25 Квітня 2018
Новини

В нічних поїздах почнуть годувати

В нічних поїздах почнуть годувати

На початку квітня «Укрзалізниця» анонсувала «повноцінне харчування», і тендер на його організацію вже відбувся.

Його виграла компанія «Алюр ЛТД», яка, судячи з реєстру судових рішень, фігурувала в кримінальних справах. Тож хто і чим тепер буде годувати українців у поїздах – vesti-ukr.com.

«Пасажири заздалегідь онлайн або безпосередньо під час поїздки зможуть замовити вибрані з меню страви. «Укрзалізниця» передбачить меню з повноцінним харчуванням, що включає перші, другі страви, закуски тощо», – заявляв у квітні заступник директора департаменту пасажирських перевезень далекого прямування ПАТ Олександр Красноштан.

Крім того, годувати пасажирів обіцяють вівсяною кашею, печивом, сухариками, чипсами та ін. З напоїв – звичні чай, кава і соки. Все це в брендованій упаковці УЗ.

Екс-заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер вважає, що ідея з організацією харчування хороша. Після зникнення вагонів-ресторанів попит залишився, а нішу частково зайняли провідники і торговці на станціях, що пропонують пасажирам різноманітну їжу – від печива і вафель до пива і вареників. Радник міністра інфраструктури Олександр Кава запевняє, що їжа, як у літаку, у вартість квитка включатися не буде і пасажир завжди сам вирішуватиме – купувати чи ні. Правда, ціни поки невідомі.

Провідники нічних поїздів поки в паніці від перспективи. «Для того щоб торгувати в поїздах їжею, необхідно створити умови. Для цього потрібен працюючий холодильник, мікрохвильова піч, місце для зберігання товару. Має бути місце, де зберігати гроші, касовий апарат. Згідно із законом так належить, а як це буде на практиці? – сказав голова незалежної профспілки на Південній залізниці Олександр Абросімов. Більше того, він вважає, що купувати готові страви ніхто не буде. «Ось ви їздите в поїздах. І що ви бачите? Перше, що у пасажира в голові, – накрити «галявину», 70 відсотків так роблять. Або, наприклад, пасажир вирішив поїсти. Хто потім усе це буде прибирати? Провідник? Просто хтось хоче на цьому заробити. А зі співробітниками ніхто не радиться», – каже Абросімов.

Багато українців пам’ятає вагони-ресторани. Спроби підвищити їх ефективність робилися УЗ ще в 2011 році. Тоді зі складів пасажирських поїздів виключили 71 вагон-ресторан. Вивільнені вагони залізничники передали в оренду приватним підприємцям для забезпечення харчуванням пасажирів, а ресторани залишили тільки у фірмових міжнародних і денних швидкісних поїздах. Останній такий вагон в Україні закрили в 2014 році (потяг «Столичний експрес» Київ – Москва).

«Вони стали нерентабельними. Після розвалу СРСР в 90-і маршрути істотно скоротилися, а тривалість більшості нічних маршрутів у нас вісім-десять годин, відповідно, ресторан працював усього лише дві години на добу, а це нерентабельно», – пояснив радник міністра транспорту та інфраструктури Олександр Кава.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Україна, укрзалізниця, потяги
В тему