Як домогтися ефективності від персоналу?
Не секрет, що розвиток бізнесу безпосередньо залежить від професіоналізму та ефективності персоналу, тому однією з головних проблем, що стоять перед керівництвом, є реалізація кадрового ресурсу на благо організації. Але від чого конкретно залежить результативність співробітників?
Співбесіда
Все починається з пошуку кандидатів. Як розгледіти в них якісних співробітників? Наcамперед необхідно обговорити з кандидатами їхні особисті цілі. Якщо вони розмиті, потрібно допомагати їх формулювати. Важливо, щоб новачок зміг відповісти на поставлене запитання: «Що я повинен зробити для компанії, щоб..?» Це допоможе керівнику прояснити, наскільки службові та особисті цілі будуть збігатися. Ще одним хорошим «фільтром» послужить домашнє завдання: наприклад, підготуватися до заліку на знання послуг та продуктів компанії. Якщо людина зацікавлена – вивчить!
Корпоративне середовище
Отже, ми прийняли нового співробітника в штат. Як тільки він адаптується – відразу приступить до основних обов'язків і прийме корпоративну культуру компанії.
На етапі адаптації у новачка обов'язково повинен бути наставник, який призначається керівником. Він повинен стежити за тим, щоб новий фахівець поділяв цінності роботодавця, був згоден з встановленими принципами і вимогами.
Безумовно, на ефективність працівника впливає загальний настрій і атмосфера в колективі. Багато чого залежить від однодумців, об'єднаних схожими поглядами, цінностями, емоційним станом і навіть зовнішнім виглядом. Приміром, якщо в комерційному відділі всі співробітники мислять великими бонусами, кар'єрою, купівлею квартири і поїздками на Мальдіви, але приходить людина з такими пріоритетами, як стабільність, сім'я, дача, хобі, то очевидно, що вона не приживеться. Саме тому на етапі підбору необхідно дуже чітко формувати портрет кандидата.
Тімбілдінги – один з ключових елементів корпоративного середовища, що сприяє підвищенню подальшої працездатності та результативності персоналу. Найбільш ефективно проходять виїзні заходи на природі. У дорозі можна обговорити всі важливі і нагальні робочі питання, а потім провести інтелектуальні та рухливі ігри, естафети, спільне приготування шашлику.
Політика керівництва
Крім загального навчання, лінійний керівник обов'язково повинен займатися розвитком своїх співробітників, даючи цікаві, різнопланові завдання. Тим самим він розширює їх зону відповідальності, розвиває масштабність мислення. Тут поєднуються і нематеріальна мотивація, і розвиток навички роботи в режимі багатофункціональності. Усі поставлені завдання мають жорстко контролюватися керівником, причому йому необхідно постійно розвивати в собі цю функцію.
Цілі повинні ставитися за методикою SMART: чіткі, вимірні, досяжні, актуальні, з терміном. Це виключає можливість непорозуміння співробітником цілі і гарантує її ефективне виконання.
Крім планово-нормативних планерок, повинні проходити і інформаційно-методологічні збори співробітників для організації живого діалогу керівництва компанії зі співробітниками, розбору важких і спірних ситуацій. Плюс, звичайно ж, відкритість сприятиме підвищенню ефективності персоналу на місцях.
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.