Поради

Банкомат не дав грошей, але з карточки вони зникли: що робити?

Банкомат не дав грошей, але з карточки вони зникли: що робити?

Пам’ятаєте, місяць тому розповідала вам про халепу, в яку потрапила?

Тоді, нагадаю, я вставила свою карточку в банкомат, ввела суму, яку хотіла зняти, почула, як обладнання відрахувало купюри, що ось-ось мали опинитися у моїх руках. І тут – екран банкомата стає чорним і з’являється напис: «Вибачте, стався збій. Операцію завершити не вдалося. Ми повернемо ваші гроші протягом години». В ту ж секунду на телефон приходить сповіщення, що гроші з карточки в мене таки зняло, - йдеться у газеті «Твій вибір».

Багато хто в подібній ситуації починає панікувати. Особливо коли йдеться про зарплату за весь місяць чи всю пенсію. Але якраз кількома днями раніше я прочитала в інтернеті, чому стаються такі збої та як треба діяти. От я і взялася робити те, що порадили експерти.

Нема готівки перевірте стан свого рахунку

Насамперед – заспокоїла себе, що рух навіть віртуальних коштів чітко фіксується банківськими установами. Вони знають, скільки купюр у якому банкоматі було, скільки грошових операцій за день проведено і скільки готівки лишилося в банкоматі. Просто треба дати спеціалістам час, аби вони звірили всю цю інформацію.

Але то вже був наступний етап. А спочатку я стояла біля банкомата з надією, що мої гроші відразу повернуться на карточку. Бо буває, що банкомат одразу визначає стан «невидачі» готівки та посилає команду на «скасування списання». На жаль, цього не сталося. Бо карточка в мене була від одного банку, а банкомат, де застрягли гроші, – від іншого банку.

Також я, стоячи під банкоматом, дивилася, чи він часом не сповільнився в роботі з технічних причин. Тому спостерігала, чи інші люди, які зразу після мене знімали готівку, не отримали моїх купюр. Ні, в мене була солідна сума, а в них лише по одній, по дві купюри.

Куди звертатися із заявою

Коли 20 хвилин минуло, а гроші мені на картку не повернулися, я зателефонувала на гарячу лінію того банку, чиєю карткою користувалася. Оператору гарячої лінії назвала свої прізвище та ім’я, точну адресу банкомата, в якому «застрягли» мої гроші, точний час невдалого зняття готівки та суму, якої я так і не отримала.

Оператор гарячої лінії мене вислухав, уточнив, склав від мого імені заяву на повернення коштів і сказав чекати. Ближче до вечора він повідомив, що наразі повернути на карточку гроші неможливо і що треба чекати ще десять днів, а якщо й тоді не вдасться повернути гроші, то банк сформує пакет документів у той банк, у чиєму банкоматі застрягли мої кошти, і протягом 60 днів кошти мають повернутися мені на картку.

Повернути можуть аж через два місяці

Якщо чесно, я була у відчаї. Пояснювала, що я знімала не 500 і не 1000 гривень, а гроші, за які мала жити весь місяць. Апелювала, що збій у роботі банкомата – це не моя провина, то чому я маю через це страждати. Запитувала, котрий із банків винен у ситуації і хто мені компенсує бодай фінансові збитки.

Але щоразу відповідь була стандартною: «Ми докладемо максимум зусиль», «Такий регламент» і т. д. Одне слово, банківські установи прописали собі максимально комфортні умови для роботи, і їм байдуже, що через ЇХНІЙ технічний збій людина втрачає СВОЇ гроші аж на два місяці. Їм усе одно, як ти маєш платити за комуналку… Їх не хвилює, за який «шиш» тобі купляти їжу та ліки. Бо в них, бачте, в регламенті так прописано. Але ті, хто його складав, запитали у простого клієнта, як йому в той «регламентний період» жити без коштів? І це при тому, що на гроші клієнта ті фінансові установи взагалі-то й існують.

Щотижня я зверталася на гарячу лінію обох банків. Щоразу один банк переадресовував мене до іншого, і навпаки. Тобто жоден не визнавав, що затримка в ньому. Але мені ще дуже пощастило. Бо через місяць, а не два, на телефон прийшло повідомлення: «Оксано, був виграний диспут за вашим зверненням. Кошти були зараховані на вашу картку».

А якби банкомат, де застрягли кошти, був не в людному місці обласного центру, а в селі, куди інкасатори приїжджають значно рідше і перевірка проводиться довше?

Після того випадку я вирішила: якщо знімати кошти з карточки, то краще не всю суму зразу, а частинами. Бо коли гроші застрягнуть у банкоматі, то буде виключно ваша проблема – як без них жити наступні місяць-два. І часом стаються навіть випадки, коли людина через суд змушує банк повернути невиплачену готівку.

Оксана Бубенщикова

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: банки, гроші, Україна, Поради
В тему