Поради

Світова слава ляльки Barbie

Світова слава ляльки Barbie

Робити бізнес на товарах для дітей – непроста і відповідальна справа. Відгадати секрет маленьких сердець та подарувати їм радість у всьому світі вдалося творцям легендарної ляльки Barbie, яка полонила серця і уяву багатьох дівчаток з різних країн.

 

Історія всесвітньовідомого бренду Barbie почалася зі створення довгоногої світловолосої ляльки, яка є найуспішнішою іграшкою за всю історію існування цих дитячих розваг.

Творцем ляльки Barbie є американка Рут Хендлер, яка разом зі своїм чоловіком Еліотом у 1945 році відкрила фірму Mattel, першочерговим завданням якої було виготовлення багетів для картин. Проте у післявоєнні роки все більше людей прагнули вкладати гроші в розваги, тому американці купували найрізноманітніші іграшки для своїх дітей.

Проаналізувавши потреби тогочасного суспільства і зрозумівши, що наразі цікавить людей, Хендлери докорінно змінюють спрямування власної компанії. Для початку власники запустили виробництво дитячих лялькових будиночків, а згодом і музичних шкатулок.

Ще одним комерційним кроком Mattel стало укладення угоди з мультиплікаційною студією Disney, що дало змогу запускати рекламу своїх іграшок під час показу «Клуба Міккі Мауса». Це зробило компанію надзвичайно популярною серед потенційних покупців.      

Намагаючись підтримувати нові віяння в країні, 1957 року Mattel підхоплює моду на Дикий Захід і починає виробляти іграшкові вінчестери. Завдяки рекламі та використанню наймодніших тенденцій компанія стає все більш успішною. Проте ще більший успіх її чекає з випуском ляльки Barbie, що стало справжньою революцією у цій галузі.

Ідея створення такої ляльки прийшла співвласниці Mattel Рут після того, як вона помітила, що її дочка Барбара з великою цікавістю грається з паперовими ляльками, імітаторами дорослих людей. Обдумавши побачене, турботлива мати вирішила випустити іграшку, за допомогою якої дівчатка змогли б «гратися в дорослих». За основу створення образу знаменитої ляльки було взято героїню німецьких коміксів Лілі. Там вона виступала в ролі фатальної жінки з тонкою талією і світлим довгим волоссям.

На диво, нова лялька дуже полюбилася маленьким дівчаткам і дуже швидко стала популярною. Названа на честь донечки Хендлерів Барбари, лялька Barbie досить швидко викликала настільки велику манію, що компанія не встигала випускати нові екземпляри, задовольняючи таким чином надзвичайно великий попит на цей товар.

Попри все це, основний прибуток Mattel отримувала від продажу супутніх товарів: одежі, аксесуарів та іграшкових будиночків для ляльки.

Цікаво, що на логотипі коробки ляльки Barbie зображувалася голова ляльки із зачіскою «кінський хвостик». Щодо одежі, то її одягали у чорно-білий купальник та чорні босоніжки на високому каблуці. Всі інші елементи величезного гардеробу ляльки доводилося купувати додатково.

Як не дивно, але вже у 60-х роках минулого століття одяг для Барбі починають розробляти найвідоміші модельні будинки, тому дуже скоро ця лялька стає однією з наймодніших і найбільш вишуканих у світі.

В якийсь момент Ів Сен-Лоран, П’єр Карден і Жан Поль Готьє приходять до висновку, що шити вбрання для Barbie стало не менш престижно, ніж для голлівудських зірок.

Через збільшення популярності, володіючи величезним гардеробом одягу та великим хоча й іграшковим будиночком, Барбі потребувала компанії. Саме з цих мотивів 1961 року в ляльки з’являється друг Кен, названий так на честь сина Хендлерів. Трішки пізніше у світ Barbie також входять подружка Марж і молодша сестра Скіппер. Коли в США почалися конфлікти за расовою приналежністю, то компанію Барбі спеціально поповнили темношкірою лялькою Крісті.

Важливою особливістю Barbie було й те, що вона завжди вчасно реагувала на нові віяння та зміни епохи, а для цього вміло пристосовувалася під все нове. Саме тому в Барбі постійно мінялися зачіски і колір волосся, видозмінювалися і пропорції тіла ляльки.

Підлаштовування образу Барбі під вимоги ринку спонукало її творців випускати ляльки в ролі найбільш відомих жінок: Мерилін Монро, Одрі Хепберн та Елізабет Тейлор. А от коли почалася боротьба за рівноправ’я статей, то Barbie побувала у ролі вчительки, лікаря, стюардеси і навіть пожежного.

Помінявши чимало одягу, будинків, машин і домашніх улюбленців, лялька Barbie нарешті потрапила до Книги рекордів Гіннеса, а ще стала експонатом Музею воскових фігур мадам Тюссо.

Незважаючи на постійні обвинувачення у негативному впливі ляльки на психіку дівчаток (сідають на дієту, щоб хоч якось бути схожими на улюблений образ), Barbie і до сьогодні продовжує залишатися однією з найпопулярніших іграшок у світі. Цьому є цілком об’єктивні пояснення. По-перше, така білявка-красуня уособлює той ідеал, до якого прагнуть дорівнятися усі дівчатка світу. По-друге, компанія Mattel здійснила дуже правильну маркетингову стратегію, поступово розширюючи світ Барбі, вводячи у нього все більше персонажів і різноманітних предметів, чим постійно підсилювала інтерес покупців до свого іграшкового товару.                               

Все про: Бізнес, Секрети успіху
В тему

Останні матеріали