Рівень забруднення води нафтопродуктами в Чорному морі біля Одеси через аварію танкера Delfi вже перевищує допустимі концентрації майже в 160 разів.
Про це повідомив в.о. голови Держекоінспекції України Єгор Фірсов на своїй сторінці в Facebook в суботу, 23 листопада.


«Станом на зараз ситуація не є критичною, але рекомендую відмовитись від купання у морі. Нашими фахівцями встановлено перевищення вмісту в епіцентрі події нафтопродуктів у 157 разів. Інспектори наразі працюють на місці і продовжують моніторинг забруднення у межах своїх повноважень і зони відповідальності», - написав він.
Чиновник повідомив, що шторм перешкоджає цілеспрямованим діям щодо ліквідації екологічної катастрофи.
«Координуємо дії з АМПУ, на жаль, наразі, через шторм зробити можна небагато - вздовж берега розтягнули сорбуючі бони. Як тільки шторм вщухне, бони встановлять навколо аварійного буксиру, щоб уникнути поширення плям паливно-мастильних матеріалів у море. Отримавши доступ до судна, фахівці зможуть провести обстеження і встановити більш точні показники забруднення», - йдеться у повідомленні.
Фірсов також назвав власника судна.
«Також вже є певна інформація про саме судно. Це рейдово-портовий нафтоналивний плавбункеровщик болгарського проекту 585. Його довжина 59 метрів, ширина - 10 метрів, вантажопідйомність 1565 тонн. Відомо, що власник судна «Фактор груп лімітед» зареєстрований у Харкові і належить Джавадову Шамсаддіну Алі Огли», - підсумував він.
Натомість в коментарях до допису українців хвилює інше: як влада буде вимагати відшкодування, завданих танкером, якщо в державі не існує судової екологічної експертизи і довести забруднення моря просто неможливо.
Інші ж дописувачі зазначили, що цей танкер перевозив контрабанду, тому довго не подавав сигналу про допомогу. За їх словами, цей танкер кришують ще з часів Якуновича і мало хто вірить, що винних притягнуть до відповідальності.
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.