Чи можуть нацменшини впливати на кількість годин вивчення рідної мови
Як саме і чи насправді можуть представники національної громади впливати на кількість годин вивчення материнської мови. Саме це питання поставили представники кримськотатарського народу заступнику міністра освіти і науки України Павлу Хобзею під час очних консультацій щодо розробки мовної статті проекту закону «Про загальну середню освіту». Пише сайт Міністерства освіти й науки України.
«Кількість навчальних годин, що витрачається на той чи інший предмет, визначається навчальним планом. Базові навчальні плани закладені у Державний стандарт. Так, у КМУ вже чекає на прийняття Держстандарт початкової освіти. У ньому передбачено 4 базові навчальні плани, зокрема ті, що стосуються навчання національних меншин. Там ми заклали, що школа сама визначатиме, скільки годин відвести на вивчення рідної мови, а скільки – на іноземну», – зазначив Павло Хобзей.
Також представники кримськотатарського корінного народу попросили внести зміни до пункту 3, в якому йдеться, що «особам, що належать до корінних народів або національних меншин України, гарантується право вивчати мову відповідного корінного народу або національної меншини в комунальних і корпоративних закладах загальної середньої освіти або через національні культурні товариства». Зокрема, йшлося про те, щоб до слова «гарантується» додати слово «забезпечується».
Читайте також: Які іноземні мови вивчати, щоб влаштуватися на хорошу роботу
Окремою темою обговорення стали статус та підтримка функціонування Національно-культурних центрів. Зокрема, йшлося про те, що невизначеність правових переваг таких центрів не дає цим організаціям успішно співпрацювати з комунальними та державними закладами.
Сторони погодилися, що це питання – предмет іншого закону, що також на стадії розробки, а саме – «Про позашкільну освіту».
Читайте ще: Як самостійно й швидко вивчити іноземну мову?
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.