Про дороги, ринки, школи та нові тролейбуси у Луцьку, – розповів Луцький міський голова Ігор Поліщук
В результаті перемоги на минулих місцевих виборах Ігор Поліщук став Луцьким міським головою. На першому засіданні сесії Луцької міської ради голова ТВК оголосила результати виборів міського голови і він склав присягу.
У березні 2021 минають символічні 100 днів його роботи на цій посаді. Що встиг зробити новий мер? Які задачі поставив? Над чим працює?
Деякі видимі очевидні зміни лучани побачили практично відразу. Але звісно, що для забезпечення результатів повинен пройти певний період часу. За перші 100 днів на посаді Ігор Поліщук заклав підґрунтя для змін, які лучани відчують та побачать найближчим часом.
Ігоре Ігоровичу, одна із шкіл Луцька потребує суттєвих капіталовкладень. Йдеться про 13-ту школу. Що плануєте робити із цим навчальним закладом?
Добудова 13-тої школи коштує більш як 80 мільйонів. Ми подали цього року на фінансування через ДФРР, вона пройшла в топ-5, але, на жаль, у зв’язку зі зменшенням фінансування коштів цього року на неї не буде. Однак ми попрацювали з облдержадміністрацією та Міністерством освіти й сьогодні подаємо цю школу на участь в проекті «Спроможна школа для кращих результатів». Після розгляду нашої заявки вирішуватимемо, як діяти далі. Безумовно, що її потрібно добудовувати, однак треба зрозуміти, що знайти в бюджеті 80 мільйонів – це надзвичайно непросте завдання, особливо в умовах коронавірусу і зменшення надходжень до бюджету у зв’язку з падінням економіки і всіма іншими процесами, спричиненими пандемією, карантином.
Що плануєте робити з транспортними розв’язками в місті?
Проблему заторів розв’язуємо наступним чином: через розробку комплексної схеми дорожнього руху, яка вже перебуває на фінальній стадії. За пропозицією робочої групи виділили дві смуги для повороту з Ковельського мосту на Набережну, і вже помітно, як це розвантажило Ковельський міст.
Разом з тим, треба міркувати над будівництвом об’їзних доріг. Зокрема з’єднати вулицю Електроапаратну з вулицею Героїв Крут, щоб розвантажити Дубнівське перехрестя. Вартість цього проекту – орієнтовно півтора мільйона. Необхідно також з’єднати вулицю Карбишева і вулицю Єршова з трасою М19, щоб усі вантажівки не їхали через все місто. Сьогодні треба думати над тим, як з’єднати вулицю Привокзальну або зі Стрілецькою, або з вулицею Карпенка-Карого.
А чи будуватимуть нові тролейбусні лінії в Луцьку?
Завершуємо участь в проекті з придбання 29 нових тролейбусів і вже подали документи й братимемо участь в проекті з отримання ще 30 тролейбусів, шість з яких будуть з автономним ходом. Окрім того, ми розглядаємо варіанти придбання вживаних автобусів з Європи, в гарному стані. Вони працюють на метані, мають характеристики Євро-5, 80 посадкових місць. І в ті райони, де немає тролейбусних ліній, будемо забезпечувати транспортне сполучення такими автобусами і тролейбусами з автономним ходом.
Цьогоріч реконструкція проспекту Волі таки стартує?
Безперечно. Ми не будемо його розширювати і робити з проспекту Волі транспортну магістраль. Будуть кишені для паркування, й це зніме проблеми паркування автомобілів на дорозі. Велика частина робіт – це якраз заміна мереж, щоб у майбутньому не треба було нищити новий асфальт в разі пориву.
Як оцінюєте стан доріг у Луцьку і які ділянки є найпроблемнішими?
На тих об’єктах, які було капітально відремонтовано за останні чотири роки (Ковельський міст, перехрестя біля історичного факультету, проспект Василя Мойсея, вулиця Липинського, Ківерцівська від перехрестя з Карпенка-Карого до вулиці Сосюри, Ковельська в межах ремонту, Паркова), жодну дорогу ні під час цієї зими, ні під час попередніх зим не посипали, і там не утворилися ями. На капітальний ремонт доріг цього року передбачили 45 мільйонів, на поточний – 25.
Також потребують ремонту прибудинкові території.
30 мільйонів передбачено на капремонт прибудинкових територій. Це в середньому сім-вісім дворів, бо є двори, які можна відремонтувати за півтора мільйона, а є такі, ремонт яких коштує усі вісім.
У Луцьку є традиційні теми, за які завжди дістається міській владі. Наприклад, сморід через мулові карти й очисні споруди «Луцькводоканалу».
Торік більш ніж на сім мільйонів замінили обладнання. Це і двигуни, і повітродувки, і установка для додавання коагулянту, щоб вода, яка потрапляє з очисних у Стир, відповідала екологічним нормам. На утилізацію мулу передбачено 3,5 мільйона, ще 500 тисяч – з міського бюджету. Крім того, нещодавно завершилася публічна закупівля спецречовини для нейтралізації запаху на більш ніж 5 мільйонів. Готуємось до реалізації проекту на суму 11 мільйонів євро, який стартує цього року.
Ще одне «улюблене» питання – Центральний ринок...
Сьогодні вже на 70-80% звільнили ліву частину ринку. Я бачу там великий паркінг, зелені зони й дитячі майданчики. Праворуч – реконструйований павільйон для подальшої реалізації продуктів харчування. На решті території ринку бачу таке містечко на кшталт мануфактури у Києві. На іншій території може бути амфітеатр для масових заходів, ярмарок, прогулянкові доріжки, майданчики, сквери, фонтан.
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.