6 Квітня 2021
Новини

В Україні скасовують паперові трудові книжки: а як же пенсія?

В Україні скасовують паперові трудові книжки: а як же пенсія?

Чим замінять документ, як тепер виходити на заслужений відпочинок та яким способом будуть обчислювати розмір щомісячної виплати

Усі, хто вже вийшов на пенсію чи ось-ось піде на заслужений відпочинок, знають: трудова книжка – один із основних документів. Адже вона підтверджує стаж працівника й місця його попередніх робіт. А саме ці два фактори є ключовими: стаж – для надання людині права виходити на пенсію, місце роботи – для обчислення розміру майбутніх щомісячних виплат.

Про це йдеться у газеті "Твій вибір".

То що ж буде надавати людина до Пенсійного фонду, якщо в Україні скасовують паперові книжки? І чи не загубиться інформація про стаж та місце роботи кожного конкретного працівника? Відповіді саме на такі питання найчастіше просять надати читачі в листах і телефонних дзвінках до редакції.

Отож, виконуємо ваше прохання і звертаємося за роз’ясненнями до начальниці управління інформаційних систем та електронних реєстрів ГУ Пенсійного фонду України у Волинській області Ольги Волдинер.

Ольго Данилівно, для чого загалом у ПФУ відбувається відмова від паперових носіїв інформації та перехід до дистанційних форм роботи з клієнтом?

– Пенсійний фонд України активно працює над спрощенням процедури надання послуг. Це стосується всіх категорій громадян: пенсіонерів, працюючих, а також страхувальників. Досягнення цього завдання здійснюється через запровадження дистанційних послуг в електронному вигляді, які людина може отримати, не виходячи з дому чи офісу. Головним інструментом для цього є вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, зайти на який можна за такою адресою в інтернеті – portal.pfu.gov.ua.

Чи активно люди користуються дистанційними послугами Пенсійного фонду?

– У нашій області інформацією вебпорталу сьогодні користуються 34 101 громадянин. За останній рік кількість користувачів зросла на 2251 особу, або на 7 відсотків. А загалом кількість зареєстрованих користувачів становить 3 відсотки до постійного населення області.

А якими саме послугами може скористатися людина, зайшовши на вебпортал ПФУ?

– Кожен користувач на вебпорталі має можливість замовити довідку застрахованої особи, подати заяву про призначення пенсії з подальшим наданням документів, дізнатися про перерахунок пенсії, поставити запитання спеціалістам, подати скаргу, отримати індивідуальні консультації та роз’яснення з питань застосування законодавства.

Багато комунальних послуг нині (газ, вода, світло) сплачуються через інтернет в особистому електронному кабінеті клієнта. У вас практикується подібне?

– Звичайно! В особистому кабінеті пенсіонер може отримати інформацію про розмір пенсії, записатися на прийом до органу Пенсійного фонду України з використанням електронної черги. Застрахована особа – дізнатися про свій страховий стаж, а також подати скановану копію трудової книжки для подальшого її оцифрування та завантаження до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

– А коли саме скасовуються паперові трудові книжки?

– Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 № 1217-IX, який впроваджує облік трудової діяльності працівників в електронній формі, набуває чинності від 10 червня 2021 року. Закон передбачає п’ятирічний перехідний період: у цей час використовуватимуться паперовий та електронний варіанти обліку.

Документом визначається облік трудової діяльності працівників в електронній формі та використання цих відомостей з метою підтвердження наявного стажу роботи для укладення трудового договору, призначення пенсій тощо. Також законодавчо врегульовується питання автоматичного призначення пенсії за віком через особистий електронний кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду.

Якщо раптом до електронної трудової закрадеться помилка (всяке ж може статися), то чи зможе людина це побачити й оперативно виправити?

– Так, трудову діяльність обліковуватиме Пенсійний фонд України, а працівник побачить відомості про себе в електронній трудовій книжці. Цей сервіс уже доступний в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг. Відомості про трудову діяльність працівника зберігатимуться в складі персональної облікової картки застрахованої особи у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Дякую за кваліфіковані відповіді на запитання наших читачів.

У черговій розмові ми поговоримо з представниками Пенсійного фонду про сервіс «автопенсія». Тож продовження – у наступному номері!

Спілкувалася Оксана Бубенщикова

Друзі! Підписуйтесь на наш канал в Telegram та сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Україна, пенсії, робота
В тему