Поради

Банкомат не дав грошей, але з карточки вони зникли: що робити?

Банкомат не дав грошей, але з карточки вони зникли: що робити?

Уявляємо картину: ви вставили свою картку в банкомат, ввели суму, яку хочете зняти, почули, як обладнання відрахувало купюри, що ось-ось опиняться у ваших руках. І раптом – банкомат дав збій, вам прийшло на телефон сповіщення про зняття коштів, але… своїх гривень ви досі не отримали.

От саме в такій ситуації я опинилася минулого тижня. Багато хто тоді починає панікувати. Особливо коли йдеться про немалі кошти – наприклад, пенсію за весь місяць, - інформують у газеті «Твій вибір».

Зізнатися, я б теж запанікувала. Але якраз кількома днями раніше щось мене потягнуло почитати в інтернеті, чому стаються такі збої та як діяти в подібній ситуації.

Сподіваюся, вас така проблема омине. Але краще все ж наперед знати, як правильно діяти в таких випадках, аби зберегти нерви і повернути свої гроші.

Нема готівки перевірте стан свого рахунку

Насамперед треба заспокоїтися. Бо рух навіть віртуальних коштів чітко фіксується банківськими установами. Вони знають, скільки купюр у якому банкоматі було, скільки грошових операцій за день проведено і скільки готівки лишилося. Просто треба дати спеціалістам час, аби вони звірили всю цю інформацію. Адже чимало шахраїв можуть розказати, нібито не встигли зняти кошти, а насправді такого з ними не було. Тобто кожне звернення клієнта мусить пройти перевірку, а вже потім щодо нього приймаються рішення.

Але то вже наступний етап. А спочатку треба зачекати 15 – 20 хв. і знову перевірити, скільки грошей у вас на карточці. Бо буває, що ті кошти, які ви не встигли зняти, через трохи повертаються на вашу картку, оскільки банкомат визначає стан «невидачі» грошей та посилає команду на «скасування списання».

Якщо ви побачили, що всі ваші гроші знову на вашому рахунку, спробуйте зняти кошти повторно, можливо – з іншого банкомата.

Також буває, що банкомат із якихось технічних причин трохи повільно працює і видає готівку із затримкою. Тому зачекайте біля банкомата, переконайтеся, чи людині, яка зніматиме гроші після вас, банкомат не видасть ваших коштів.

Я, наприклад, знімала 5000 гривень, тому й купюр мала отримати мінімум п’ять (якщо банкнота номіналом 1000 грн). Але жіночка після мене отримала від банкомата дві купюри, потім чоловік – одну купюру. Тобто моїх грошей банкомат їй не видав. Це вже добре.

Кому писати заяву та що в ній зазначати

Якщо 15 – 20 хвилин минуло, ви перевірили в телефоні загальну суму на своїй карточці, але так і не побачили повернення коштів, яких ви не отримали готівкою, тоді треба відразу діяти. Що я власне і зробила.

Найкраще – звернутися у найближче відділення того банку, чиєю карткою ви скористалися. Нема поруч відділення – телефонуйте на гарячу лінію банку чи у його службу підтримки (номер телефону має бути зазначений на карточці, є він в інтернеті). Якщо вам і карточку «заїло» в банкоматі, тоді телефонуйте на номер гарячої лінії, який написаний на кожному банкоматі.

Під час звернення про повернення коштів вам треба буде написати заяву і в ній зазначити:

  1. точну адресу розташування банкомата, де ви не змогли зняти гроші;
  2. максимально точний час, коли це відбулося;
  3. суму, яку ви планували зняти готівкою;
  4. назву банку, вказану на банкоматі (бо буває, що через обладнання, наприклад, «ПриватБанку» ви знімаєте кошти з карточки якогось іншого банку; в мене був MonoBank).

Фахівці звіряють свою інформацію з вашою. Якщо все сходиться, то гроші повернуть вам на карточку. Щоправда, процедура може зайняти від декількох днів до декількох тижнів. Особливо, коли карточка належить одному банку, а банкомат, де «застрягли гроші», – іншому банку.

У мене саме так і склалося. Тому банк попередив: упродовж 12 днів вони нададуть мені інформацію щодо моїх грошей. Адже дві фінансові установи («Приват» і Mono) повинні здійснити паралельну перевірку, а це – самі розумієте – ще більша витрата часу. А потім або мені повернуть гроші, або MonoBank буде далі розбиратися із ситуацією. Тому тривати все це може до 60 днів.

Прохання пришвидшити процес не подіяло. Мовляв, є процедура, порушити її не можна. І це мені ще пощастило, що я знімала не всі гроші. А якби ввела всю суму – виживай, як хочеш.

Далі буде…

Оксана Бубенщикова

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Читайте також
Все про: гроші, банки, Україна
В тему

Останні матеріали