Поради

Співбесіда з роботодавцем: найпоширеніші помилки

Співбесіда з роботодавцем: найпоширеніші помилки

Про правильне поводження на співбесіді з роботодавцем написано гори літератури. Ми спробуємо піти від зворотного – розглянемо 10 найпоширеніших помилок, що здійснюються кандидатами на співбесідах, і наведемо рекомендації, як можна своєчасно їх виправити.

 

1. Потенційний працівник запізнюється на співбесіду.

Що це означає, з точки зору роботодавця?

Кандидат непунктуальний, не цінує і не поважає час інших людей, йому байдуже, отримає він цю посаду чи ні.

Правильна поведінка та її переваги:

Приходьте за 10 хвилин до призначеного часу, щоб у вас була можливість зібратися з думками і справити хороше враження. Плюс до цього ви отримаєте шанс придивитися до обстановки в офісі, манери спілкування і поведінки ваших потенційних колег.

Якщо ж ви розумієте, що з якихось причин не встигаєте прибути в компанію в призначений час, зателефонуйте роботодавцю і повідомте про затримку. Надайте вашому співрозмовнику вибір: або відкласти зустріч на кілька годин, якщо є така можливість, або перенести її на інший день. Слід пам’ятати, що співбесіда не відбулася саме з вашої вини, тому не варто бути непоступливим при призначенні нової дати. Найгірше в такій ситуації – зрозумівши, що запізнення неминуче, просто не прийти на зустріч і не попередити протилежну сторону про це.

 

2. Кандидат нехтує діловим спілкуванням, поки знаходиться в приймальні компанії.

Що це означає, з точки зору роботодавця?

З працівником досить складно спілкуватися: він неврівноважений, можливо, навіть дуже конфліктний.

Правильна поведінка та її переваги:

Посміхайтеся! Будьте привітні й доброзичливі. Навіть якщо ваш співрозмовник затримується, а у вас немає можливості його дочекатися, підійдіть на ресепшн, поясніть ситуацію, залиште свої координати і попросіть зв'язатися з вами для обговорення відповідного часу зустрічі.

Як виправити становище?

Загальноприйнятим способом – вибачитися. Можливо, подібний негативний інцидент і не зітреться з пам'яті ваших потенційних колег, але, швидше за все, буде оцінена готовність визнавати свої помилки. А ось намагатися загладити вину, намагаючись пояснити, що у вас сьогодні просто «невдалий день», абсолютно ні до чого.

 

3. Кандидат на посаду не ставить ніяких уточнювальних запитань з приводу відкритої вакансії.

Що це означає, з точки зору роботодавця?

Співбесіда – це, перш за все, двостороння комунікація, в процесі якої потрібно з’ясувати, чи підходите ви компанії, а вона – вам. Кандидат не зацікавлений зайняти саме цю конкретну позицію, він нічого не знає про компанію, та й взагалі, мабуть, йому все одно, де надалі працювати.

Правильна поведінка та її переваги:

Слід використати зустріч для того, щоб зібрати максимум інформації про можливе майбутнє місце роботи.

Як виправити становище?

Якщо фраза «у мене немає запитань» вже прозвучала, і ви прочитали легке здивування в очах співрозмовника – постарайтеся згладити незручність, повідомивши, що для першої зустрічі ви отримали достатньо інформації, і вам потрібен якийсь час для того, щоб сформулювати свої запитання більш точно. Наступного разу, безумовно, ви їх поставите.

 

4. Мова кандидата неграмотна, він не оперує професійними термінами, зловживає жаргонними виразами.

Що це означає, з точки зору роботодавця?

Думка роботодавця про вас залежатиме і від того, наскільки грамотно ви презентуєте себе як спеціаліста.

Потенційний працівник не професіонал у своїй справі, є сумніви в кваліфікації фахівця. І якщо це помітно навіть «неозброєним оком» на етапі першого знайомства, то який же він буде «при виконанні» робочих обов'язків?

Правильна поведінка та її переваги:

Навіть якщо ви вживаєте в своїй розмові допустимі тільки в певних випадках вирази, під час співбесіди з роботодавцем вони, швидше за все, будуть не зовсім доречні.

 

5. Співрозмовник дуже несхвально висловлюється про своє колишнє керівництво.

Що це означає, з точки зору роботодавця?

Для такого кандидата, ймовірно, не існує такого поняття як «внутрішня інформація», швидше за все, він любитель «виносити сміття з хати». Крім того, це, напевно, дуже конфліктна людина, яка не може ужитися з колективом і стати командним гравцем.

Правильна поведінка та її переваги:

Якщо ви розлучилися зі своїм попереднім роботодавцем не так, як би вам того хотілося, постарайтеся повернути на співбесіді це найбільш вигідною вам стороною, навіть якщо на рішення про розставання з компанією ваш безпосередній керівник справив великий вплив. У будь-якому випадку не варто додавати в бесіду негативні емоції, бажано до кінця зустрічі зберігати позитивний настрій та оптимізм.

Як виправити становище?

Перед співбесідою ви завчили це «правило», але, на жаль, емоції взяли верх, і ваш колишній керівник отримав «по заслугах»... Помилка вже здійснена, і її треба якимось чином виправити. Можна спробувати переконати співрозмовника, що конфлікт з керівництвом носив суто особистий характер і ніяк не позначився на виконанні службових обов'язків. Більш того, думка про попередню роботу у вас цілком позитивна, а відносини з колишніми колегами / партнерами збереглися дуже хороші, доказом чого можуть послужити рекомендації з минулого місця роботи. Зрештою, адже ніхто з нас не застрахований від психологічної несумісності з керівництвом. Буває...

 

6. Претендент не надає рекомендацій і просить не зв'язуватися з попереднім роботодавцем.

Що це означає, з точки зору роботодавця?

Кандидату, очевидно, є що приховувати!

Правильна поведінка та її переваги:

Навіть якщо у вас з якихось причин не склалися хороші відносини з керівництвом, ви завжди можете назвати особу, яка готова поручитися за вас, будь-якого бізнес-партнера.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Бізнес
В тему