Поради

Хто такий digital-маркетолог та чим він займається?

Хто такий digital-маркетолог та чим він займається?

Всього декілька років тому про інтернет-маркетинг було мало кому відомо. Тільки одиниці користувачів мережі могли чітко пояснити термінологію слів і дати детальне визначення сучасній та неймовірній професії. Сьогодні все кардинально змінилось – кожна масштабна компанія, яка дбає про своє просування в інтернет приймає на посаду маркетолога. Але і цього стало не достатньо - сьогодні маркетингові агентства почали роботи цілі відділи у своєму штаті, які займаються digital маркетингом.

Хто такий digital-маркетолог

Для того, щоб зрозуміти хто такий digital-маркетолог слід дати визначення самій науці. Digital-маркетинг – це використання всіх можливих цифрових каналів для просування бренду в мережі – телебаченні, радіо, інтернет, соціальні медіа-ресурси. Digital-маркетинг можна вважати проривом в напрямку маркетингу. Адже це поєднання всіх можливих каналів донесення інформації до споживача.

Термін маркетолог виник в Англії та в перекладі означає спеціаліст, який вивчає ринок з метою визначення його справжніх особливостей та формування ринкової стратегії для конкретної групи товарів.

Особливості професії

Digital-маркетолог є ключовим ланцюгом розвитку бренду, адже саме його аналіз та проведення грамотної стратегії дозволяє бренду стабільно рости в мережі та завойовувати все більшу аудиторію потенційних клієнтів.

digital-маркетинг
digital-маркетинг

Існує декілька напрямків серед digital-маркетингу:

  • Контент-маркетолог – спеціаліст, що займається написанням та розміщенням текстів на сайті компанії.
  • Event-маретолог – організатор вебінарів, бізнес конференцій, тематичних вечорів.
  • SMM-спеціаліст, що займається просуванням бренду в соціальних мережах.
  • Email-маркетолог – співробітник компанії, який займається розсиланням інформації від імені компанії.

Звичайно, digital-маркетолог не може самостійно проводити всю роботі по збору та систематизації даних. Як правило, це команда професіоналів, яка займається класичним маркетингом в глобальній мережі інтернет.

Обов'язки digital-маркетолога

Справжній спеціаліст повинен вміти:

  • Створити та запустити всі можливі маркетингові інструменти для просування бренду – рекламні месенджери, слогани, оголошення, сюжети на телебаченні, Youtube, скласти текст аудіоролика та створити все необхідне для його розміщення в активний час на радіо, провести онлайн чи вірусну рекламу.
  • Провести аналіз доцільності проведеної рекламної компанії, виявити її недоліки та виправити їх. Digital-маркетолог водночас і творча і дуже точна професія, адже працювати прийдеться здебільшого з цифрами та звітами.
  • «Написання портрету» покупця. Робота проводиться шляхом опитування потенційних клієнтів, проведення глибокого інтерв’ю, аналізу, сучасних засобів маркетингу. Після спілкування с потенційним клієнтом маркетолог дізнається стать, вік, інтерес, місто проживання співрозмовника.
  • Проведення аналізу ринку конкурентів. Збір такої інформації допоможе зрозуміти об’єм попиту на конкретну продукцію, послугу, діапазон цін та допоможе скласти методику просування бренду. Для аналізу маркетолог проводить вивчення пропозиції конкурентів, слідкує за їх соціальними мережами, блогами, шукає вільні ніші для рекламування власної продукції.
  • Пошук точок росту бізнесу для визначення напрямку його розвитку. Для цього проводяться глобальні аналізи діяльності підприємства – SWOT(S (strength) — сильні сторони компанії, W (weakness) — слабкі позиції, O (opportunities) — можливості, T (threats) — риски), QFD (зведення всих якостей компанії в єдиний звіт), PEST (аналіз зовнішнього оточення).
  • Складання контент плану для просування стратегії розвитку за допомогою рекламних текстів. Digital-маркетолог контролює все, що написано на сайті компанії, в блозі та в ЗМІ про власний бренд для вчасного реагування на критику, зміну настроїв покупців.

Сучасний digital-маркетолог – відповідальна і дуже цікава професія, адже кожен день приходе нова інформація, яку потрібно опрацювати. Але вона також дозволяє розвиватися в різних напрямках, дізнаватися першим про коливання ринку. Основною вадою спеціальності являється присутність стресових ситуацій та необхідність постійно розвиватися та удосконалювати свої знання та навички.

Необхідні знання та навички

Digital-маркетолог – відносно нова професія. Проте вже чітко визначено якими навичками повинен володіти спеціаліст:

  • Уміння давати аналіз, розміщати, настроювати рекламу в соціальних мережах.
  • Мати досвід продаж, які уже володіють знаннями як потенційного клієнта зробити чинним покупцем.
  • Проведення експертизи специфіки маркетингових каналів на предмет виявлення самих функціональних ресурсів.
  • Вміння тверезо оцінювати ситуацію, швидко реагувати на коливання ринку.
  • Здібність виконувати та аналізувати інформацію комплексно та роздільно.
  • Наявність творчих та аналітичних здібностей.
  • Володіння цифровими засобами зв’язку в ідеалі.

Крім того, digital-маркетолог повинен чітко формулювати свої думки та реалізовувати їх у виді рекламних месенджерів та слоганів.

Освіта

Існують різні думки щодо освіти digital-маркетологів. Деякі спеціалісти вважають що для досягнення професіоналізму спочатку слід отримати професіє маркетолога, далі отримати відповідні сертифікати та здобути досвід.

Як показує практика в сучасному стрімкому світі профільна освіта уже не така важлива. Так що якщо є пропозиція попрацювати digital-маркетологом слід обов’язково її використати, тим більше що в мережі інтернет представлено багато онлайн-занять, які допомагають розібратися зі значними складнощами.

Спочатку слід продати себе, а потів відбудеться швидке підняття по кар’єрних сходинках.

Де працює digital-маркетолог ?

Як правило, digital-маркетолог є співробітником діджітал агентств, яке надає наступні послуги:

  • Написання сайтів, контекстне просування компаній в мережі, розроблення логотипів та створення оригінального дизайну.
  • Створення комплексної стратегії для розвитку бренду в цифровому просторі.
  • Робота в соціальних мережах, піддержання іміджу компанії.
  • Організація різних заходів, проведення конкурсів.
  • Сприяння в переході компанії в онлайн торгівлю.

Діджітал агентства залучені в локальній мережі, передають інформацію за допомогою мобільного засобу чи інтерактивні екрани.

Нікому не заборонено стати провідним digital-маркетологом. Рекламуйте себе, пропонуйте великим та малим компаніям свої здібності і вже зовсім швидко будете приваблювати компанії зі всього світу.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: робота
В тему