Поради

Створення логотипу: крок за кроком

Створення логотипу: крок за кроком

Про ключові властивості успішного логотипу бренда, необхідні етапи і правила його розробки, а також про те, як це роблять лідери ринку і як створити логотип для компанії або команди своїми руками.

 

Як всі знають, логотип – це оригінальне зображення повної чи скороченої назви бренду або особливий небуквенний малюнок. Психологи кажуть, що логотип є справжнім показником успішності проекту в очах відвідувача, а його успішність (загальновідомість і оригінальність) є в якійсь мірі сигналом довіряти компанії.

Іноді логотип відображає, крім імені бренду, його слоган, основну ідею, заклик до аудиторії і так далі. Варто зазначити, такий варіант використовують тільки у разі, якщо назва і девіз не дуже довгі (3-4 слова), інакше логотип буде виглядати перевантаженим.

 

При самостійному створенні логотипу або підготовці завдання дизайнерам зафіксуйте наступні дані:

• Чим займається, що виробляє компанія, хто є цільовою аудиторією.

• Зробіть начерки на папері: ключові слова, замальовки.

• Емоційна ідея логотипу. Наприклад, символіка сувора – або, навпаки, іронічна (як звірятко-зубастик у київського бензинотрейдера «Кло» або стилізований ірокез у «Шкоди»). Абстрактно-геометрична (типу ромба «Рено») – або, навпаки, містить впізнаваний образ, що існує в природі або в культурі (типу геральдичного лева «Пежо»). А то і синтез цих двох варіантів (приклад: круглий значок «Альфа-Ромео» з гербом роду Вісконті, у лівій половині якого – стяг хрестоносців у формі хреста, в правій – змія, яка ковтає немовля). Це залежить від основної мети логотипу: що ви хочете донести клієнтам.

• Для бізнесменів-початківців-недизайнерів, які створюють логотип особисто, нагадаємо, що він повинен бути векторним – тільки це дозволить його масштабувати до будь-яких необхідних розмірів без втрати якості. Ваші програми тут – Adobe Illustrator, Corel Draw.

• Не додавайте в свій логотип чужі знаки, які можуть бути захищені законодавчо (герб і прапор країни або міста, партійні прапори, загальновідомі логотипи) або погоджуйте таке включення з відповідними представниками.

• Переконайтеся, що логотип збалансований. Якщо він складається, як мінімум, з двох елементів, – вони повинні перебувати в рівновазі і гармонії (перевірте це відчуття на як можна більшій кількості незалежних спостерігачів).

• Вирішіть: чи використовувати складні графічні ефекти в логотипі. Наприклад, якщо логотип планується використовувати у веб-дизайні, градієнт допоможе йому стати більш об'ємним, глибоким. У випадку з печаткою на бігбордах або відливі в металі, пластмасі, у вишивці і тканинах градієнт, швидше за все, не доречний.

• Приміряйте до свого логотипу принцип «Хороший логотип повинен працювати і в одному кольорі». Складний, багатобарвний логотип має безліч обмежень. Правильний логотип повинен не програвати від реверсу квітів, від монохромності, від використання його на підкладці різних кольорів.

 

Класифікація логотипів, в залежності від їх компонентних складових

• Тільки текст. Логотип представляє собою назву фірми обраної шрифтової гарнітури. Ніколи не використовуйте стандартні шрифтові набори – це несмак.

• Тільки знак.

• Комбіноване: Знак + текст. У разі необхідності, знак може використовуватися окремо від тексту.

 

Які ефекти можна застосувати, щоб урізноманітнити найпростіший текстовий логотип:

Залити літери фарбою, спектром фарб, що допоможе оживити логотип і зробити його менш офіційним. Краще за все для заливки підходять літери, що володіють великою площею зафарбовування (якщо видалити внутрішній контур): Q, О, D. Спроба залити якусь іншу літеру з малою площею забарвлення може призвести до розмиття. Використовуючи структурну заливку, краще всього вибрати кілька базових кольорів, не більше.

Застосовуємо геометрію. Наприклад, укласти напис в якусь геометричну фігуру: коло, еліпс, квадрат і т. д. На перший погляд, метод примітивний, але можна використати асоціативний підхід: наприклад, глобусоподібне коло або овал з лініями паралелей і меридіанів вдало застосовується в сфері міжнародних відносин або подорожей.

Абревіатура. Цей спосіб полягає в обіграванні перших букв назви організації. Він по праву вважається лідером за кількістю вироблених логотипів.

Велику роль у сприйнятті логотипу грає колір. Якщо необхідно створити витриманий і діловий стиль, то прийнято використовувати холодні відтінки (синього, фіолетового, блакитного), або градації від чорного до білого через відтінки сірого. Для створення більш емоційного, «живого» дизайну застосовують, відповідно, теплі тони (наприклад, відтінки помаранчевого, зеленого, жовтого, червоного).

Якщо дизайн необхідно зробити більш емоційним, «живим», що запам'ятовується, то підвищують ступінь насиченості кольору, якщо, навпаки, – краще дотримуватися слабонасичених тонів. Візуально створене відчуття глибини і простору підкреслює реалістичність «зображення» (чи то сайт, чи  то логотип), його «масштабність», робить акцент на перспективу. Цим прийомом користуються не так часто, але, тим не менш, він дуже ефективний.

 

А насамкінець перерахуємо фактори, які можуть негативно вплинути на сприйняття логотипу:

• соціальний: логотип, занадто націлений на багатих, дратує інших;

• географічний: порушення логотипом традицій народів, у середовищі масового поширення яких проходить його продаж;

• політичний;

• і нарешті, релігійний фактор: кожній релігії притаманна своя символіка і лексика, використання якої залучає або засмучує прихильників і відштовхує або дивує інших. Наприклад, схильність виробників алкоголю до церковних і навіть чернечих тем брендування (особливо якщо напої не призначені для літургійного використання: пиво, квас, настоянки).

Все про: Бізнес, Власна справа
В тему