Конфлікти – дуже неприємна ситуація, котра може статися на роботі. Тому будь-який конфлікт, маленький чи великий, потрібно спробувати врегулювати.
Для початку потрібно зрозуміти одну річ: перемогти в конфлікті неможливо, а ось перемогти сам конфлікт можна. Правда, іноді може видатися, що конфлікт зник сам по собі, але насправді це не так. Через якийсь час він проявиться знову, тільки на іншому ґрунті.
![](https://t1.ua/prm_mat/budmaister.jpg)
![](https://t1.ua/prm_mat/budmaister_mob.jpg)
Ціна бездіяльності в конфлікті дуже висока, оскільки невирішені конфлікти призводять до антагонізму, розриву відносин, зниження продуктивності праці, а для сторін, які конфліктують, обертаються роздратуванням, стресом, безсонням, психосоматичними захворюваннями.
Нижче наводяться 5 рекомендацій щодо врегулювання конфлікту на роботі.
1. Для початку зрозумійте, що конфлікти неминучі. Тому просто потрібно усвідомити, що ваш конфлікт – не кінець світу. Краще ставитися до конфлікту як до ситуації, яка вас може багато чому навчити. Найкращі співробітники – не ті, з якими не трапляються конфлікти, а ті, які можуть з ними успішно справлятися.
2. Візьміться за вирішення конфлікту якомога раніше. Дуже заманливо чекати, коли конфлікт мине самостійно, але в більшості випадків з часом він стає тільки більшим. Найчастіша причина розростання конфлікту – це те, що ніхто нічого не робить. Тому, не втрачайте часу, беріться за конфлікт негайно тут і зараз.
3. На ранньому етапі найпотужніший інструмент вирішення конфлікту – поставити запитання. Якщо хтось розлютив вас своїм вчинком і вам незрозуміло, чому він це зробив, запитайте його про це. Правда, зробіть це ввічливо і тактовно. Іноді знаходиться ґрунтовна причина тому, чому людина вчинила саме так.
4. Для більш укорінених конфліктів, що протікають довгий час, використовуйте тактику примирення. Наприклад, ви і ваш колега не можете терпіти один одного вже довгий час, на нараді кожен з вас готовий накинутися один на одного за найменшу помилку. Виходом з цієї ситуації буде запрошення колеги до розмови. Запитайте його: «Сергію, у вас є півгодини поговорити зі мною? Зустріньмося в залі нарад у зручний для вас час». Не нападайте на співрозмовника. Скажіть, що ви відчуваєте напруженість у відносинах і хотіли б подолати її. Вибачтеся, якщо були не праві. Скажіть, що ви різні люди і маєте різні точки зору на питання. Це буде важка розмова, але якщо ви поставите собі за мету примирення, то в результаті позбудетеся від подальших неприємностей, пов'язаних з конфліктом.
5. Залучіть посередника. Зовнішня допомога необхідна у вигляді посередника – людини, яка користується довірою обох сторін, залучених у конфлікт. Такою людиною може бути фахівець з відділу управління персоналом або бізнес-тренер. Важливо, щоб посередник був зацікавлений у поліпшенні відносин між сторонами, які конфліктують.
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.