В центрі уваги

Вакцинація, нові штрафи, розмитнення: дайджест новин від «Слуги народу»

Вакцинація, нові штрафи, розмитнення: дайджест новин від «Слуги народу»

Україна готується отримати першу партію вакцини від COVID-19, а українська економіка почала відновлюватися після від коронакризи. «Слуги народу» розповіли про свої досягнення за тиждень.

Так, уже в лютому Україна отримає перші поставки вакцини від COVID-19. Ми очікуємо близько 200 тисяч доз вакцини Pfizer-BioNTech і близько 500 тис. - AstraZeneca/Oxford. Починаючи з березня Україна планує отримувати щомісяця по 1 млн доз вакцин, а загалом наша країна уже отримала підтвердження на поставку 12 млн доз. 

Не лише Україна готується до початку вакцинації у лютому, але і такі країни, як Японія та Південна Корея. Станом на лютий абсолютну більшість усіх щеплень проти Ковіду зроблено лише у 10 країнах. 

Вакцинація буде безкоштовною і добровільною. Україна використовуватиме лише безпечні вакцини з доведеною ефективністю. А саме: Pfizer-BioNTech німецько-американського виробництва (ефективність - 95%); AstraZeneca, яку розробив Оксфордський університет та британсько-шведська компанія AstraZeneca (ефективність - 70%); Sinovac Biotech китайського виробництва, але за умови, що її ефективність буде доведена на рівні не менше 70%; Novavax американського виробництва (ефективність - 96%). 

Станом на 15 лютого Україна повністю готова до старту вакцинації. Відпрацьовано механізм доставки вакцини з дотриманням екстремальних температурних умов, сформовані медичні бригади, які будуть проводити щеплення. Наразі ми очікуємо першу партію препаратів, які надійдуть з дня на день, як тільки постачальники владнаю логістичні питання. 

Щеплення будуть проводити двома способами – в стаціонарних пунктах вакцинації, або силами мобільних бригад, які виїжджатимуть на місце. 

Вакцинація буде проходити в 5 етапів:

На першому етапі - медпрацівники та люди, які надають допомогу хворим на коронавірус, військовслужбовці ООС та нацгвардійці.

На другому етапі – соцпрацівники, люди, старші 80 років, решта медичних працівників.

На третьому етапі - люди з високим ризиком інфікування і ті, хто виконує функції з підтримки та безпеки життєдіяльності держави – ДСНС, СБУ, поліція, вчителі, інші категорії.

На четвертому етапі - люди з підвищеним рівнем інфікування, віком від 60 до 64 років, дорослі із супутніми захворюваннями, інші категорії населення.

На п’ятому етапі - усі, хто не входять до пріоритетних груп.

Медичні працівники проведуть вакцинацію всіх людеи?, яких направлено до них відповідно до етапу проведення імунізаціі? за попереднім записом. Для запису на вакцинацію буде використовуватись спеціальний сайт.

Українська економіка почала відновлюватися після коронакризи

Завдяки професійним і своєчасним діям влади, кризу 2020 року наша економіка пройшла легше, ніж країни Євросоюзу, і з меншими втратами, ніж це було в 2009 і 2014-2015 роках. 

Зниження ВВП України у зв’язку з епідемією коронавірусу очікується на рівні 4,2-4,4%. Це менше, ніж у країнах Євросоюзу, де падіння склало 6,4%.

Загалом кризу 2020-го року наша економіка пройшла з найменшими втратами. Для прикладу, в 2009 році, коли урядом керувала Юлія Тимошенко, ми впали на 14,8%. В 2014-2015 рр. при владі Порошенка-Яценюка – на 15,8%. А в 2020-му, коли коронавірус фактично зупинив країну, закрив підприємства, перекрив кордони, змусив людей сидіти вдома, нашій команді не просто вдалося утримати економіку України від стрімкого падіння. Ми справилися з цим викликом навіть краще, ніж деякі країни-члени Євросоюзу, хоча наші опоненти, які будучи при владі вмудрилися втрачати по 15% економіки, постійно звинувачують нас в непрофесіоналізмі.   

Попри скрутну ситуацію нам навіть вдалося досягнути певних успіхів:

  • Інфляція у 2020 році була найнижчою за останні 6 років – 2,7%.
  • Завдяки принциповій позиції Президента Зеленського, вдалося добитися найнижчої за всю історію облікової ставки НБУ - 6%. Це спричинило здешевлення іпотеки і кредитів для бізнесу. 
  • Україна отримала позитивний платіжний баланс на кінець року – плюс 2 млрд дол. 
  • Попри падіння економіки, вдалося на 9 млрд грн перевиконати план надходжень до бюджету. 
  • Вперше середня зарплата перевищила докризові показники 2013 року і склала 430 дол.
  • Середня пенсія зросла на 500 гривень. 

Отже, скільки би наші опоненти не звинувачували нашу команду в непрофесійності, цифри говорять про інше. В період глобальної кризи ми не лише не скотилися вниз, а й змогли хоч і не на багато, але підняти пенсії і не дати гривні знецінитися. 

А те, що при цьому ще й було перевиконано план надходжень до бюджету, говорить, що Україна може бути заможною, якщо влада не краде і не дає красти іншим. 

Олександр Корнієнко розповів як у партії «Слуга Народу» бачать реформу державної служби: нові процеси, професійне зростання, перемога над бюрократією

Голова партії «Слуга Народу» Олександр Корнієнко у своєму інтерв’ю розповів як повинна проходити реформа державної служби:

Держава має бути своєю для кожного українця. З держави-карателя і злодія вона має перетворитися на державу-партнера. Перетворитися на інститут, який допомагає людині розкрити свої здібності, реалізувати свої мрії та жити щасливо.

Потрібна перебудова системи, інститутів, правил, процедур – задля того, щоб вийти на новий рівень державної служби.

Найперше, треба оптимізувати процеси і відповідно вибудувати систему розстановки, підготовки та перепідготовки кадрів.

Серед службовців теж можливі три категорії.

 Перші – ті, хто може виконувати прості функції. Вони не потребують професійної підготовки та досвіду, бо за належної цифровізації процесів у них буде мало ризиків помилитися і мало шансів вчинити якесь корупційне діяння.

Для них головне – здатність розібратися в клієнтському інтерфейсі, який має бути вибудований, та мати комунікаційні навички, вміння чути і розуміти людей. Разом із тим, вони на цій службі можуть набути досвіду, що дозволить їм – за умови проходження належної підготовки, навчання, перенавчання – перейти на другий рівень держслужби.

На другому рівні головними критеріями є вже не лише здатність слухати людей і розбиратися у правилах взаємодії, а ще й професіоналізм та управлінський досвід. Якраз це і має бути головним критерієм при доборі кадрів вказаної групи на службу.

А на третьому рівні – який зараз відповідає категоріям держслужбовців «А» і «Б» – до цього додається персональна ціннісна модель. Тобто, якщо професіонал з навичками комунікації захоче обіймати вищу посаду, він повинен мати ще ті цінності, які необхідні для державної служби. Це не лише порядність, чесність, стійкість до спокус. Це і готовність служити загальному, спільному благу.

Ми зацікавлені в тому, щоб державні службовці проходили ці три рівні, аби потрапити на вищі посади. За 10-15 років роботи людину можна побачити і зробити висновки.

 

  • Кінцева мета реформи державної служби – це перемога над бюрократією. Над усім, що в державній системі на сьогодні бездушне, байдуже до людини і її потреб.

 Децентралізація продовжується. Які зміни чекають місцеву владу в 2021 році

 Голова партії «Слуга Народу» Олександр Корнієнко заявив, що наша команда бачить своїм завданням побудову «Країни заможних громад». А отже цього року місцеву владу чекають зміни, які допоможуть наблизити цю мету:

  • Громадам отримають право на 10% від приватизації об’єктів державної власності, які знаходяться на їхніх територіях.

Відповідний законопроект уже зареєстрований в парламенті. 

Таким чином місцева влада стане локомотивом у питанні приватизації. Громади будуть зацікавлені не лише отримати 10% від приватизації, а залучити в місто інвестора на приватизований об’єкт. 

  • Люди зможуть впливати на призначення старост

Зараз старосту призначає рада громади за поданням голови. Проте ми переконані, що мешканці громад мають впливати на процес обрання людини, яка представлятиме їхні інтереси.

У Верховній Раді зареєстровано законопроект №4535, який передбачає обов’язкове обговорення з місцевими мешканцями кандидатур на посаду старости.

Староста не буде членом виконкому, однак його посада буде прирівнюватися до представницького мандату, що забороняє йому суміщати цю посаду із депутатством у місцевих радах.

Ще одне нововведення – старостинський округ не може бути надто великим чи надто дрібним. Тому ми змінюємо критерій з кількості населення для старостинського округу і встановлюємо його на рівні 1,5 тисячі населення. Водночас це положення допускає винятки – для гірських територій чи територій з низькою щільністю населення ця цифра може бути меншою.

  • Місцеві державні адміністрації будуть реформовані

У Верховній Раді зареєстровано законопроект №4298, який повністю змінює пострадянських підхід в роботі місцевих адміністрацій в напрямку їхньої деполітизації і переходу на професійну основу.

Голови адміністрацій, як і раніше, призначатимуться Президентом за поданням уряду, але очільники ОДА будуть проходити конкурс, а РДА – підготовку в рамках спеціального кадрового резерву, де отримають необхідні навики. 

Не чекаючи внесення змін до Конституції, ми впроваджуємо принцип ротації для голів РДА – не більше 3 років на одній території. Це означає, що такі керівники не зможуть «обростати» корупційними зв’язками. 

На місцеві державні адміністрації будуть покладено 3 головні функції:

  • Координацію роботи територіальних підрозділів ЦОВВ;
  • До внесення змін до Конституцію – здійснювати функції виконкомів обласних і районних рад;
  • Забезпечувати законність.

Щодо останнього пункту було немало дискусій з місцевим самоврядуванням. Хтось вбачав у нагляді за законністю загрозу для самоврядування, але цим законопроектом передбачається, що голови адміністрацій перевірятимуть не всі акти місцевих рад, а лише ті, які стосуються прав людини, делегованих державою повноважень, відчуження майна і рішення, які містять ознаки перевищення повноважень.  

Голова адміністрації не зможе одноосібно зупинити дію, чи скасувати рішення місцевої ради. Такі повноваження матиме лише суд. Таким чином нам вдалося досягнути компромісу між інтересами громад і держави.

Поступово ми переходимо до європейської моделі організації місцевої влади, за якої місцеві ради отримують усі необхідні повноваження для вирішення будь-яких питань місцевого значення, а держава, в особі голів адміністрацій, здійснює нагляд за законністю, щоб місцеве самоврядування працювало в інтересах країни і людей. 

  • Стратегії для громад

Міністерство розвитку громад та територій готує законопроект про основні засади державної регіональної політики. Там будуть вписані норми про спроможність громад.

Також передбачається, що стратегії громад мають підпорядковуватися регіональним стратегіям. А ті в свою чергу – державній стратегії розвитку. Проекти, на які громада захоче отримати державне фінансування, повинні відповідати цим стратегіям.

  • Дотації лікарням

В ході медичної реформи виникла ситуація, за якої витрати на комунальні послуги не входять до вартості пакетів медичних послуг Національної служби здоров’я України. Вони лягли на місцеві бюджети і для них це серйозний тягар. Щоб вирішити цю проблему ми пропонуємо спрямувати громадам додаткову медичну дотацію на покриття видатків за комуналку.

Розмитнення автомобілів на єврономерах коштуватиме не більше 1000 євро

Верховна Рада розглянула в першому читанні законопроекти авторства депутатів від партії «Слуга Народу» №4643-д та №4644-д, за якими розмитнення авто на єврономерах коштуватиме максимум 1000 євро. Це правило стосуватиметься автомобілів, які були ввезені до 31 грудня 2020 року.

Суму акцизного податку визначатимуть ставкою, яка залежить не від вартості автомобіля, а від його віку, об’єму двигуна та типу палива. Пільговий режим для розмитнення буде діяти 180 днів після набуття чинності закону. 

Під його дію потраплятимуть усі транспортні засоби з європейською реєстрацією, що вироблені після 1995 року, відповідають екологічним стандартам не нижче Євро-2. На одну людину може бути розмитнене одне авто однієї категорії. Наприклад, одне легкове, одне вантажне, один причеп.

Це рішення стало компромісом між владою і власника автомобілів на єврономерах. Його підтримав Президент Зеленський, а також Голова громадської організації «Авто Євро Сила». 

Верховна Рада суттєво підвищила штрафи за «п’яну їзду» 

Депутати прийняли в цілому законопроект №2695, який посилює відповідальність за порушення правил дорожнього руху, зокрема за водіння в стані алкогольного, чи наркотичного сп’яніння.

Нові штрафи передбачають:

  • 1 700 грн – за перевищив швидкість на 50 км/год
  • 850 грн – за авто без номерів  
  • 850 грн – за незареєстроване авто 
  • 3 400 грн – якщо водій залишив авто на місці ДТП  
  • 20 400 грн – за керування автомобілем після позбавлення прав
  • 510 грн – за розмову телефоном за кермом, за проїзд на червоний сигнал світлофору, не пристебнутий ремінь, паркування на проїжджій частині
  • 680 грн – за порушення правил стоянки, за те, що водій не пропустив швидку, поліцію, аварійну 

«П’яне» водіння без наслідків:

  • вперше – 17 000 грн
  • вдруге за рік – 34 000 грн

«П’яне» водіння з наслідками:

  • середнє тілесне ушкодження: без прав – 3-5 років
  • тяжке тілесне ушкодження: ув’язнення – 3-8 років, без прав – 5-8 років
  • загибель потерпілого: ув’язнення – 5-10 років, без прав – 5-10 років
  • смерть кількох осіб: ув’язнення – 7-12 років, без прав – 7-10 років

При цьому нові правила передбачають, що поліція не може зупиняти водіїв без причини. Поліцейський отримає право вимагати пред’явлення документів, водій повинен буде їх показати, але не зобов’язаний передавати поліцейському в руки.  

Отже, нові правила достатньо жорсткі для тих, хто п’є за кермом, але вони нічим не загрожують людям, які закон не порушують. Наша мета зменшити смертність на дорогах, яка в Україні є однією з найвищих у світі, і захистити порядних водіїв та пішоходів від тих, хто нехтує своєю безпекою, наражаючи на неї інших. Ми сподіваємося, що нові правила дорожнього руху відіб’ють у людей бажання сідати п’яними за кермо.

 

Друзі! Підписуйтесь на наш канал в Telegram та сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Читайте також
В тему