В центрі уваги

Техніка для бізнесу: лізинг або кредит

Техніка для бізнесу: лізинг або кредит

Консенсус-прогноз українських економістів передбачає, що 2023 року економіка України зросте на 3,25%. Це досить скромний показник, зважаючи на 30-відсоткове падіння ВВП минулого року. Але навіть за ними стоїть важка робота всього українського бізнесу та держави.

Російська агресія призвела до значних втрат, що їх понесли українські компанії. Тисячі й тисячі підприємств, десятки тисяч транспорту та спеціальна техніка для бізнесу були буквально знищені. Тож щоб продовжувати економічну діяльність, український бізнес наразі активно шукає можливість залучення фрондування для придбання обладнання, щоб відновити виробництво.

Перш за все, зважаючи на сезонність, ця проблема є актуальною для агровиробників. Хоча потреби в техніці, зокрема автомобілях, вантажних та легкових, дуже значні. Адже фактичне блокування українських портів призвело до переорієнтування експортних та імпортних потоків та зрештою викликало дефіцит автомобільного транспорту в Україні.

Лізинг чи кредит

Ставки за кредитами в українських банках через дорожнечу грошових ресурсів наразі сягають 30-35% річних. Пільгові держпрограми дозволяють зменшити фінансовий тягар, але для цього бізнес має відповідати низці вимог. Тож для низки компаній цей варіант фінансування купівлі техніки є неприйнятним.

Лізинг, якщо спробувати оцінити його за річною ставкою, навряд чи буде значно дешевшим, проте він має низку переваг над класичним кредитом, що робить його наразі пріоритетним способом залучення коштів на придбання техніки.

Перш за все слід розуміти, що за своєю сутністю лізинг набагато більше схожий на оренду обладнання та автомобілів, ніж на придбання в кредит, кажуть експерти. По-перше, це значно спрощує процедуру оформлення: лізингоодержувач лише має сплатити авансовий платіж та комісію й може користуватися технікою. По-друге, це дозволяє значно збільшити строк фінансування. Оскільки право власності на техніку не переходить до лізингоодержувача, а залишається в банку протягом всього строку оренди, останній оцінює ризики за лізингом, як значно нижчі, а отже може запропонувати більші строки фінансування.

Нарешті, оскільки лізингоодержувач є лише орендарем автомобіля чи техніки, а не власником, він не має займатися її реєстрацією в державних органах та установах – всі ці питання, вирішує банк.

Лізинг 2023

Війна в Україні, звісно, вплинула й на умови лізингових програм українських банків та небанківських фінустанов. По-перше, зазначають учасники ринку, збільшився розмір авансового платежу. Якщо до лютого 2022 року ринковим стандартом був авансовий внесок на рівні 20% від вартості техніки, то на початку 2023-го лізингоодержувач має сплатити авансом щонайменше 30%.

Зросла й вартість лізингу, хоча завдяки різноманітним бонусним програмам та партнерським акціям, що їх пропонують банки разом з дилерами та постачальниками техніки, бізнес може користуватися привабливими умовами. Наразі, банки пропонують техніку та авто в лізинг з щорічними сумарними платежами близько 10% від вартості об’єкту лізингу. Та все ж, зважаючи на інші переваги лізингу у порівнянні із класичним кредитуванням, а також з огляду на рівень інфляції, для бізнесу такі умови виявляються цілком прийнятними, запевняють учасники ринку.

Ще одна особливість лізингу на початку 2023 року – географічні обмеження, що їх застосовують до лізингоодержувачів банки. Останні із зрозумілих причин вбачають великі ризики у фінансуванні техніки, що буде задіяна на роботах в регіонах, наближених до лінії фронту. Тому розраховувати на придбання техніки у лізинг бізнесу, що розташований в таких районах, не варто.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

В тему

Останні матеріали