18 Березня 2019
Новини

Прострочка, пліснява, брудна вода: як українців труять в кав’ярнях

Прострочка, пліснява, брудна вода: як українців труять в кав’ярнях

Так приємно зранку зайти до улюбленої кав’ярні та узяти із собою пахучий напій. Але чи знаєте ви, що нерідко ароматна кава готується на брудній воді, а молоко, яке додають до  напою, може бути простроченим?

Про це напередодні Всесвітнього дня захисту прав споживачів говорять українські активісти – пише Сегодня.

«Проблем, пов'язаних з харчовими продуктами, вистачає. По-перше, це реалізація простроченої продукції, по-друге, порушення санітарних норм. Це як носило стихійний характер, так і носить. Споживачі часто скаржаться на продавців, які працюють без рукавичок», – розповів виконавчий директор «Союзу споживачів України» Максим Несміянов.

І додав:

«Наші перевірки показали: простроченою продукцією торгували більше половини проінспектованих нами магазинів. Стосовно так званих розкладок, то серед них є такі, де торгують шоколадом, термін придатності якого минув два роки тому. Був випадок, коли печиво було прострочено на п'ять років. Незадовго до нашої розмови я був в магазині, де виявив прострочені торт, масло, яйця і кефір. Наявність прострочення пов'язано з тим, що багато продуктів подорожчали і, відповідно, знизилася купівельна спроможність».

Складна ситуація і з точками, які торгують кавою.

«До неї часто додають прострочене молоко, яке скуповують за копійки в торгових мережах. В одній з кав'ярень під час одного з рейдів з журналістами ми виявили топінги, прострочені на дев'ять місяців!» – резюмує Несміянов.

Експерт каже, що звертає увагу продавців і громадськості на ці порушення, але часто ситуація не змінюється.

«Раджу купувати каву в тих точках, де видають чек. Це хоч якась гарантія якості продукту. До речі, нещодавно був випадок, коли під час перевірки до склянки з кавою потрапили осколки колби, в яку насипають зерна. Мало того, на цій точці до кавоварки заливали позеленілу воду. Такою вона була через те, що наливалася з позеленілої від бруду тари».

У держструктурі, яка повинна контролювати безпеку реалізованих товарів та інших товарів, виправдовуються, що моніторинг ведеться, а винних карають.

«За 2018 рік Держпродспоживслужба провела 27,6 тисячі перевірок в сфері продуктів харчування. Не допущено до реалізації 413,4 тонни небезпечної та неякісної продукції», – відзвітував прес-центр Держпродспоживслужби.     

Кількість скарг від незадоволених споживачів з року в рік в Україні зростає. Найчастіше люди скаржаться на порушення своїх прав при покупці, обмін або повернення товарів. Скаржаться на рівень і якість надання житлово-комунальних послуг. Таких скарг – близько 60%. Скаржаться на відсутність інформації про продукцію, про порушення термінів зберігання і використання заборонених харчових добавок.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: суспільство, Україна, прострочка, споживачі, держпродспоживслужба, продукти, кава
В тему