Банки почали блокувати рахунки українців
У банках кажуть, що це робиться для актуалізації клієнтських даних і боротьби з «дропами». Рахунки обіцяють розблокувати, коли клієнт надасть співробітнику банку паспорт та ідентифікаційний код.
У свою чергу юристи кажуть, що такі дії банку можна оскаржити, але в більшості випадків воно того не варто. Пише business.vesti-ukr.com.
Блокують без попередження
Українці скаржаться, що в один момент несподівано для себе виявили, що платіжна картка заблокована. «Вчора мені прийшло повідомлення про те, що моя карта Укргазбанку заблокована. Я подумала, що це шахраї, і передзвонила в банк. Але там мені сказали, що карту заблокував банк, а мені, щоб продовжити користуватися рахунком або зняти гроші, необхідно прийти з документами у відділення. Це при тому, що я оформляла карту два місяці тому і ніяких повідомлень не приходило», - розповідає клієнт банку.
Українці масово знімають гроші з депозитів
Така ж доля спіткала і клієнтів Ощадбанку і Приватбанку. Правда, у випадку з «Приватом», клієнти відзначають, що отримували повідомлення з проханням прийти в банк заздалегідь або відправити скан копії необхідних документів online. Інші ж банки питанням повідомлення своїх клієнтів, мабуть, просто не ставили.
Боротьба з «дропами»
За словами радника президента Асоціації українських банків Олексія Куща, вимога НБУ про перевірку клієнтів вступило в силу ще в 2015 році, але зараз банки почали активніше його виконувати. «Однією з причин, яка змусила фінустанови активно перевіряти своїх клієнтів, стала боротьба з «дропами». Останнім часом ці явища набули широкого масштабу.
«Дроп» - це сленгове визначення людей, які продають злочинним угрупованням свої банківські карти (разом з SIM-картою) і право на їх використання. За це, в залежності від домовленостей, «дроп» отримують винагороду від 1 до 2 тис. грн на місяць. Вартість самої карти будь-якого українського банку на чорному ринку становить $ 100. Такі карти в основному використовують наркоторговці, шахраї та інші особи для більшої анонімності своїх операцій.
Чи правий банк і хто в зоні ризику
Як зазначає юрист Ростислав Кравець, банки дійсно мають право перевіряти клієнтські дані. Але, згідно із законом, робити вони це можуть не частіше ніж раз на рік. «Багато державних банків, в основному великих, часто нехтують цим і проводять такі перевірки проти правил, коли їм захочеться. У такій ситуації можна йти до суду і відстоювати свої права. Але, з огляду на терміни, легше прийти в банк і написати заяву про закриття рахунку і забрати свої гроші », - зазначає він.
Активізувалися банківські шахраї
У свою чергу, за словами Куща, найбільшу увагу банки зараз приділяють тим клієнтам, які ведуть себе підозріло. «В основному моніторинг проводять за тими картками, де відразу ж після зарахування коштів гроші переводяться в готівку в банкоматах, при цьому по карті немає розрахунків в магазинах. Такі карти відразу ставляться на додатковий контроль, і людей змушують частіше проходити ідентифікацію», - зазначає Кущ.
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.