Поради

Шахраї придумали нові схеми для видурювання грошей

Шахраї придумали нові схеми для видурювання грошей

Що більше ми переходимо до спілкування через мобільний зв’язок та інтернет, то більше шахраї вигадують, як нас надурити. Тож, аби ви не потрапили на гачок зловмисників, розповідаємо вам про дві найновіші схеми.

Натиснете «1» – втратите гроші

Почну із шахрайської схеми, на яку може потрапити кожен, хто має більш-менш сучасний телефон.

Частенько до нас телефонують із того чи іншого банку з пропозицією надати кредит чи «золоту картку». І, щоб зрозуміти, чи зацікавила нас ця пропозиція, жіночий голос у телефоні просить натиснути «0» чи «1».

Відверто кажучи, я автоматично виконую таке прохання, щоб мене більше не турбували подібними питаннями. А саме цим, як показують останні випадки, й вирішили скористатися аферисти.

Зокрема, вони телефонують та, імітуючи голос і манеру банківської працівниці, кажуть: «Доброго дня. На ваш рахунок надійшли кошти розміром 50 тисяч гривень (може називатися й інша сума, – авт.). Якщо вас зацікавила ця інформація, натисніть «1». А далі, якщо ви натиснете цю цифру, події можуть розвиватися за декількома сценаріями. Невідомий голос або запропонує вам натиснути ще декілька цифр, або попросить продиктувати номер на звороті вашої банківської картки, або скаже перетелефонувати за таким-то номером.

У всіх цих випадках ви ризикуєте втратити гроші або з телефонного рахунку, або з банківського.

Отож, перш ніж виконувати прохання незнайомих осіб, зверніть увагу, чи вказують вони назву банку (шахраї такого не роблять, щоб не помилитися і не назвати тієї установи, послугами якої ви не користуєтеся).

Далі зауважте, чи називають вони ваше ім’я. Бо якщо це дійсно працівниця банку, клієнтом якого ви є, вона точно повинна знати ваші прізвище, ім’я та по батькові.

Лише після цього приймайте рішення, з ким маєте справу. Адже буває, що нам дійсно телефонують із банківської установи і ми дійсно повинні підтвердити чи заперечити якусь інформацію. Проте, як бачимо, цим уміло користуються не чисті на руку особи.

Покупку оплатили, але її отримав інший

Ну, а тепер – про шахрайську схему, на яку можуть потрапити ті, хто купує щось через інтернет.

Щоб не стати жертвою аферистів чи просто недобросовісних продавців, ми замовляємо на OLX послугу посередника. Це працює за такою схемою: ми обрали товар, гроші за нього перекинули на рахунок OLX, продавець переслав нам цей товар, коли ми його забрали на пошті, перевірили – і з товаром усе гаразд, ми підписуємо документ – і OLX перекидає наші гроші продавцеві.

Здавалось би, ця схема проста і водночас надійна як для продавця, так і для покупця. Однак аферисти вигадали і нещодавно почали застосовувати нову схему.

«Я замовив на OLX електродриль. Перекинув за неї гроші на OLX. Через день прийшло повідомлення, що на поштовому відділенні мене чекає посилка. Я був якраз поруч. Коли зайшов, машина тільки розвантажувалася. Почекав. Отримав посилку, розгорнув, а там у коробці шматок брухту. Звісно, що від товару відмовився. OLX  повернув мені гроші. А до ладу не зрозумів, що то було. Не розумів, аж допоки не зустрів працівниці того самого поштового відділення. «Ви знаєте, вчора буквально через п’ять хвилин після вас зайшов якийсь чоловік і попросив ту посилку, від якої ви відмовилися. Я попросила його пред’явити документи. Він щось поклацав у телефоні. Сказав, зайде пізніше. І більше не з’являвся».

Отже, як ви вже здогадалися, шахраї заміть реального товару пересилають непотріб, загорнутий у гарну упаковку, а замість вас на пошту оперативно має прибігти «засланий» покупець.

Тобто аферисти за декілька сотень гривень знаходять собі посередника у вашому населеному пункті. Цей посередник приходить у відділення пошти першим за вас, називає номер посилки. На прохання пред’явити документ для підтвердження особи каже щось на кшталт «Ой, забув удома документи» чи «Давайте, я вам покажу свій паспорт у «Дії», потім клацає, нарікає на відсутність інтернету і просить видати посилку без документів.

Якщо в цій ситуації працівник пошти повірить візитеру і видасть посилку, то OLX одразу ж перекине псевдопродавцям гроші за товар. А ви не отримаєте ні товару, ні грошей, які за нього заплатили.

Звісно, в цій ситуації винен саме працівник пошти. Адже інструкція чітко вимагає спочатку перевірити документи, а тоді вже вручити посилку. Проте часом люди надто довірливі, а вам, щоб добитися справедливості, доведеться потратити немало часу й нервів.

Оксана Бубенщикова

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Україна, шахрайство, кримінал, гроші
В тему