15 Листопада 2017

Вчені винайшли спосіб зачаття дітей без жінок

Дослідники обманним способом змогли запліднити сперматозоїдом «чужорідну» яйцеклітину.

Американський журнал Nature Communications опублікував дослідження британських вчених, в ході якого вдалося досягти народження здорових мишей, «переконавши» сперматозоїди в тому, що вони запліднюють нормальну яйцеклітину, хоча насправді це були інші клітини організму, передає Хроніка.інфо.

Вчені вважають, що це дослідження принесе величезний прорив у науку і в майбутньому процес дітонародження буде можливим без участі жінок. З допомогою деяких хімічних речовин вченим з університету міста Бат вдалося обманним шляхом перетворити незапліднену яйцеклітину в псевдоембріон. Такі ембріони можуть ділити і мають свою ДНК так само, як й інші клітини нашого організму.

Вчені припустили, якщо ввести сперму в такі псевдоембріони і при цьому народиться здорове мишаче потомство, то в майбутньому такий самий експеримент можна провести і на людських клітинах, отриманих не з жіночих яйцеклітин.

На сьогоднішній день в експериментах на мишах ймовірність досягнення успішної вагітності склала 25%. Тоні Перрі — один із дослідників впевнений, що це відкриття переверне багатовікові уявлення людства про зачаття, адже в майбутньому можна буде з'єднати сперму з іншими клітинами організму (не яйцеклітинами) і отримати здорове потомство.

Успішність експерименту підтверджує і те, що всі народжені новаторським методом миші були абсолютно здоровими, мали нормальну тривалість і життя і могли давати здорове потомство.

Запліднення псевдоембріона в майбутньому дасть можливість двом чоловікам мати дітей: один із них дасть звичайну клітину, а інший — сперму. Таким чином вони обидва будуть біологічними батьками.

Також батьком здорового малюка може стати і один чоловік з допомогою своєї клітки і своєї ж сперми. У такому випадку дитина вийде різнояйцевим близнюком свого батька.

Але поки такі можливості і сценарії дітонародження залишаються фантазіями і потребують детального наукового дослідження та клінічних випробувань.

Все про: Світ