В центрі уваги

Створення онлайн-магазину самостійно: поради від професіоналів

Створення онлайн-магазину самостійно: поради від професіоналів

Сьогодні дедалі більше людей купують товари та послуги в Інтернеті, віддаючи перевагу широкому асортименту та зручності онлайн-шопінгу, тому інтернет-магазини стали невід'ємною частиною комерційної діяльності. Вони не тільки надають підприємцям можливість отримувати додатковий дохід, а й стають основним джерелом прибутку. Існує безліч онлайн-майданчиків для продажу товарів - маркетплейси, маркети тощо. Досить ефективним інструментом для торгівлі делалі частіше позиціонують себе соціальні мережі. Однак розвиток успішного бізнесу передбачає наявність власного сайту, який забезпечує повний контроль над процесом, дає змогу створити унікальний бренд і налагодити пряму комунікацію з цільовою аудиторією.

Створення магазину. Перші кроки

web-25
web-25

За відсутності фізичного магазину перші кроки у створенні торговельного онлайн-майданчика потребують ретельнішого опрацювання та планування, адже необхідно визначитися з основними аспектами бізнесу:

  1. Вибір ніші. Щоб зрозуміти, наскільки популярна та чи інша галузь, необхідно провести дослідження ринку (пошукові запити, тренди, обговорення в соцмережах і форумах). Також слід проаналізувати магазини конкурентів, їх асортимент, цінову політику. Зробити бізнес унікальним і привабливим для потенційних клієнтів можна шляхом вивчення характеристик і потреб цільової аудиторії.
  2. Пошук постачальників. Знайти постачальників товару в обраній ніші можна через пошукові системи, B2B-платформи, галузеві виставки та ярмарки, шляхом прямого звернення до виробників або дистриб'юторів. При виборі постачальника необхідно звернути увагу на його репутацію, досвід роботи, відповідність товару стандартам якості, умови співпраці, рівень комунікації.
  3. Складання бізнес-плану. Бізнес-план допоможе визначити стратегію розвитку, поставити цілі та створити основу для успішного ведення бізнесу. При його складанні необхідно врахувати витрати на розробку сайту, закупівлю товарів, маркетингові заходи тощо. А після всіх підрахунків зіставити нараховану суму з власним бюджетом.

Інструменти для роботи

web-24
web-24

Для створення інтернет-магазину можна вибрати різні способи залежно від особистих уподобань, рівня технічних навичок і бюджету. Згідно Мозок.нет, наявність достатніх знань у веб-розробці та часу дає змогу створити сайт самостійно й отримати повний контроль над його функціональністю, в той час, як замовлення магазину у професіоналів передбачає значні інвестиції. Однак існують інструменти, які доступні навіть новачкам у програмуванні:

  1. Онлайн-конструктори. Ці сервіси пропонують простий та інтуїтивно зрозумілий спосіб створення інтернет-магазину на основі готових шаблонів, елементів та функціональних інструментів, які можна налаштовувати відповідно до індивідуальних потреб. Це спрощує процес створення і дає змогу запустити продажі за максимально короткий термін. Конструктори зазвичай пропонують різні плани підписки, включно з безкоштовними варіантами, що робить їх доступними для представників малого бізнесу з обмеженим бюджетом. Водночас використання конструкторів пов'язане з обмеженими можливостями налаштування й абсолютною залежністю від розробників платформи.
  2. Системи управління контентом. CMS є більш гнучким інструментом для створення інтернет-магазинів, що проявляється у більшій свободі стосовно дизайну та функціональності. Для створення унікального сайту вебмайстер може обрати з безлічі тем, розширень і плагінів, зокрема безкоштовних. CMS дають змогу повністю контролювати свій магазин і його вміст: змінювати та додавати продукти, керувати замовленнями, редагувати сторінки тощо. Однак використання цих платформ вимагає певного рівня знань у веб-розробці, а також витрат на хостинг, теми, розширення та інші додаткові послуги.
  3. Маркетплейси. Являють собою онлайн-майданчики, де продавці можуть створювати магазини та продавати товари через готову платформу. Вони мають усталену базу клієнтів, що дає змогу швидко залучити покупців і почати продажі. Маркетплейси зазвичай пропонують платформу для обробки платежів, доставки та управління замовленнями, що значно спрощує процес продажу. При цьому слід врахувати високий рівень конкуренції на маркетплейсах, а також необхідність дотримання правил і політики платформи.

Покрокова інструкція створення магазину

Розробка інтернет-магазину за допомогою конструктора або CMS має схожий алгоритм, який складається з низки послідовних кроків:

  • Вибір інструменту. Конструктори ідеальні для новачків і тих, хто хоче швидко запустити свій магазин без вкладення великих коштів. CMS надають гнучкість і контроль, але вимагають більше знань та часу. Тому під час вибору слід врахувати свої цілі та можливості.
  • Початок роботи. При використанні конструктора необхідно зареєструватися на платформі, створити обліковий запис і увійти в панель управління. Щоб почати роботу з CMS, слід завантажити і встановити дистрибутив системи на хостинг або локальний комп'ютер, а потім працювати за інструкціями зі встановлення, наданих розробниками CMS.
  • Налаштування дизайну. Під час роботи з конструктором потрібно вибрати готовий шаблон, який відповідає обраній ніші та бізнес-моделі, і максимально кастомізувати його. На CMS потрібно встановити відповідну тему, змінити розташування блоків, колірну схему та інші елементи дизайну за допомогою інструментів управління темами.
  • Додавання товарів. Як у конструкторі, так і в CMS є відповідний модуль для додавання нових продуктів, зображень та інформації до них (назви, опису, ціни та інших характеристик).
  • Налаштування функціоналу. Для повноцінної роботи магазину необхідно виконати налаштування доставки та оплати, приєднати додаткові функціональні інструменти, наприклад, CRM-системи, кнопки соцмереж тощо.
  • SEO-оптимізація. Більшість конструкторів мають вбудовані інструменти SEO-налаштування сайтів. Користувачі CMS можуть встановити для цих цілей спеціальні плагіни з розширеними налаштуваннями.
  • Тестування. Перед запуском магазину слід перейти на фронтенд сайту і протестувати всі функції, включно з додаванням товару в кошик, процесом оплати та доставки. Також слід переконатися, що всі сторінки та посилання працюють належним чином, і за необхідності виправити виявлені помилки.
  • Запуск. Ви можете опублікувати сайт після внесення та оформлення всіх позицій товарів/послуг, проте можна запустити і у тестовому режимі, на декілька товарів, а з часом додати всі інші. З другим варіантом не витрачаючи багато часу ви матимете перший фітбек, будете розуміти, який приблизно прибуток йде з онлайн-магазину, і що потрібно вдосконалити.

Висновки

Для будь-якого бізнесу у сфері продажів запуск онлайн-магазину - це умова розвитку, питання часу. Окрім того, що сайт - це повноцінний майданчик для торгівлі, він також є чудовим інструментом для просування та реклами.

Проте важливо розуміти, що успіх магазину залежить не тільки від його запуску, а й потребує постійної уваги та вдосконалення. Стратегія розвитку магазину повинна містити створення якісного контенту і фотографій товарів, розширення асортименту, проведення рекламних та акційних кампаній. Тільки комплексний підхід дасть змогу залучити клієнтів і забезпечити стабільний прибуток.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

В тему

Останні матеріали