Поради

Як впоратися з конфліктом на роботі

Як впоратися з конфліктом на роботі

Конфлікти – дуже неприємна ситуація, котра може статися на роботі. Тому будь-який конфлікт, маленький чи великий, потрібно спробувати врегулювати.

 

Для початку потрібно зрозуміти одну річ: перемогти в конфлікті неможливо, а ось перемогти сам конфлікт можна. Правда, іноді може видатися, що конфлікт зник сам по собі, але насправді це не так. Через якийсь час він проявиться знову, тільки на іншому ґрунті.

Ціна бездіяльності в конфлікті дуже висока, оскільки невирішені конфлікти призводять до антагонізму, розриву відносин, зниження продуктивності праці, а для сторін, які конфліктують, обертаються роздратуванням, стресом, безсонням, психосоматичними захворюваннями.

 

Нижче наводяться 5 рекомендацій щодо врегулювання конфлікту на роботі.

 

1. Для початку зрозумійте, що конфлікти неминучі. Тому просто потрібно усвідомити, що ваш конфлікт – не кінець світу. Краще ставитися до конфлікту як до ситуації, яка вас може багато чому навчити. Найкращі співробітники – не ті, з якими не трапляються конфлікти, а ті, які можуть з ними успішно справлятися.

 

2. Візьміться за вирішення конфлікту якомога раніше. Дуже заманливо чекати, коли конфлікт мине самостійно, але в більшості випадків з часом він стає тільки більшим. Найчастіша причина розростання конфлікту – це те, що ніхто нічого не робить. Тому, не втрачайте часу, беріться за конфлікт негайно тут і зараз.

 

3. На ранньому етапі найпотужніший інструмент вирішення конфлікту – поставити запитання. Якщо хтось розлютив вас своїм вчинком і вам незрозуміло, чому він це зробив, запитайте його про це. Правда, зробіть це ввічливо і тактовно. Іноді знаходиться ґрунтовна причина тому, чому людина вчинила саме так.

 

4. Для більш укорінених конфліктів, що протікають довгий час, використовуйте тактику примирення. Наприклад, ви і ваш колега не можете терпіти один одного вже довгий час, на нараді кожен з вас готовий накинутися один на одного за найменшу помилку. Виходом з цієї ситуації буде запрошення колеги до розмови. Запитайте його: «Сергію, у вас є півгодини поговорити зі мною? Зустріньмося в залі нарад у зручний для вас час». Не нападайте на співрозмовника. Скажіть, що ви відчуваєте напруженість у відносинах і хотіли б подолати її. Вибачтеся, якщо були не праві. Скажіть, що ви різні люди і маєте різні точки зору на питання. Це буде важка розмова, але якщо ви поставите собі за мету примирення, то в результаті позбудетеся від подальших неприємностей, пов'язаних з конфліктом.

 

5. Залучіть посередника. Зовнішня допомога необхідна у вигляді посередника – людини, яка користується довірою обох сторін, залучених у конфлікт. Такою людиною може бути фахівець з відділу управління персоналом або бізнес-тренер. Важливо, щоб посередник був зацікавлений у поліпшенні відносин між сторонами, які конфліктують.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Кар'єра, Тренінги
В тему