Поради

Яка брехня ховається за святковими знижками

Яка брехня ховається за святковими знижками

Щороку українці витрачають мільйони гривень, «ведучись» на яскраві вивіски магазинів та обіцянку продати товари за шаленими знижками.

Про це йдеться у газеті "Твій вибір".

Максимальний ажіотаж створюється у так звану «чорну п’ятницю», що припадає на останній тиждень листопада, а також у грудні, коли святковий настрій спонукає людей до витрачання чималих грошей на подарунки собі та рідним.

Та чи справді магазини вдаються до небувалої щедрості і віддають якісний товар буквально за собівартістю?

 Кращий товар ховають або кажуть: «Уже продали»

Журналістка нашого видання, спокусившись на нещодавній святковий розпродаж, вирішила піти на хитрість. Вона не чекала, коли в торговельному центрі в чітко зазначені години ввімкнуть мегазнижки на весь товар, а із самого ранку обходила всі магазини, підшукала гарний одяг, поміряла. Все, що сподобалося і підійшло за розміром, зафіксувала в пам’яті і стала чекати зазначеної години. Думала, з перших хвилин тотального розпродажу оббігає всі «точки» і поскупляє одяг майже задурно.

Утім не так сталося, як гадалося. Журналістка заскочила в один магазин: на тому місці, де ще кілька годин тому красувалася куртка з натуральним хутром, висіло якесь «нещастя». «А де такий червоний пуховичок, який я сьогодні зранку міряла?» – запитала журналістка в магазині. На що продавчиня відповіла: «Вже забрали».

«Хоч би чоботи лишилися», – думала наша колега, біжучи до наступного магазину. Однак і там ситуація повторилася: «Ви запізнилися. Товар закінчився». Аналогічна невдача спіткала журналістку в усіх семи магазинах, де вона кількома годинами раніше підшукала якісні речі, ціни на які без знижки добряче кусалися. Спочатку дівчина себе картала, що от, мовляв, інші покупці виявилися спритнішими. Та, коли ще раз обійшла всі сім магазинів, переконалася: із вішаків там зникло десь із половину товару і позалишалися тільки моделі кількарічної давнини. Тобто продавці банально поховали гарний товар, а під шумок «розпродажу» хотіли спихнути одяг, який від старості вже давно припав пилом і був нікому не потрібний.

Не пощастило з «халявою» і ще одному нашому колезі. Чоловік уже кілька місяців підшуковував новий телефон. Тому щотижня заходив у магазин відомого бренду із надією, що от-от ціни впадуть і він придбає омріяну річ. Нарешті магазин побутової техніки прислав SMS-повідомлення: «Тільки в цю п’ятницю і тільки для вас знижка на улюблений телефон до 50%! Завітай!» Чоловік відпросився з роботи, аби встигнути придбати ґаджет. Та коли прийшов до магазину, то побачив: нова акційна ціна, що нібито на 40% нижча за попередню, насправді така ж, як місяць тому.

Ще одна подружня пара зауважила, що коли прийшла придбати телевізор за акційною ціною, то побачила: стара ціна перекреслена, а нова – нібито з 30-відсотковою знижкою, насправді була на 200 гривень вищою за ту, яка була за два тижні до розпродажу.

Та ще більшого облизня впіймала моя кума: прибігла в магазин побутової техніки, побачила мультиварку, яка реально коштувала вдвічі менше, ніж раніше. Втім, коли прийшла до продавчині оформляти покупку, та сказала: «Цей товар уже замовлено. Приходьте завтра». Наступного дня діалог повторився, і так відбувалося всі п’ять робочих днів, скільки тривав псевдорозпродаж.

Проте й це, повірте, не найгірше, що буває з розпродажами.

Сайти-двійники і «кіт у мішку»

Із кожним роком, а особливо в період карантину, все популярнішими стають онлайн-покупки – тобто в інтернеті.

Це зручно, бо, сидячи на улюбленому дивані, можна побувати в магазинах різних країн світу та за прийнятну ціну вхопити товар найвідоміших брендів (особливо, коли фірмі треба продати останній розмір).

Купівля через інтернет – це й вигідно. Бо якщо закордонний магазин оголошує розпродаж, то справді знижує ціни, а інакше буде покараний суворим європейським чи американським законодавством щодо порушень прав споживачів.

Але й тут можна «влетіти на гроші».

Знайома, яка любить купувати речі в інтернеті, отримала в соцмережі «Інстаграм» рекламу віртуального магазину «КарамелькаШОП». Фотографії модних костюмів і суконь за ціною 200 – 500 гривень не могли не спокусити. Знайома замовила на Новий рік святкову сукню, перекинула на картку продавцям гроші за товар. А коли принесла з пошти посилку і розгорнула – очам не повірила: замість святкового плаття в коробці лежала поношена сукня, ще й іншого розміру. Жінка тут же зателефонувала до продавчині, але номер мобільного виявився поза зоною досяжності, а номер банківської картки, куди знайома перерахувала гроші за сукню, зник із телефонної переписки. Тобто нікому і нічого тепер не доведеш.

Втім навіть якщо ви зайшли на сайт відомого бренду і зробили замовлення, вас можуть надурити. Адже серед найбільш поширених методів шахрайства є створення сайтів-двійників. Тобто злочинці копіюють інтернет-сторінки відомих фірм і пропонують купити товари, на всі з яких нібито діє шалена знижка. Люди вірять (бо ж бренд!), наперед оплачують покупку, а потім – ні грошей, ні товару, ні винуватців злочину.

Реальна знижка на все не може перевищувати 20%

«В Америці продаж товарів зі знижкою 70 – 90 відсотків – це реальність. Бо там бізнес керується правилом «Зроби меншу накрутку, але зароби на великому обороті». Наші ж бізнесмени воліють поставити якнайвищу ціну і заробляти саме завдяки «космічним» накруткам, – пояснюють експерти. – За справді низькою ціною в українських магазинах продають лише застарілий товар або той, сезон на який закінчується (пуховики на початку весни чи босоніжки восени). Якщо ж товар користується попитом в усі пори року (як-от побутова техніка) або є актуальним у час розпродажу, то максимальна знижка, яку реально роблять вітчизняні продавці, – до 20 відсотків. Усе, що більше, – зазвичай приховує якісь нюанси. Тому перш ніж змітати з полиць товар, бо «завтра такої знижки вже не буде», проаналізуйте: а чи справді ця річ вам потрібна?..»

Ну, і насамкінець іще одна підказка: після грудневого ажіотажу в магазинах і на ринках настає так званий мертвий сезон. Він триває у січні й лютому. Щороку протягом цих двох місяців попит на товар стрімко падає і, щоб хоч якось спонукати покупців витрачати гроші, власники магазинів реально знижують ціну: мовляв, піду на поступки – тільки купіть бодай щось.

Оксана Бубенщикова

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: знижка, Бізнес, Україна
В тему