Поради

Як створити ефективний слоган бренда або компанії

Як створити ефективний слоган бренда або компанії

Всі знають, що рекламний слоган компанії допомагає завоювати лояльність споживачів. Про ключові фактори успішної побудови девізу в умовах гострої конкуренції, а також про те, як це роблять лідери ринку, як придумати креативний слоган для реклами.

 

Дослідження свідчать про цікавий факт: людина може не пам'ятати, про що була реклама, як називається рекламований у ній товар і компанія, але майже напевно вона буде пам'ятати використаний в рекламі слоган, девіз бренда.

І це не просто так: у процесі створення девізу використовується ряд підсвідомих асоціацій, що дозволяє маніпулювати свідомістю споживачів. В залежності від масштабу і головного призначення слоганів, останні поділяються на категорії:

 

• Рекламні слогани для товарів;

• Слогани (девізи) компаній;

• Слогани для підтримки іміджу;

• Слогани-місії.

 

Говорячи про девіз компанії, слід пам'ятати, що його головне завдання полягає в описі конкурентних переваг організації та виділення її на ринку.

 

Покрокова інструкція: як створити ефективний слоган

Перший етап у цьому процесі – виділити та відобразити головну конкурентну перевагу фірми.

В якості прикладу технічного слогану ми вибрали рекламний слоган «M&m's тане в роті, а не в руках». Він відображає головну конкурентну перевагу продукції: цукрова глазур, якою покриті шоколадні кульки, тане не так швидко, як шоколад, що зменшує ймовірність забруднення рук.

Серед не технічних, а «психологічних» вдалих прикладів – «Свіже дихання полегшує розуміння». Головна перевага розкрита, більше того, проведений натяк на те, що свіже дихання важливо для закоханих і для ділових переговорів, тобто для ситуацій, де полегшення розуміння ставиться понад усе.

Цікаво відзначити, що товари однієї групи можуть мати схожі на ринку слогани. Так, рекламні кампанії машин вказують на успіх, надійність і захищеність. Наприклад, серйозні автомобілі:

 

• Символ вашої переваги;

• Прагнення до досконалості;

• Керуй мрією;

• Задоволення без зволікання.

 

Обов'язково приділіть увагу слоганам конкурентів: намагайтеся не повторювати і не копіювати їх. Після чого проведіть фоносемантичний аналіз. В його основі лежить особливість звуків. Одні сприймаються нами як більш м'які, округлі, інші – більш тверді, суворі. Аналіз дозволяє визначити, як сприймуть ваш заклик потенційні споживачі і ваші клієнти.

 

І насамкінець, декілька порад з написання ефективного слогана від Дейва Сміта:

• Надайте ритму і рими. Ще краще – зробити слоган музичним. Дослідження показали, що реклама товару або послуги, представлена у вигляді пісні, запам'ятовується швидше, ніж мова без мелодії. Наприклад: «Always Coca-Cola», проспівується приємною мелодією, а не читається.

• Заявіть про цілеспрямованість компанії, про її постійне зростання. Вдалою є і заява компанії про відданість своїм клієнтам. Наприклад, «We try harder» (Ми стараємося сильніше) – слоган авіакомпанії Avis. Або «Різниця – у ставленні» – слоган Райффайзен Банку.

• Залишайтеся чесними. Важливо, щоб слоган насправді відображав реальну діяльність компанії. Набили оскому самовихваляння з участю фраз «номер один», «як ніхто» або «кращі» – тільки шкодять іміджу брендів і компаній. Надто очевидно, що це або нескромність, або неправда.

• Варто зазначити, що аутсорсингове створення слогана досить недешеве задоволення: професійні копірайтери беруть зазвичай від 100 до 300 доларів США за кожні 10 запропонованих варіантів.

Все про: Бізнес, Власна справа
В тему