Поради

Моделі літаків найліпше копіювати з журналів

Моделі літаків найліпше копіювати з журналів

Лучанин Валерій Гнатюк тримає вдома цілий авіаполк. Банків за фахом уже майже за 30 років зібрав унікальну колекцію з понад 200 мініатюрних моделей літаків-винищувачів Другої світової війни.

Спеціалісти не без підстав стверджують, що в лучанина одна з найбільших колекцій моделей в Україні.

У квартирі чоловіка дві з трьох кімнат відведені для літаків. Пластмасові моделі – на полицях, серванті, столах і підвіконні. Справжній аеродром влаштував у бабусиній кімнаті.

– Хтось витрачає гроші на вино і жінок, а я на літачки, – сміється колекціонер.

Валерій захоплюється авіамоделюванням із юності. Старшокласником склеїв свій перший англійський учбовий біплан «Джипсімот». Відтоді колекція поповнилася радянськими, німецькими, англійськими, японськими й американськими винищувачами.

– Половину літаків я сам випилював, копіював із білоруського журналу «Аероплан», – каже чоловік. – Це кращий спосіб долучитися до хобі. В білоруському Мінську є серйозний клуб моделістів. По всьому світу їздять. А ще Лукашенко зберіг державну фабрику іграшок. Там добрі авіамоделі штампують.

Зазвичай колекціонер полює за моделями італійської фірми «Італері» та японських заводів «Хасігава» і «Дракон». Їхні мініатюри зберігають реальні пропорції, історично правдиві і якісні.

– Збираю винищувачі з масштабом один до 72. Це оптимальні розміри для моделей літаків, – каже колекціонер. – У масштабі 1 до 35 виготовляють танки, гармати і вантажівки. Один до 44 – масштаб підводних човнів. А 1 до 32 – військово-історичних мініатюр. Тобто солдатиків. Їх теж треба клеїти: ноги, руки, каска, автомат і ранець – все окремо. Все клеїться і фарбується.

Найулюбленіша модель – радянський винищувач «Ла-5». Ночами скнів над нею аж півроку. Зазвичай витрачає на монтаж однієї моделі до двох тижнів. Однак саморобний літак виготовляє кілька місяців. Аби дотриматися правдивості, попередньо перечитує технічну та історичну літературу про модель. Благо, на полиця вистачає чеських, польських і російських книжок із авіаційного моделювання. А відтак чоловік досконало вивчив історію становлення військової авіації – як вітчизняної, так й іноземної.

– Винищувачі «Як» вважалися смертниками. На відміну від німецького «Фоке-Вульфа-190» із його 4-ма гарматами і кулеметом на озброєнні, радянські «яковлєви» мали один кулемет. Радянські літаки до 1944 року виготовляли з фанери – лише двигун із металу. Не дивно, що їх збивали, ніби куріпок.

Валерій ніколи не приховував, що хобі є частиною його життя. Він радить початківцям подібне захоплення, бо воно не лише цікаве, але й пізнавальне.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Дозвілля
В тему