Життя

Острівки безпеки на дорогах Волині: європейська мода чи дорога на той світ?

Острівки безпеки на дорогах Волині: європейська мода чи дорога на той світ?

«Острівці смерті, дорога на той світ, пастка, убивці, задум для знищення людей» – саме так називають водії острівці безпеки  на дорогах, які нещодавно з’явилися на Волині. На думку водіїв, особливо багато таких перешкод на дорозі Луцьк – Ковель. Мовляв, після виїзду з міста залізничників «острівців безпеки» наставлено ледь не через кожних пів кілометра. У мережі на дорожників і владу ллються прокльони. Щоправда, думки розділилися. Одні вимагають негайно прибрати це «непорозуміння» з дороги, інші схвалюють таку ініціативу, яка вже давно є у Європі, та радять іншим дотримуватися дозволеної швидкості руху. Поміж тим,  маємо вже перші аварії та постраждалих. Тішить, що без жертв. Поки що?

Про це йдеться на шпальтах газети "Твій вибір".

«Острівець безпеки стане острівцем смерті», – голова Луцької райради

Усього на автотрасах Волині облаштували 13 таких засобів заспокоєння руху. Такі поки нові і незвичні для нас пристрої облаштовуються на ділянках ремонту автошляху М-19 Доманове (на м. Брест) – Ковель – Чернівці – Тереблече (на м. Бухарест), зокрема на підходах до населених пунктів Секунь, Мислина, Дубове, Колодяжне, Воля Любитівська, Голоби, а також у селищі Колки на дорозі Р-14 Луцьк – Ківерці – Маневичі – Любешів – Дольськ. Але водії виявилися не готовими до таких «сюпризів» на трасі і маємо в області уже перші ДТП і постраждалих.  

Своє обурення острівцям безпеки висловлюють і деякі представники влади. Як зазначає радник голови Луцької районної ради, депутат Волинської обласної ради Юрій Ройко, на відрізку дороги державного значення М-19, яку ремонтують в рамках президентської програми «Велике будівництво», острівці безпеки виникають на дорозі хаотично, про них немає попереджувальних знаків, що й спричиняє аварійні ситуації.

«Йдеться про відрізок дороги Голоби – Ковель. Ситуація вимагає термінового втручання. Не знаю, кому спало на думку робити такі острівці безпеки. Вони зроблені поза інженерною логікою та поза здоровим глуздом. Замість того, щоб виконувати функції безпеки, ці острівці можуть стати вбивцями», – каже Юрій Ройко.

Такої ж думки дотримується і голова Луцької районної ради Олександр Омельчук, який має 25 років водійського стажу.

«Нещодавно встановлений острівець безпеки у селі Колодяжне –  підвищеного ризику небезпеки. Там настільки вузький проїзд, що взимку на цій частині дороги будуть масові аварії через ожеледицю та снігопади. Острівець безпеки стане острівцем смерті. Ситуація вимагає негайного втручання і контролю», – наголосив Олександр Омельчук.

«Водії звикли літати під 140 кілометрів», – перший заступник мера Ковеля

А от у представників влади у Ковелі дещо  інша думка стосовно цих обмежувачів руху. Зокрема, начальник управління економічного розвитку та торгівлі Ковельської міськради Юрій Кондратович зауважує, острівці безпеки вже давно є нормою в Європі:

«Єдине – у нас потрібно розмістити в максимальній кількості світловідбивні елементи. Сам не раз вночі повертався з міста Луцька, дійсно, острівець наче виринає з темноти  і може стати несподіванкою для водія, який чи не місцевий, чи трішки перевищив швидкість. Тому, на мою думку, острівці безпеки потрібні, але варто подбати ще й про безпеку водіїв».

Тарас Яковлєв – перший заступник голови Ковельської міськради –також дотримується думки, що острівці безпеки на дорогах – хороша європейська практика: «Я постійно їжджу в Ковель, бо працюю там, живу в Луцьку, і ніколи у мене не виникало ніяких проблем. Я вже 20 років їжджу по Європі, і такі обмежувачі руху там – норма. І в’їжджати в населений пункт на швидкості 50 кілометрів – це нормально. Тільки ж люди в нас звикли літати під 140. Я сподіваюся, що після повного завершення реконструкції дороги острівці безпеки будуть освітлені, матимуть розмітку та світловідбивні елементи. А взагалі вважаю, що всі нарікання виникають серед тих, хто сам створює аварійну ситуацію на дорозі. Це особисто моя думка, як водія із 20-річним стажем».

Поспілкувалися ми і з водієм фури – волинянином Йосипом Костюком, який має водійський стаж із 1978 року. На запитання, чи не проблемно вантажівці безперешкодно оминути острівець безпеки, відповідає: «Якщо дотримуватися допустимого швидкісного режиму, то без проблем. Насамперед потрібно дотримуватися правил – і тоді буде все гаразд. Звісно, мають бути попереджувальні знаки, бо без них складно. А коли все буде освітлюватися, стоятимуть знаки, то так у всій Європі є. А взагалі ширина проїзду для вантажівки там нормальна, але при певній швидкості. А якщо перевищувати швидкість, то не проїдеш, можна і заднім колесом «влетіти».

«Ковельська траса ще не здана в експлуатацію», – Посполітак

І оскільки основні нарікання серед невдоволених острівцями безпеки водіїв саме на дорожників, ми звернулися за коментарем до начальника служби автомобільних доріг у Волинській області Анатолія Посполітака.  Він зазначив, що як водієві, йому теж не подобаються острівці безпеки на дорогах, але…

«Щороку в Україні 3,5 тисячі людей гинуть у результаті ДТП. З них третя частина – саме через перевищення швидкості. Тому острівці безпеки – це звичайна вимога часу, за кордоном вони вже давно є. Був прийнятий Держстандарт, згідно з яким передбачене їхнє встановлення.  Ми замовили проєктну документацію капітальних ремонтів автомобільних доріг М-19 і Р -14. І проєкт пройшов експертизу. Він би не пройшов державної експертизи, якби ми не встановили острівців безпеки або ж спроєктували їх із порушеннями. Так, Ковельська траса ще не здана в експлуатацію. Багато нарікань на те, що немає знаків. Але їх просто збивають! Не може ж там постійно стояти робітник із комплектом знаків і постійно їх міняти після наїзду. Але повторюю, сам об’єкт – дорога, ще не здана в експлуатацію. Буде здана,  ми зробимо розмітку, пофарбуємо світловідбивною фарбою бордюрчики, можливо, встановимо «котячі очі». Але повірте мені, якщо збавити швидкість до 50 кілометрів за годину, то і сліпий побачить цей острівець. А загалом Ковельська траса – це дорога третьої категорії, на якій, згідно з нашими чинними законами, дозволена швидкість 90 кілометрів за годину. Але ж летять ще зі значно більшою швидкістю. Знаєте, мені недавно сказали, що потрібно врахувати наш менталітет. Який менталітет? Ми повинні дотримуватися законів!» – наголошує начальник служби автомобільних доріг у Волинській області.

Як бачимо, скільки людей, стільки думок. Але якщо взяти, приміром, Польщу, то перше, на що звертають там увагу українські водії, – дуже вузька проїзна частина, особливо в селах і містах, а також постійні кільця та острівці безпеки. Це унеможливлює найбільш смертельні типи аварій – бокові і фронтальні удари. Чим менша ширина смуги, тим менш комфортно їхати, тим більше зростає відчуття небезпеки. Так вважають поляки. В нас же поки не готові до таких нововведень. Але фахівці радять водіям звикати до засобів заспокоєння руху. Відтепер це державні стандарти організації дорожнього руху. І таких лишень більшатиме.

Тож краще, як у тій приказці: «Тихіше їдеш –  далі будеш».

Ірина Бура

Друзі! Підписуйтесь на наш канал в Telegram та сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Читайте також
Все про: дтп, смерть, дороги
В тему