16 Серпня 2020
Новини

Як електросамокати стали альтернативою громадському транспорту в Україні

Як електросамокати стали альтернативою громадському транспорту в Україні

Електронний транспорт — самокати та скутери — в період карантину швидко окупували вулиці міст України.

«Електросамокати — це новий Убер», — написав у ФБ на початку спекотного київського серпня Владислав Чечоткін, засновник онлайн-магазину Rozetka, - пише NV.ua.

«У нас продалися абсолютно всі електросамокати», — додав бізнесмен, пов’язуючи посилений попит на цей товар із припиненням роботи громадського транспорту й іншими обмеженнями, викликаними епідемією коронавірусу.

Чечоткін не просто продає подібну техніку, а й сам нещодавно придбав самохідний гаджет — модель китайського бренду Xiaomi трохи дорожче за $500. Такий е-самокат здатний розвивати швидкість 25 км/год, штурмувати підйом на 20 градусів, їхати 45 км без підзарядки, наповнюючи акумулятор енергією під час гальмування та їзди накатом. Модель обладнано ще й антиблокувальною системою ABS — зовсім як автомобіль.

«Складається за три секунди, і важить усього 14 кг. Можна об'їхати затор і проїхатися парком, а не дорогою. Можна скласти його і спуститися у метро, забрати з собою в офіс і не боятися, що хтось вкраде», — описує вигоди свого придбання засновник Rozetka, який вважає електродруга «цілком транспортним засобом».

А ось держава Україна подібну техніку транспортним засобом (ТЗ) не вважає — вона ще не визначилася зі своїм ставленням до подібних гаджетів, і тому ніякі спеціальні дозволи або права їхнім власникам не потрібні.

Водночас парк таких ТЗ зростає на очах (за оцінками експертів, додаючи по 200% щомісяця), а вибір стає все ширшим: тут тобі й самокати, і скутери, і моноколеса з гіробордами. Вся ця техніка стала тим табуном скакунів, який упевнено везе українців до ери мікромобільності.

Саморушні гаджети перестали бути просто розвагою, ставши для багатьох містян повноцінним транспортом. «Із самокатом можна зайти в магазин, торговий центр, кав’ярню чи просто до друга додому», — розповідає Євген Асауленко, 29-річний фахівець служби підтримки з Полтави. Він купив собі «електричку» на початку карантину — як доповнення до велосипеда, який він вже мав.

Якщо гіроборди й моноколеса популярні переважно серед молоді, то е-скутери й е-самокати — серед усіх вікових груп: за даними мережі Алло, таку техніку купує аудиторія віком від 6 до 45 років.

Кількість продавців подібного товару на маркетплейсі Rozetka протягом останніх кількох років істотно зросла.

Друзі! Підписуйтесь на наш канал в Telegram та сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Читайте також
Все про: Україна, Авто
В тему