17 Листопада 2017

Стало відомо, які міста затоплять льодовики

У НАСА розповіли, які міста затопить, коли розтануть льодовики.

Вчені НАСА створили першу у світі програму, що прогнозуватиме, які міста зачепить танення льоду. Програма спостерігає за обертом Землі і гравітаційними ефектами, щоб передбачити, як саме тала вода "розподілятиметься" планетою. Пише ВВС.Україна.

Результати дослідження американських вчених із команди Лабораторії реактивного руху НАСА у Каліфорнії опубліковані у журналі Science Advances.

"Ця програма демонструє картину, які саме льодовики, крижані покриви та крижані шапки мають особливе значення для кожного із міст", - кажуть дослідники.

"Різні міста і країни намагаються оцінити масштаби можливого підтоплення із тим, щоб розробити плани розвитку на майбутні 100 років і більше, і вони хочуть мати можливість оцінювати ризики – подібно до того, як це роблять страхові компанії", - каже керівник проекту доктор Ерік Айвінс.

За його словами, новий інструмент НАСА надає їм інформацію про те, щодо яких саме крижаних покривів вони мають непокоїтися найбільше.

Так, дослідження прогнозує, що рівень моря довкола Лондона може змінитися внаслідок танення північно-західної частини крижаного покриву Гренландії. Водночас для Нью-Йорка такою "критичною зоною" є уся північна і східна частина льодовика. Тоді як рівень моря неподалік Сіднея зазнає впливу внаслідок танення льоду на півночі, північному заході і північному сході Антарктиди.

Крім того, тиск льоду на поверхню суходолу призводить до зниження його рівня, коли ж маса льоду скорочується, суходіл починає підійматися.

Все про: Світ