклад, але тут настає «переломний момент»... Чи потрібно залишати офіціантові чайові? І якщо так, то скільки? А чи не з'явиться ця сума занадто маленькою?
Не мучте себе сумнівами, а просто ознайомтеся з цією статтею, де докладно описані ситуації, в яких слід залишати «на чай», а в яких - ні.
За кордоном справи з чайовими йдуть набагато простіше. У більшості країн ці гроші вже включені в рахунок і, як правило, складають 3-10% від вартості замовлення. У США прийнято залишати більш щедрий «чай» - 15-25%. І на тих гостей, які цього не роблять, зазвичай дивляться косо...
В Україні відвідувачі залишають чайові «за бажанням», але зазвичай це близько 10% від суми в чеку. Правда, є ситуації, в яких клієнт зовсім не повинен перейматися цим питанням, і нижче описані деякі з них.
Замовлення несли занадто довго
Якщо ви прийшли, зробили замовлення, прочекали більше півгодини і вже встигли зголодніти, про будь-які чайові варто забути. Особливо якщо в цей час ваш офіціант встиг обслужити кілька інших столиків і задоволені ситі гості навіть пішли додому. А якщо вам до всього іншого принесли же схололу страву, сміливо просіть замінити її на іншу. Ви прийшли насолодитися їжею!
Ви замовляли щось з собою
Якщо ви прийшли в кафе, щоб купити кави на виніс або забрати попередньо замовлену і оплачену піцу, залишати чайові зовсім не обов'язково. А ось якщо ви вирішили залишитися, щоб попрацювати за ноутбуком, і при цьому взяли тільки чашечку кави, будьте ласкаві «оплатити» забезпечення вам «робочого місця».
Офіціант проігнорував попередження про алергію
Якщо ви повідомили офіціантові, що у вас алергія, а він це попередження проігнорував, ні про які чайові не може бути й мови. Ви ходите в кафе, щоб поїсти і відпочити, а не отримати «путівку» до лікарні!
Офіціант образив вас
Тут все і так повинно бути зрозуміло ... Якщо офіціант дозволить собі відпустити в вашу сторону гостре зауваження, образити вас або нахамити, рекомендуємо не тільки позбавити його чайових, а й повідомити про поведінку співробітника керуючому закладу.
Правда, завжди потрібно пам'ятати, що офіціанти - теж люди, а робота у них дуже стресова. Тому залишатися милими і привітними протягом усього дня їм буває дуже складно. Будьте ввічливими, дотримуйтесь правил етикету і ставтеся до офіціантів із повагою, тоді вас чекає і вчасно принесене замовлення, і приємне обслуговування!
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.