3 Серпня 2018
Новини

Зураб Аласанія: "250 тисяч доларів – місячний бюджет телеканалу"

Зураб Аласанія:

На платформі фестивалю «Бандерштат», що три дні триватиме під Луцьком, тривають гутірки, на яких виступають і відповідають на запитання слухачів цікаві персоналії країни. Аншлаг зібрав український журналіст і глава правління Національної суспільної телерадіокомпанії Зураб Аласанія.

Очільник Суспільного мовлення розказує про реалії українських медіа. Зокрема, про пропаганду, що ллється з екранів.

«Чотири роки тому з початком війни постало питання: ти патріот чи журналіст?.. Раніше пропаганда існувала окремо… Це наука маніпулювання. Журналістика – це факти, коментарі. Але якщо вами маніпулюють – ви не маєте вибору», – зазначив Аласанія.

Також глава правління Національної суспільної телерадіокомпанії «на пальцях» пояснив, як Суспільне має переломити ситуацію зі ЗМІ в Україні (донедавна вони цілковито були підконтрольні владі). А ще – озвучив цифру, скільки коштує утримувати один телеканал в Україні.

«Чотири роки тому був прийнятий закон про суспільне мовлення, лише рік тому вдалося його втілити. На березень 2014 року, коли втік Янукович, на всю країну було 14 тисяч доларів (виділялося на телебачення, – Ред.)», – навів факт Аласанія.

Для порівняння, за словами пана Зурабі, у тій же «Чехії всього два канали, у нас 31 (про Суспільне мовлення. – Ред.)».

«Один місцевий луцький канал – фінансування на рівні 45 – 50 тисяч доларів», – розкрив таємниці медіакухні гість фестивалю. В той же час гіганти типу «5 каналу», «Еспресо» тягнуть фінансів, за словами Аласанії, приблизно 120 – 150 тис. дол. на місяць. «А якщо хочеш рейтинг – це 250 тисяч», – додав глава Суспільного. «Як тільки канал виходить у нуль – олігарх щасливий», – зауважив виступальник.

А далі пояснив принципову різницю між структурою, яку очолює, і тим телерадіомовленням, яке було до того. А також роз’яснив причину «ненависті парламенту» до Суспільного: «Зараз глядачів купують на емоції. Але давайте будемо давати людям факти, аби вони могли думати. Оце і є суспільне мовлення. Суспільний мовник відмовився від політичної реклами у міжвиборчий період. У чому прикол? Згідно із законом, політична реклама лише у виборчий період. Вона має бути маркована. Парламент нас за це зненавидів. А саме вони вирішують: давати чи не давати нам бюджет».

«Із чого складається Суспільне? Це ідея того, як люди мають отримувати чисту інформацію. Журналісти не мають вирішувати за вас, як вам думати. Ми не беремо «чорний нал». Ми платимо податки... Раніше влада, яка чомусь вважає, що бюджет належить їм, давали гроші мовникам. Зараз же влада не розуміє, навіщо давати гроші Суспільному, який став їм не корисний», – резюмував оратор.

 

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Україна, Волинь, бандерштат, луцьк
В тему

Останні матеріали