Поради

Прості поради, які зроблять спілкування в інтернеті комфортним

Прості поради, які зроблять спілкування в інтернеті комфортним

Сьогодні інтернет займає в нашому житті настільки вагоме місце, що не дивно, що у спілкування в мережі з'явилися власні правила етикету. Розмовляючи з людиною в реальному житті, ми можемо припуститися помилки, яку можна буде легко виправити, використовуючи несвідому мову, яка легко виводить нас з глухого кута в бесіді і заповнює незручні моменти або гнітюча мовчанка. У цифровому просторі така мова нам недоступна, тому її замінює мережевий етикет.

Безпечне і комфортне спілкування в мережі вимагає дотримання декількох зовсім нескладних правил. З ними можна без особливого клопоту налагодити діалог з будь-якими групами користувачів і позбавити переписку від токсичності, яка, на жаль, часто присутня в цифрових комунікаціях між людьми. Ми розповімо про 10 правил, на яких тримається сучасний мережевий етикет.

Намагаємося домовлятися

Про майбутній візит або навіть дзвінок найкраще домовитися в особистому листуванні. Отримавши дозвіл в месенджері або в листі, можна зателефонувати або прийти на зустріч. В наші дні дзвінки сприймаються багатьма як порушення особистих кордонів і вашому опонентові може не сподобатися такий несподіваний порив.

Проявляємо делікатність

На початку спілкування краще уникати зайвої активності і не засипати співрозмовника повідомленнями, навіть якщо вам є що йому повідомити. Намагайтеся вести себе так само як і в звичайному житті - будуйте спілкування поступово, обов'язково беручи до уваги відповідну реакцію людини і намагайтеся не здатися нав'язливими.

Оптимальний формат

Перш ніж почати розмову, вивчіть чат або співтовариство, в якому хочете спілкуватися. У спільнот можуть бути свої правила і вимоги, в тому числі до мови. Також майже завжди на форумах є заборонені і небажані теми, піднявши які ви покажете себе не з кращого боку. Уникайте починати спілкування з картинок і смайлів, особливо якщо не впевнені в тому, що такий формат листування підтримають інші.

Звернення до співрозмовника

Неодмінно звертаємося до опонента по імені. Тут все як у реальному житті - людині приємно бачити, що її ім'я і прізвище відомі і що вона для вас не просто безликий користувач. На жаль, ми часто забуваємо про це або ігноруємо написання імен з великої літери - це найчастіше сприймається як зневага до співрозмовника.

Зберігаємо спокій

В онлайн-спілкуванні, як і в звичайному, зайва емоційність недоречна. Уникайте «КАПС», безлічі знаків оклику і повторів слів, що застосовуються багатьма для переконливості. Для повноцінного здорового діалогу досить писати грамотно, не забувати про розділові знаки і не грубити.

Використовуємо емоції

Актуальні емоджі і смайлики в помірних кількостях можуть використовуватися в будь-якій приватній переписці. Але при цьому потрібно вибирати лише ті, що точно підходять для цього випадку, щоб уникнути образ і непорозумінь. Тільки не намагайтеся виражати емоції таким чином в спілкуванні з начальством - воно навряд чи це оцінить.

Відповідаємо вчасно

На отримані повідомлення потрібно реагувати оперативно. Якщо мова йде про електронні листи, то на термінові краще відповідати негайно, а на звичайні - на протязі двох діб. Якщо вам не вистачає з якихось причин цього часу, щоб дати вичерпну відповідь, обов'язково попередьте про це і, якщо це можливо, поясніть причину затримки.

Неодмінно дякуємо

Іноді навіть самі ввічливі в реальному житті люди забувають дякувати в мережі. Якщо ви отримали листівку, файл або відповідь на своє питання, обов'язково подякуйте за це, адже людина подбала про вас і витратила на це свій час. Вираз вдячності за будь-яку надану вам послугу - найважливіше правило мережевого етикету.

Поводимося відповідально

В онлайн спілкуванні поганим тоном вважаються мовчання, ігнорування та зникнення. Тому, вступаючи в розмову, потрібно брати на себе відповідальність і доводити його до логічного завершення. Або будьте відповідальні, або не заводьте розмову - дотримання цього правила допоможе залишитися в очах співрозмовників адекватною і вихованою людиною.

Не забуваємо про повагу

Ставитися з повагою потрібно до всіх людей, з якими ви підтримуєте контакт в мережі. Підписники, колеги і друзі, отримавши від вас навіть короткий рекламний лист, швидше за все, сприймуть його як спам. Таку розсилку можна робити, тільки отримавши дозвіл адресата.

Як ми бачимо, мережевий етикет не дуже сильно відрізняється від звичайного і дотримуватися його правил зовсім нескладно. При цьому ми отримуємо комфортне спілкування, безпеку і довіру, які навряд чи будуть зайвими в наш час. Так, не забувайте, що існує ряд особистих питань, які людям краще не ставити ні в реальному житті, ні в листуванні.

Друзі! Підписуйтесь на наш канал в Telegram та сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Читайте також
Все про: інтернет, Поради, цікаво знати
В тему