Як просувати свій бізнес в інтернеті
Сьогодні пропонуємо нашим читачам цікаве інтерв’ю із Ксенією Омельченко, експертом в сфері PR, SMM і роботи з репутацією, спікером по темі розвитку персонального бренду на професійних подіях (Beauty Forum-2018, AIESEC) та лектором ізраїльської академії DAN-IT. Тема розмови актуальна як ніколи. Адже зараз в дні загальнодержавного карантину, коли наші читачі перебувають в постійній напрузі від новин, варто задуматись, що читати в соцмережах і як з користю використати час карантину.
Про це читайте в інтерв’ю для t1.ua.
- Як правильно обирати, що читати в Інтернеті?
- Насправді, найкраща порада просто зараз - вийти з Фейсбуку, де після постійного переглядання стрічки новин можна зловити паніку чи різке погіршення настрою. І головне правило - звертайте увагу на перевірені джерела. Наприклад, статистика на незрозумілому сайті, дуже дивного змісту, без підкріплених даних із прямими посиланнями на сайт ВОЗ чи МОЗ, викликає питання.
Також, щоб відволіктись від постійного інфошуму, читайте те, що вас розвиває та надихає у цей непростий час. І поменше новин - вони реально можуть вплинути на психічне здоров’я та ставлення до всього навколо. Адже зараз люди ще й на карантині, замкнені вдома, що негативно впливає на психічний стан.
- Як з користю використати час в соцмережах під час карантину?
– Я рекомендую все-таки дозовано використовувати соціальні мережі, тобто виділяти якийсь час. Інакше там можна «зависнути» на цілий день. Іноді я і сама відчуваю, як сила прокрастинації перемагає силу волі. Я рекомендую під час карантину використати для чогось важливого і нового. По-перше, це чудовий час для того, щоб наново познайомитись із собою: зрозуміти, чи тим ви займаєтесь, чи там,де треба, чи з тим, з ким хочете.
По-друге, зараз багато курсів та ресурсів дали відкритий доступ. Обирайте щось для себе та вчіться новому. І подумайте, як використати кризу на користь вашої справи. Можливо, ви давно хотіли оновити сайт чи завести блог - зараз саме час. А для когось карантин - це чудовий шанс провести більше часу зі своєю сім’єю, адже зазвичай через брак часу ми не встигаємо навіть почути один одного.
- Для чого бренду, підприємцю чи виробнику мати свою сторінку соціальних мережах?
- Соцмережі - це один із каналів комунікації зі своє аудиторією. Він масовий, доступний та не залежить від сезону. Люди як сиділи, так і сидять у соцмережах. А зараз, під час карантину, люди ще більше проводять час у соціальних мережах. Тому у багатьох онлайн-магазинах зараз бум продажів. Багато брендів відмовляються від сайту та роблять акцент на Instagram. Наприклад, локальні бренди чи хенд-мейд студії. Також багато консультантів обирають промо у соціальних мережах, аніж у ЗМІ чи рекламу в Інтернеті.
Але також не треба піддаватися ілюзії, що ви запустили соціальні мережі і одразу підуть замовлення. По-перше, соцмережі створені не для того, щоб продавати та збагачувати бізнес. Їх основна мета - спілкування. Тому робіть так, щоб спілкуватися зі своїми прихильниками чи клієнтами. Працюйте над їхньою лояльність, зміцнюйте віру у ваш бренд та підштовхуйте до продажу завдяки довірі.
Для багатьох брендів соцмережі - можливість розвивати особистий бренд власника компанії. Адже зараз люди купляють у людей, а не у бізнесу. Наприклад, я мало уявляю, як люди підписуються на акаунт юридичної компанії просто так. А ось на акаунт адвоката чи юриста, який цікаво розповідає про свою роботу - легко.
- Скільки часу треба витрачати на ведення своєї бізнес-сторінки?
- Важко сказати, що є якийсь загальний час, який потрібен на ведення сторінки. Хтось пише пост за 10 хвилин, а хтось - за три години. Але якщо розкласти роботу у соціальних мережах, то тут може знадобитися час чи навички кількох спеціалістів: копірайтера, дизайнера, фотографа/відеографа, таргетолога (спеціаліста з налаштування реклами), модератора, менеджера по роботі із блогерами.
Але я рекомендую кожен день витрачати хоча б півгодини, аби перевірити, як йде рекламна кампанія, чи все нормально поставилось у соцмережах, відповісти на коментарі та подивитися, як справи у конкурентів. Зараз дуже багато часу займає робота над контентом: ctrl+c - ctrl+v вже нікого не здивуєш. А період навчання та опанування соцмереж (а також самовдосконалення) - це робота 24/7. Завжди є щось нове почитати чи подивитися із кейсів.
Окрім часу, соціальні мережі ще вимагають бюджет на просування. Із цим треба змиритися. Контент - нічого не значить без додатково промо чи дистрибуції. Адже його просто ніхто не побачить через кількість повідомлень, що атакують користувачів кожен день.
Якщо ви хочете розвивати себе як блогер, то така робота також може бути у форматі 24/7, коли треба відслідковувати тренди, розмовляти із підписниками та робити своє життя цікавим. Наприклад, деякі блогери розповідають, що один пост вимагає від них 4 години роботи: написати текст, зробити фото, обробити його.
- Що більше вигідніше для бізнесу фейсбук чи інстаграм, на твою думку?
- Все залежить від бізнесу. Треба розуміти, що Інстаграм - це візуальна соцмережа. Тому треба вкладатися більше у фото, відео та гіфки. Також в Інстаграм вважають, що сидить більш молода аудиторія. А Фейсбук - це соціальна мережа для людей із великих міст, з грішми та які люблять почитати. Але є і такі бізнеси, для яких самі соціальні мережі неактуальні. Наприклад, якщо ви продаєте комбайни оптом, то навіщо запускати сторінку у Інстаграм або Фейсбук? Для вас краще спрацює контекстна реклама чи SEO-просування. Тому залежить від бізнесу, від ресурсів та контенту.
- Як реагувати на негативні відгуки на свій продукт в соцмережах?
- По-перше, негатив - це нормально і навіть добре. Набагато гірше, якщо на вас чи ваш продукт однаково. Сприймайте негатив як фідбек та точку зростання. По-друге, не відповідайте одразу - у ту ж саму секунду. Найбільші помилки трапляються у цей момент - на емоціях. Тому треба видихнути, порахувати до 110 і тільки потім відповідати. Не відповідайте як робот із серії: «Ваша думка дуже важлива для нас - ми передали скаргу у службу підтримки».
Так ви показуєте, що насправді вам неважлива думка людей, а треба просто відписатися. Якщо вам є що сказати, аргументуйте свою позицію. Але не треба вдаватися у всілякі виправдання чи деталі. Починайте зі співчуття, а не виправдання. Багатьом людям просто важливо бути почутими. І головне правило - не мовчіть. Багато компаній вибирають стратегію «воно само розвіється». Але нічого не розвіється: люди забудуть через нові скандали та повідомлення, але осад залишиться.
Тому реагуйте у перші 6 годин і виходьте з офіційною заявою, якщо проти вашої компанії ведеться атака.
- Чи корисний для брендів телеграм? Якщо так, то назви вдалі приклади? На кого рівнятись?
- Телеграм - це дуже цікава соцмережа. Але успіх там залежить від двох факторів: дуже сильний та цікавий контент та реклама в інших каналах. Особисто мені здається цікавим успіх Zaichenko Team, де публікують вакансії у сфері діджитал. Подобається, коли ведуть канали від першої особи (наприклад, Дмитро Дубилет - засновник Монобанку). Я полюбляю тревел-канали – TripMyDream або «Ветер дует». Особисто мені завжди цікаво читати про подорожі та отримувати «особливі» пропозиції.
Ваш контент у Телеграмі має бути або дуже корисним (наприклад, де купити дешеві квитки) або інсайтовим (наприклад, є безліч анонімних каналів, які розповідають і про роботу у великих корпораціях, і про усілякі політичні інтриги). Але з анонімними каналами також треба бути обережним - в них можуть публікувати неперевірені та непідтверджені дані та новини тільки із ціллю розгону якогось фейку.
- Якою буде соцмережах майбутнього? Чи може вона вже існує?
- Зараз набирає популярність TikTok. Спочатку всі думали, що це соціальна мережа для підлітків, які там танцюють та співають. Однак нещодавно побачила дослідження, що зараз там багато користувачів 25+. Також зараз це одна із мереж, де ще можна просуватися без бюджету на рекламу, тільки за рахунок контенту. Але необхідно качати креативну м’язу та вміти аналізувати тренди.
А що буде далі - це інтрига. Можливо, в нас взагалі з’являться соцмережі, де людське спілкування буде зведено на мінімум, а відповідати будуть тільки чат-боти - хтозна. Хоча начебто є і такі сервіси чи чат-боти у Телеграмі, де люди можуть просто спілкуватися із «видуманим» другом.
Дякуємо Ксенії за цікаву розмову. Впевнені, наші читачі дізнались багато нового та корисного для себе.
Розмовляла Тетяна Яцечко-Блаженко
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.