Життя

У селах запрацювали пересувні поштові відділення: кому від того вигода?

У селах запрацювали пересувні поштові відділення: кому від того вигода?

Уже не перший рік люди в невеличких селах бідкаються: що то буде з поштою? Адже там, де проживають менш як 1200 мешканців, зміниться формат надання поштових послуг: стаціонарні відділення будуть замінені на пересувні.

Але чимало селян навіть радіють нововведенням. Кажуть: «Де раніше не ступала нога листоноші, туди сьогодні приїздять пересувні відділення пошти».

Про це йдеться на шпальтах газети "Твій вибір".

Тож про найвагомішу зміну в «Укрпошті» розпитаємо в керівника Волинської філії Івана Люсака.

– Іване Олексійовичу, багатьох наших читачів цікавить, чому пошта в селі працювала десятиліттями, а нині її надумали закрити…

– Відразу наголошую: «Укрпошта» не може припинити працювати в населеному пункті, поки там мешкає хоча б одна людина. Тому всі розмови про закриття – це, м’яко кажучи, перебільшення. Просто в селах, де мешкають менш як 1200 осіб, відділення будуть не стаціонарні, а пересувні. Перейти на таку форму роботи нас змусило те, що кількість послуг, які оплачують жителі маленьких сіл, не перекриває витрат, які несе «Укрпошта» для забезпечення цих послуг. Іншими словами, ми працюємо у збиток. Якби це був банк чи магазин, він, не маючи прибутків, одразу би закрився. Але ми розуміємо: для жителів маленьких сіл (а на Волині таких людей майже пів мільйона) пошта – це чи не єдина структура, яка привезе пенсію і газету, доставить ліки і продукти. Тому, аби продовжувати надавати всі послуги, водночас не працювати собі в збиток, ми змінили формат роботи. І тепер будемо доїжджати до тих маленьких сіл, де раніше навіть не було поштових відділень.

– Яким чином працюватимуть пересувні відділення?

– У село приїжджатиме наш спеціалізований автомобіль. В одному місці – точці присутності (це, фактично, аналог стаціонарного відділення) – залишатиметься поштарка. До неї приходитимуть люди, які хочуть заплатити за світло, воду, газ, отримати листи чи періодику, передплатити газету чи журнал. У той же час селом курсуватиме автомобіль «Укрпошти» і буде розвозити пенсію, соціальну допомогу, продукти, ліки, газети, а також приймати передплату.

– А як людям знати, в які саме дні та години чекати поштаря, аби не «прохлопати» пенсії чи оплатити комуналку?

– Для того існуватиме чіткий графік роботи пересувних відділень. Перші два тижні цей графік буде «плаваючим»: щоб ми побачили, скільки разів на тиждень треба приїздити до того чи іншого села, скільки часу перебувати, аби всім надати послуги і водночас дарма не простоювати. Крім того, бригади поштарів, закріплені за тим чи іншим селом, будуть вивчати вулиці, маршрути, побажання людей. І через два-три тижні ми зможемо скласти остаточний графік роботи пересувного відділення для кожного окремого села.

– А якщо дорогою зламається машина чи поштарі десь замешкаються? Так можна й весь день прочекати!

– По-перше, сьогодні всі ми маємо мобільний телефон і можемо без проблем попередити про якусь надзвичайну ситуацію. По-друге, кожен автомобіль «Укрпошти» матиме таке обладнання, яке дозволить нам відстежувати і маршрут машини, і час його перебування в тому чи іншому селі. Відтак навіть у випадку поломки чи іншої непередбачуваної обставини ми зможемо оперативно зреагувати і знайти вихід із ситуації та надати послуги жителям.

– На словах усе ніби й гарно виходить. А чи перевірялася робота пересувних відділень на практиці?

– Звичайно. Минулого року цей пілотний проєкт діяв у семи областях України. Завдяки цьому ми протестували роботу пересувних відділень. І тому цієї осені проєкт запускається у решті областей.

– У нас, як видавців друкованих ЗМІ, все одно лишається побоювання: якщо із села заберуть місцеву листоношу, чи буде кому приймати передплату, розносити газети й журнали?

– На прикладі пілотного проєкту можу упевнено сказати: передплата є і буде. Більше того, із запровадженням пересувних відділень кількість виписаних людьми газет навіть зросла! У середньому – на два-три відсотки. Так що читачі можуть і надалі передплачувати улюблені видання. А наші працівники радо доставлять ваші газети й журнали навіть у найвіддаленіші села області.

– До речі, вже не перший рік ви пропонуєте передплачувати газети і журнали через інтернет.

– Так, це швидко та зручно. На перше півріччя 2021-го через послугу «Онлайн переплата» було виписано 16 тисяч примірників періодики. І все більше дітей та внуків роблять такий подарунок своїм батькам, бабусі, дідусеві.

– Не можу не запитати про долю поштарів. Чи матимуть вони роботу, якщо відділення зачиняться?

– Але ж лишаються пересувні відділення, які теж потребують фахових працівників. Відтак ще на стадії запровадження реформи ми запропонували всім нашим спеціалістам перейти на новий формат роботи. Причому зарплата в бригади пересувного відділення більша на 70 відсотків від тієї, що отримували поштарі стаціонарних відділень. Проте далеко не всі погодилися підняти свій фаховий рівень, опанувати комп’ютер, працювати на повну ставку. Тому частину колективу ми справді оновили.

– Окрім підняття зарплати, які ще плюси отримають поштарі із запровадженням реформи?

– Якщо йдеться про пересувні відділення, то працюватимуть люди не у старих приміщеннях, де не завжди й опалення було, а в нових автомобілях, оснащених обігрівачем та кондиціонером. Товар і періодику тепер не доведеться возити велосипедом або санками. Цю функцію буде виконувати техніка. Та й про безпеку ми подбали. Адже водій одночасно виконуватиме функцію озброєного охоронця.

Якщо ж говорити про населені пункти, де більш ніж 1200 мешканців, то там стаціонарні відділення активно комп’ютеризуються. Це значно пришвидшує обслуговування клієнтів «Укрпошти» та спрощує роботу наших працівників.

Донедавна чимало людей були скептично налаштовані до реформ «Укрпошти». Але буквально днями жителі невеличкого села Романівка Луцького району розповіли: колись до них не ступала нога листоноші, а тепер машина «Укрпошти» регулярно до них приїжджає. Тож будемо вірити, що запроваджені зміни підуть на користь усім.

– Я в цьому навіть не сумніваюсь. І запрошую читачів газети «Твій вибір» і надалі плідно співпрацювати з «Укрпоштою». Тим паче, що серед усіх передплатників на 2022 рік ми будемо розігрувати 24 тостери Electrolux, кухонні ваги Scarlett, зволожувач повітря Philips, кавомашину HausMark, м’ясорубку Zelmer, а також два суперпризи – акумуляторний пилосос Dyson та пральну машину Samsung!

А я своєю чергою нагадаю, що акція «Я люблю передплату» вже стартувала. Вона триватиме до 25 грудня включно. І кожен із наших читачів, хто випише газету «Твій вибір», а також щомісячні видання від ПП «Твій вибір» через листонош або у відділеннях «Укрпошти», автоматично стане учасником цієї акції та отримає шанс виграти хороший подарунок.

Спілкувалася Оксана Бубенщикова

Увага!!! Отримати консультацію, роз'яснення чи довідкову інформацію в «Укрпошті» можна за номером контакт-центру 0 800 300 545. Дзвінки в межах України безкоштовні і приймаються щоденно з 8:00 до 22:00.

 

 

Друзі! Підписуйтесь на наш канал в Telegram та сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Читайте також
Все про: укрпошта
В тему