В Україні скасували книгу скарг та пропозицій
Уряд скасував вимогу про обов'язкове ведення книги скарг і пропозицій.
Відповідне рішення було прийнято на засіданні уряду, передають Українські Новини.
Зі слів першого віце-прем'єр міністра, міністра економічного розвитку і торгівлі Степана Кубіва, книга скарг була радянським рудиментом і провокувала зловживання з боку контролюючих органів.
Крім того, вимога вести книгу скарг і пропозицій призводила до додаткових витрат для бізнесу.
«Загальні витрати для всіх компаній за рік становлять 125 млн гривень», - зазначив Кубів на засіданні.
При цьому, з його слів, книга скарг не є інструментом захисту прав споживачів.
У Мінекономрозвитку також повідомили, що кожного року 125,6 млн грн витрачали підприємці на ведення Книги скарг.
До того ж, якщо людина залишила запис у Книзі скарг, для зворотного зв'язку вона повинна залишити свої особисті дані: від імені і прізвища до адреси і номера телефону.
До цієї книги мають доступ усі, зауважує адвокат Діна Дрижакова виданню «Сьогодні». Є ризик, що персональні дані використовують недобросовісний бізнес або шахраї.
«Як варіант, можна запропонувати електронні скарги, щоб було підтвердження звернення до керівництва закладу, і в подальшому це давало можливість звернутися до інших органів, якщо питання не вирішать», – додає Дрижакова.
В Україні діє закон «Про звернення громадян». Він дає право звертатися до будь-якого закладу з пропозицією або скаргою письмово або за електронною поштою. Згідно із законом, підприємство зобов'язане відповісти на звернення громадян протягом 30 днів. Тому доцільніше направляти скарги в електронній формі, ніж користуватися Книгою скарг, вважають в Міністерстві.
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.