В центрі уваги

Фрикційні зимові автошини – види і їздові характеристики

Фрикційні зимові автошини – види і їздові характеристики

Багато дискусій розгортається на тему, яку краще купити резину для їзди взимку – фрикційну чи шиповану. Шанувальників мають обидва варіанти, проте конкретно в Україні більшою популярністю користуються класичні шини. Про них і поговоримо детальніше у цій статті.

Фрикційними називаються покришки без металевих шипів на протекторах. Зчеплення досягається за рахунок унікальної рецептури, за якою розробляються резинові суміші. До них додаються спеціальні морозостійкі компоненти, які не дозволяють скатам дубіти навіть при сильному морозі. Саме завдяки своїй еластичності гума начебто приклеюється до покриття, не втрачаючи контакту ні на мить.

Види фрикційних шин

В Україні найвигідніші умови, щоб купити фрикційні шини зимові тут. Діляться вони на дві категорії, головною відмінністю є склад резини і структура протекторів:

  1. Скандинавські (нордичні). До резинового складу додається багато сажі та силіки, які відмінно протистоять холодам. Покришки зберігають м'якість навіть при -25 0C, забезпечуючи надійним зчепленням на снігу, і навіть – на заледенілих дорогах (при мінімальній швидкості). Компаунди скандинавських шин агресивнішими роблять збільшені блоки, які всипані численними ламелями. Шашки ефективно розбивають сніг попереду колеса, тим самим підвищуючи прохідність сильно заметених доріг.

При плюсовій температурі скандинави стають важчими. Їхня система дренажу гірше справляється з викидом з-під контактної плями рідини та бруду. Керувати автомобілем складніше, і це особливо позначається при проходженні поворотів. Чим вище піднімається термометр, тим більше проблем виникає у водіїв.

Скандинавські шини купити потрібно для суворіших зимових умов. Їхня ціна вища, ніж на європейські моделі, проте нижча, порівняно з шипованими. Середній термін служби – близько трьох сезонів, однак тут багато залежить від інтенсивності їзди.

  1. Європейські. Виготовляються із матеріалів підвищеної жорсткості, якщо порівнювати з попереднім видом. Це дозволяє використовувати резину в період осінніх дощів та весняної відлиги, що робить її практично універсальною.

Протекторні блоки оснащуються меншими за розмірами шашками. По обидва боки прокладені поглиблені канавки, якими назовні відштовхуються великі обсяги вологи і снігової каші. Це забезпечує надійну стійкість машини в умовах їзди під дощем або по легкому снігу. Головним недоліком є низький рівень зчеплення зі слизькими покриттями, на яких європейки майже безсильні.

Європейську резину купити рекомендується шоферам, в регіоні яких взимку рідко випадає багато снігу або вдаряють сильні морози. Свої найкращі їздові якості покришки демонструють, коли температура тримається в межах від +7 до -10 градусів. Вартість європейських шин нижча, і якщо їхніми виробниками є провідні бренди, можуть прослужити 4-5 сезонів.

Резюме

Вибираючи між скандинавськими та європейськими шинами, орієнтуватися потрібно на умови, в яких вони будуть експлуатуватися. Перші краще пристосовані до більш снігових та морозних зим, другі можуть їздити навіть по сухих та мокрих дорогах.

Під будь-які фрикційні шини диски можна встановити двох видів – литі або сталеві. Алюмінієві ковпаки більш привабливі та легкі, але від холодного повітря та підвищених навантажень можуть тріснути. Якщо купити диски зі сталі, презентабельність машини знижується, проте вони витримують найсильніші удари і коштують набагато дешевше.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: зима, Авто
В тему