Поради

Як вибрати човен для риболовлі?

Як вибрати човен для риболовлі?

Риболовля завжди була популярним видом відпочинку у жителів великих міст. Однак в житті рибалки настає такий момент, коли він розуміє, що для риболовлі йому потрібен човен - хоча б тому, що з берега доступна дуже мала частина водойми. Та й не можна без човна на повну використовувати рибальські снасті і пристосування, тому що вони спочатку придумувалися для лову риби з води.

Серед охочих переміститися з берега на воду рибалок відразу ж постає проблема вибору плавзасобу. Виробники пропонують дуже широкий асортимент човнів різних типів і розмірів; орієнтуватися тільки на свій гаманець стає неможливим. Тому, щоб не блукати в різноманітті пропозицій, потрібно спочатку чітко визначитися, як саме буде використовуватися човен.

Для невеликих водойм на кшталт дрібних озер і річок зі слабкою течією підійде будь-який надувний човен, а ось для риболовлі на великих річках буде потрібно серйозніший плавзасіб з мотором потужністю в 3-5 кінських сил (найкращим виробом в цьому випадку буде мотор Suzuki в Aquamania.ua). До матеріалів, з яких виготовлені човни, теж варто поставитися з увагою. Наприклад, склопластикові човни дуже красиво виглядають і коштують дешевше алюмінієвих, але схильні до абразивного зносу і з часом руйнуються під дією процесів гідролізу. Надувні човни з гуми і ПВХ вимагають дбайливого ставлення та догляду, їх можна ненавмисно пропалити (сигаретою) або порізати, але дешевші аналоги з прогумованої тканини схильні до стирання і гниття.

Розміри і форма

Розміри човна для риболовлі вибирайте по пасажиромісткості. Для комфортного пересування і лову слід виходити з розрахунку близько метра довжини внутрішнього простору на людину. Вантажопідйомність, при цьому, залежить від довжини судна і обсягу (діаметра) балонів, зазвичай складаючи 100+ кг на людино-місце.

На вантажопідйомність можна не звертати особливої ??уваги, але варто придивлятися до моделей, в документах яких заявлено значення менш як 225 кг. Річ у тім, що будь-який гумовий човен на практиці, на тихій воді, здатен витримати і більше паспортного навантаження, це запас для безпеки. Можна бути впевненим, що розраховане на 200 кг судно витримає і 250.



При виборі короткого човна на 1-2 особи для риболовлі на спокійній воді, можна придивитися до широких моделей. Адже корисна ширина кокпіта у різних моделей може відрізнятися в межах пари десятків сантиметрів.

Широкі плавзасоби дозволяють і в вимоги закону вписатися, і забезпечують більше корисного місця. Єдиний нюанс полягає в зручності греблі: для переміщення по швидкій воді на двох веслах вони можуть бути незручні, через трохи більше навантаження на руки.

Конструкція і матеріали

З приводу човнових матеріалів можна довго сперечатися, але однозначної відповіді, що ж краще, так і не знайти. Промисловість давно вміє робити міцний і недорогий армований ПВХ, і виробляти вироби з нього.

Прямого взаємозв'язку між щільністю матеріалу, кількістю шарів (тут, взагалі, все залежить від методики підрахунку, оскільки за різними критеріями він може бути і тришаровим, і п'ятишаровим), часто немає. А ось між щільністю і вагою - є. Чим тонше він - тим легшим буде плавзасіб. А це буває важливо при транспортуванні.

Головне - дивіться відгуки, репутацію бренду, перевіряйте сертифікацію. Це набагато важливіше, ніж порівнювати на папері кількість грам на метр. Також уникайте продуктів незрозумілого походження, підозріло дешевих. Вони можуть бути виготовлені з неармованого ПВХ, що годиться хіба що для виробництва пляжних матраців і плавальних кіл.



При виборі конструкції важлива кількість балонів. Чим їх більше, тим вище відмовостійкість судна. Один - зовсім несерйозно, якщо ви не хочете попірнати, випадково наткнувшись на корч або розпоровши балон блешнею. Краще два, три і більше. Правда, у багатобалонних конструкцій є маленький мінус: їх трохи довше накачувати і здувати.



По бортах судна можуть розташовуватися привальні бруси і страхуючий леєр. Перші забезпечують захист балонів від пошкоджень при швартуванні або русі «впритул» до очеретів, другі частково виконують ту ж функцію, але також полегшують витягування човна і грають роль рятувального троса. Брус - справа добровільна, а леєр точно не буде зайвим. Адже одна справа - роздягненим поплавати влітку, і зовсім інша - звалитися в холодну воду в повному спорядженні восени.

Днище може бути м'яким, надувним, сланевим або жорстким. Перші два варіанти полегшують вагу комплекту, здешевлюють продукт (хоча є і дорогі надувні варіанти), але менш стійкі при переміщенні. Жорсткі конструкції роблять більш зручним рух в човні, але збільшують габарити в складеному вигляді.

Розміри і вага в «похідному положенні» важливі, якщо ви добираєтеся на риболовлю без авто, або на машині з маленьким багажником. В такому випадку важливий кожен сантиметр і кілограм, оскільки пробиратися до водойми з важкою сумкою і рюкзаком зі снастями - то ще задоволення. Навіть звичайний двометровий човник без жорсткого дна в складеному вигляді має близько метра довжини і понад 10 кілограмів ваги.

Посадка і керування

Кількість сидінь залежить від пасажиромісткості, але самі вони можуть бути і жорсткими, і надувними. Плюси і мінуси - ті ж, що і у випадку з днищем. Важливим є тип посадки лавочки. Фіксована може бути стійкішою та жорсткішою. Але пересувне сидіння можна переміщати взад-вперед, щоб або сісти на зручній відстані від весел, або залишити перед собою більше місця для снастей і улову.

Весла і кочети для них можуть бути присутніми в комплекті чи ні, мати різні розміри, тип і форму. Це той компонент, на якому можна злегка заощадити, в залежності від умов. Для рибного лову на тихих водоймах, що перетинаються в кілька помахів весла, не обов'язково переплачувати.

Зовсім інша справа - річки з відчутною течією, ставки і озера великої площі. Для комфортної та безпечної риболовлі на них потрібно мати і кочети з боків, і пару повноцінних (довгих) весел. Самі весла  повинні мати позитивну плавучість, щоб не тонути при падінні в воду.

Як вибрати надувний човен

Чимало рибалок все ж вважають за краще надувні човни, головним чином через зручність зберігання і транспортування. Маленький човен на одну людину можна нести самостійно (його вага становить близько 35 кілограмів, довжина - до 3,3 метра), і для нього не потрібен причіп. Човни розміром до 4,2 метра вільно вміщають двох рибалок, для трьох осіб потрібен ще довший човен, і їх простіше возити на знімних коліщатках. Надувні плоскодонки підходять для початківців рибалок, які збираються використовувати їх в водоймах з невеликим плином, але для річок і морів потрібні човни з килеватим днищем, що володіють кращими ходовими якостями і більшою стійкістю.

Якщо відразу проігнорувати прогумовану тканину, то вибір матеріалу плавзасобу скоротиться до ПВХ і армованого ПВХ. Останній має більшу щільність, на надутих бортах такого човна навіть можна стояти, і він прослужить довше. Однак при покупці виробу необхідно ретельно оглянути шви на предмет непроклеєних ділянок, бульбашок, нерівностей і заломів. Крім того, у добре зроблених човнів з ПВХ днище повинно бути рівним і без зморшок.

Пайол (знімний настил), яким комплектуються надувні човни, буває теж надувним, металевим або фанерним. Надувний легше в обігу і рекомендується рибалкам-одинакам. Металевий викликає критику у рибалок через те, що при переміщенні по ньому він гримить і лякає рибу, чим не грішить фанерний, на якому ще й взимку не мерзнуть ноги.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: риболовля
В тему

Останні матеріали