В центрі уваги

«Брали проби повітря й ґрунту»: як цуманський консервний цех вийшов на світові ринки

«Брали проби повітря й ґрунту»: як цуманський консервний цех вийшов на світові ринки

Консервний цех ДП «Цуманське ЛГ» давно завоював довіру американського та європейського споживача.

Має широкий асортимент продукції – від березового соку до овочевої та фруктової серії. 12 видів продукції, яку тут виготовляють, має знак Кашрут і дуже успішно реалізовується в Ізраїлі. Органічна продукція – теж будь ласка!

Цуманські березові соки вже давно стали символом здорового харчування у Сполучених Штатах. І що найприємніше: полюбляють продукцію консервного цеху на Волині – нещодавно відкритий іще один магазин «Лісовичок» одразу став рентабельним і стрімко нарощує базу постійних клієнтів. Співпраця налагоджена і з мережами супермаркетів.

«Консервна продукція волинського лісу – то вже наша гарна традиція. Свого часу цех зберегли, сьогодні я сміливо можу говорити про те, що він є суттєвою статтею доходів підприємства загалом», – розповідає директор ДП «Цуманське ЛГ» Юрій Ребар.

Керівник не приховує: утримувати в належному стані все непросто, це вимагає затрат часу, матеріальних вкладень. Але є й віддача. Лише за цей сезон прибуток від реалізації продукції – понад 5 млн грн. Рентабельність – у межах 10%. Тим більше, потужності постійно нарощуються, з’являються нові контракти. Останній суттєвий – з ізраїльською фірмою. Ще одна партія продукції готується на Німеччину.

«Все це однозначно непросто. Хто знає, що таке вийти на ринки того ж Ізраїлю із харчовою продукцією, добре мене зрозуміє. Але нам це вдається, що стає непоганим стимулом», – додає директор.

Юрій Сергійович не приховує: основна заслуга в тому, що цех працює успішно, – начальниці Зінаїди Рябчун. Її досвід, знання, терпіння в роботі з кожним з клієнтом – запорука нових контрактів. Зінаїда Богданівна також є розробником нових рецептур. Вона ж їх постійно і вдосконалює – відповідно до побажань замовника.

Сама ж Зінаїда Рябчун розповідає, що співпрацю з Ізраїлем розпочали кілька років тому з одного виду продукції – малини.

«Спочатку ми дали на пробу 10 палетів варення, їм сподобалося. А з часом замовлення були все більші й більші. Так, із 8 видів продукції зараз ми на ізраїльську фірму постачаємо 13», – зазначила начальниця консервного цеху Зінаїда Рябчун.

За її словами, у цеху виробляють різні види березового соку. Тут ви знайдете сік з цукром, купажований сік, а саме з екстрактом шипшини, липи, сухофруктів.

Велику увагу приділяють виготовленню натурального березового соку без додавання цукру та лимонної кислоти, тільки з проходженням відповідної теплової обробки. 

«Потрібно, аби продукція була безпечна: для цього необхідно підібрати відповідну форму стерилізації, мають бути витримані всі умови, вимоги. Тоді продукція може бути натуральною і не міститиме ніяких консервантів», – зауважила начальниця.

Серед фруктових консервів, які виготовляють у цеху, – варення та ягода подрібнена.

«99% продукції, яку ми експортуємо, має знак якості Кашрут. Кожен, хто знає, що це означає, розуміє, що такий продукт є ідеальним до споживання, без жодних добавок, виготовляється без застосування різних хімічних елементів.

Нещодавно ми проходили інспекцію. До нас спеціально приїжджали з Ізраїлю. В результаті на 12 видів продукції ми отримали знак Кашрут.

На сьогоднішній день 50% продукції ми вже реалізували, залишилися такі види, як журавлина, брусниця та асорті. Вже готові нові партії на поставки», – зазначає Зінаїда Рябчун.

До речі, консервний цех Цуманського лісгоспу також постійно і давно експортує свою продукцію в Канаду, США та Німеччину.

За словами директорки, сьогодні вони ведуть переговори щодо постачання грибів.

Варто зауважити, що цех нині проходить завершальні етапи для отримання свідоцтва Organic status.

«Для співпраці з ізраїльською фірмою ми пройшли кілька сходинок перевірки. Насамперед виїжджає інспекція, обстежують ліс, де знаходиться ділянка, визначається кілометраж від магістралі.

Коли ми вперше йшли на органічний сертифікат, до нас приїжджали з Ізраїлю та брали проби навіть повітря й ґрунту. Окрім цього, ми даємо для досліджень карти по насадженню, зазначаємо, яка бригада збирає продукт, яке навчання пройшли люди. Все має бути ідеально. Для того, щоб вони дали «органічний статус», потрібно сумлінно працювати», – додає начальниця цеху.

Варто зауважити, що відповідну продукцію заготовляють і для реалізації в Україні. Так, у межах Волинської області діє кілька фірмових магазинів.

Наприклад, на території санаторію матері і дитини «Пролісок» три місяці працює такий магазинчик. Він уже користується популярністю.

«В нас немає не ходових продуктів, все купують. Дари лісу ж. Люди, відпочиваючи, приходять взяти для себе соку, варення, меду чи помідорів. Відтак у місяць ми отримуємо від реалізації лише з цього магазину понад 15 тисяч гривень», – резюмують у лісгоспі.

Магазин лісової продукції

Магазин лісової продукції

Друзі! Підписуйтесь на наш канал в Telegram та сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Волинь, ліс
В тему

Останні матеріали