23 Листопада 2018
Новини

Мораторій на підвищення ціни на газ потрібен кожній українській родині

Мораторій на підвищення ціни на газ потрібен кожній українській родині

Про ситуацію із резонансним підняттям ціни на газ, впровадження реформ на Волині, пропозиції фракції Радикальної партії Олега Ляшка у Волинській обласній раді в обласний бюджет-2019 – в інтерв’ю з людиною активної життєвої позиції, відомим волинським політиком, депутатом обласної ради, головою фракції Радикальної партії Олега Ляшка у Волинській обласній раді Юрієм Ройком.

– Юрію Петровичу, нещодавно Ви їздили на загальнонаціональну акцію протесту проти підвищення тарифів на газ, оголошену Радикальною партією Олега Ляшка. Розкажіть про це докладніше.

– Знаєте, якщо ознайомитись із новим звітом МВФ, то просто серце стискається: «Україна – найбідніша країна Європи». Це і є справжній результат економічної політики нинішньої влади на чолі з Президентом Порошенком!

При цьому наша влада вже давно, як наркоман, сидить на голці Міжнародного валютного фонду. Їм знову потрібні гроші – і вони знову побігли до МВФ брати черговий кредит. І щоб якось гарантувати повернення грошей, українська влада підняла ціну на газ. Причому це не валютний фонд ставив Україні такі вимоги – збільшення вартості газу для населення до 8550 грн за тисячу кубометрів, скорочення ліжко-місць, закриття шкіл, підняття пенсійного віку тощо. А наші владні мужі не видумали нічого кращого, як залізти до кишені кожного українця, аби звітуватись перед МВФ про «покращення».

Мільйони людей змушені вибирати: заплатити за комуналку чи поїсти та придбати ліки. Українцям доводиться розлучатись чи виписувати дітей з хати, щоб отримати ту субсидію. Батьки віддають дітей у дитячі будинки, щоб їх там нагодували, бо мізерної зарплати не вистачає на комуналку, ліки і продукти. Мільйони людей виїхали за кордон, щоб якось заробляти і допомагати своїй родині.

Влада розказує, що альтернативи підвищенню ціни немає. Ми стверджуємо, що є – збільшення обсягів видобутку власного газу, відмова від кабальної угоди з МВФ та встановлення справедливої ціни на блакитне паливо. Годі грабувати українців!

– Поговорімо про субсидії. Чи вирішать вони проблеми з оплатою комунальних послуг?

– 27 квітня уряд змінив правила надання житлово-комунальних субсидій – і фактично позбавив 3 млн українців права на їхнє отримання. В урядовому проекті бюджету на 2019 рік на субсидії передбачено на 20 млрд гривень менше, ніж цьогоріч. Тож ми вимагаємо від уряду скасувати це рішення, яке обмежує право українців на отримання субсидій, та повернути соціальну норму споживання газу.

Але ж ми розуміємо, що субсидії – це навар олігархів. Нічого не помінялося за ці роки за великим рахунком. Реальна ціна на газ має бути не більшою за 3 – 3,5 тисячі грн. Поясню чому: собівартість видобутку українського газу – 1,2 – 2 тисячі грн на 1 тис. кубів. Якщо до неї додати рентабельність і транспортні витрати, то максимальна ціна на газ і виходить близько 3,5 тисячі гривень.

– Уряд анонсує успішне проведення в країні реформ. Однією з них є децентралізація. Наскільки успішно ця реформа впроваджується у нашій області?

– На тлі інших реформ децентралізація, або адміністративно-територіальна реформа, в області набрала безповоротного характеру.

Так, до слова, у складі делегації Цуманської ОТГ я нещодавно поїхав в Польщу, гміну Отинь, розташовану біля східного кордону із Німеччиною, із якою ми дружимо ось вже 12 років. І ця поїздка шокувала мене в хорошому значенні цього слова! Передусім вразили інфраструктура та дороги на найвищому європейському рівні.

Так ось, в цій гміні, бургомістром якої вже довгий час є пані Барбара, проживає 6 тисяч людей            , і вони примудряються такою маленькою громадою заробляти гроші на власні потреби. Там увесь штат працює над розробкою різноманітних грантів місцевого та державного рівнів. І держава на розумні та конкретно написані гранти, особливо якщо вони мають загальнонаціональний рівень, виділяє фінансування.

Загалом децентралізація у Польщі проходила у два етапи протягом 10 років, а перед тим тривала серйозна 5-річна підготовка. За період підготовки вони зробили потужну інфраструктуру, серйозні електронні сервіси, і тільки після того почали об’єднуватись.

Та повернімося до децентралізації на Волині. В мене складається відчуття, що, хоча ця реформа є актуальною і дуже потрібною, почали ми її впроваджувати, так би мовити, не з того боку. Я маю на увазі те, що спочатку ми маємо об’єднатися, а потім вирішити в кожній громаді, зважаючи на фінансову спроможність, які саме медичні та навчальні заклади мають залишитись, скільки їх потрібно тощо.

Крім того, відповідаючи на неодноразові ремарки щодо польського досвіду запровадження децентралізації, мовляв, поляки мали для цього 160 млн євро, з яких половина коштів – безповоротні позики, то хочу у відповідь процитувати самих поляків: «Так, нам дали 160 млн, з яких ми вкрали 10%, а 90% пішли на децентралізацію. А у вас все навпаки».

Та незважаючи ні на що, а точніше всупереч всьому, процес децентралізації на Волині триває. І ми за показниками у п’ятірці лідерів по Україні. На сьогодні в області створена 41 ОТГ із запланованих 70-ти. 23 грудня мають відбутися вибори ще в 9 громадах, а за 2019 рік ми маємо створити максимум ОТГ. А до середини 2020-го закінчити реформу децентралізації. Та почати новий етап: створювати повіти (округи), очікуючи на місцеві вибори. Насправді ОТГ мають велику відповідальність і суттєві повноваження, як адміністративні, так і фінансові. Вони напряму будуть працювати з державним бюджетом, минаючи районну та обласну влади. Однак існує серйозна проблема: нестача кадрів. Люди не розуміють ролі громад, не усвідомлюють, що кожен має брати активну участь у житті своєї ОТГ, свого села, навіть вулиці, на якій він живе. Громади зараз потребують спеціалістів, які б займалися юридичною та фінансовою діяльністю ОТГ.

На жаль, така собі рафінована президентська політика гальмує створення громад. Ба більше, зараз влада зриває вибори в 34 ОТГ по всій Україні, де вщент програє. В тому числі і в 5 ОТГ на Волині! Зараз проводимо консультації із юристами, щоб не дати зірвати вибори і захистити право людей об’єднатись.

Нещодавно Володимир Гройсман запевнив нас, що у 2019 рік ми ввійдемо із затвердженим державним бюджетом. А як щодо волинського обласного бюджету на 2019 рік?

– Хочу одразу наголосити, що при цьому мізерному дотаційному бюджеті, який був на Волині цього року, обласна рада серйозно підтримувала обласні комунальні установи. Людям потрібен перинатальний центр, який в області будується з 2001 року. Реконструкції та нового сучасного медичного обладнання потребують психлікарня та інфекційна лікарня, протитуберкульозний диспансер тощо. Тож потреба в коштах колосальна.

Щодо урядового проекту державного бюджету на 2019 рік, який 18 червня Верховна Рада у першому читанні ухвалила та відправила на доопрацювання, то наша політична сила добилася, аби у проект бюджету до другого читання було внесено декілька суттєвих поправок, головна з яких – підвищити мінімальну зарплату до 6 тисяч гривень, а мінімальну пенсію – до 3,5 тисячі гривень.

– Знаю, що однією з вимог РПЛ є збільшити фінансування програми «Доступні ліки».

– Так, зараз українців поставили перед вибором: або гріти свої помешкання газом, або купувати їжу та одяг, або лікуватися. Вибір невеселий, чи не так?

Загалом Україна посідає перше місце в Європі по захворюваності на туберкульоз, а влада вже 2 роки не виділяє коштів на лікування хворих. В аптеках ліки коштують більше, ніж люди заробляють на рік. Наша політична сила зареєструвала законопроект щодо зниження вартості ліків «Зробимо ліки дешевшими». Збільшення фінансування програми «Доступні ліки» потрібно, аби передбачити препарати для онкохворих, збільшити перелік безкоштовних ліків, зокрема противірусних, антибактеріальних та антианемічних препаратів.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Україна, Волинь
В тему

Останні матеріали