Поради

Хто краде багаж в аеропорту і як його зберегти?

Хто краде багаж в аеропорту і як його зберегти?

Як убезпечити свій багаж від аеропортових грабіжників? Що робити, якщо у вас вкрали цінні речі? І на що розраховувати пасажирам, чий багаж не вкрали, але сильно пошкодили?

За статистикою щороку в світі пропадає (назавжди або тимчасово) понад 20 млн одиниць багажу. За даними швейцарської компанії SITA, що спеціалізується на IT-послугах в авіації, минулого року показник становив 21,6 млн валіз/сумок/рюкзаків. Якщо перерахувати цю цифру на кількість пасажирів (у 2016 році авіатранспортом скористалися 3,77 млрд осіб), то вийде, що на 1 000 осіб зникає 5,73 одиниць багажу. На перший погляд не так багато, але статистика не враховує часткову втрату багажу, а саме цінних речей – техніки, одягу, ювелірних прикрас і навіть продуктів харчування. Все це пропадає на етапі завантаження/розвантаження валіз і сумок в літак і з літака або на етапі зберігання багажу під час очікування пересадки.

Крадіжки речей з багажу пасажирів

Так, за словами працівниці одного аеропорту Анни К., крадіжки речей з багажу пасажирів – звичайна справа як в столичних повітряних гаванях, так і в європейських. «Знаю багато історій, коли речі пропадали в аеропортах Франції або, наприклад, Голландії», – розповідає дівчина. За її словами, встежити за валізами вантажниками багажу дуже складно, а основна частина крадіжок відбувається під час навантаження (або розвантаження) багажу в літак – там немає відеокамер. В особливій зоні ризику пасажири, які подорожують рейсами з тривалими пересадками.

 Чому після прильоту завжди варто знімати багажні бірки? У вантажників, які обслуговують склади, де багаж чекає вильоту, більше можливостей розкрити сумку і вибрати цінні речі, – пояснює Анна К. За її словами, підказати, в якій валізі лежить дорогий вантаж можуть і працівники аеропорту, які дивляться вміст багажу на спеціальному обладнанні зі сканерами.

«Не треба розраховувати на замки на валізі, включаючи кодові. Люди, що промишляють крадіжками, розкривають їх із закритими очима», – каже Анна.

Кращий спосіб зберегти цінні речі – замотати валізу спеціальною плівкою

Ця послуга надається практично в кожному аеропорту. Завдання зловмисників – скоїти крадіжку без слідів злому, щоб втрата була виявлена ??вже після того, як пасажир покине аеропорт. У разі, якщо багаж буде упакований у плівку, стороннє втручання відразу впаде у вічі.

Якщо витрачати гроші/час на замотування валізи не хочеться, зробити це можна самостійно, упакувавши багаж у звичайну харчову плівку (візьміть додаткову коробку з плівкою в подорож із собою, щоб скористатися нею на зворотному шляху).

Як застрахувати свій багаж перед поїздкою?

Відшкодувати втрати від крадіжки цінних речей допоможе страховка. Стане в нагоді вона і в разі, якщо безповоротно пропадає весь багаж. Страховка багажу, як правило, оформляється разом з медичним полісом мандрівника, і коштує небагато. Треба сказати, що страхування поширюється тільки на ті сумки і валізи, які здають в багаж. Простіше кажучи, якщо раптом з вашої ручної поклажі вкрадуть гаманець, в цьому випадку поліс діяти не буде.

Що не можна залишати у валізі?

Однозначно у валізі не можна залишати такі речі:

- ноутбуки, фотоапарати, смартфони, планшети, – словом, будь-яку техніку і навіть аксесуари;

- ювелірні прикраси;

- документи;

- гроші;

- новий одяг з бірками – його шахраям легше збути на тих же сайтах безкоштовних оголошень.

Після прильоту

Після того, як на стійці реєстрації пасажир здає багаж, відповідальним за сумку або валізу стає перевізник. Саме він відповідає за збереження особистих речей пасажира. За словами юриста Анастасії Худякової, це правило прописано в договорі про перевезення, який укладає пасажир при купівлі авіаквитка (або багажного місця, якщо його перевезення оплачується окремо).

Найчастіше відсутність частини багажу пасажири виявляють далеко за межами аеропорту – мало хто після отримання валізи відкриває її і перевіряє вміст. І це головна помилка. Довести факт крадіжки простіше саме в аеропорту. Тому, якщо ви везете речі, які теоретично можуть зацікавити вантажників, не полінуйтеся після отримання багажу відкрити її і перевірити вміст – ознаки зовнішнього втручання будуть помітні відразу.

На місці потрібно скласти заяву на адресу перевізника, вказати дату перельоту, час і номер рейсу, багажну квитанцію. В ідеалі, якщо у вас будуть свідки, які підтвердять, що ви пакували зниклу річ у валізу. Якщо свідків немає, а цінну річ взяти в ручну поклажу можливості немає, зніміть відео на телефон, як кладете її у валізу.

Якщо представників перевізника на місці не виявилося, вам слід звернутися до стійки з написом Lost & Found. При подорожі з пересадкою різними авіакомпаніями, претензію необхідно складати на ім'я останнього перевізника.

Якщо ви виявили пропажу не відразу, претензію можна скласти і пізніше. Але тоді шанси на отримання компенсації знижуються до мінімально можливих. Якщо у вас є платіжні документи або декларації, що стосуються загублених вантажів, оформлення перед від'їздом, що підтверджують вартість втраченого з вини перевізника майна, вони так само повинні бути надані. Після подачі претензії вас чекає довга і, як правило, непроста робота щодо захисту власних інтересів.

Після отримання звернення, перевізник бере три тижні на пошук зниклих речей. Більш того, слід мати на увазі, що авіакомпанія може розглядати вашу заяву протягом 30 (!) днів.

При позитивному сценарії, якщо через 21 день після звернення речі вам так і не повернули, ви можете розраховувати на відшкодування збитку.

Чим вище ви оцінюєте збиток від втрати багажу, тим менше шансів на виплату всієї суми з боку перевізника. Якщо ніяких доказів заявленої вартості втрачених речей немає, то і довести, що у валізі ви провозили, наприклад, дорогу цифрову техніку, а не предмети одягу та засоби гігієни, буде вкрай складно.

А якщо багаж не вкрали, але пошкодили?

Ще одна неприємність, з якою стикаються авіапасажири – пошкоджений багаж. Слід мати на увазі, що за нього теж належить компенсація.

У ситуаціях, якщо пошкодження виявлені відразу після отримання багажу, діє те ж правило, що і з втратою багажу – потрібно звернутися до представників перевізника в аеропорту і скласти претензію. Якщо збиток виявлений вже вдома, потрібно дзвонити по гарячу лінію перевізника або аеропорту. Вони поясняють, куди відправити заяву, фотографії зіпсованих речей і копії документів (авіаквитка, посадкового талона, багажної бірки, документа, що посвідчує особу).

При цьому домогтися відшкодування збитку складніше, ніж із втратою багажу. Справа в тому, що пасажирові доведеться доводити розмір понесених збитків. Якщо зникла або пошкоджена річ була задекларована або у вас зберігся товарний або касовий чек, то ви можете наполягати на конкретну суму компенсації. Якщо цих документів немає, то доведеться заявляти вартість пошкоджених або втрачених предметів. Перевізник може з вами не погодитися і, або запропонувати «компромісну» суму, нижче заявленої, або відмовити зовсім.

З відмовою можна йти до суду і вимагати від перевізника компенсації. На практиці суди найчастіше стають на бік споживача і зобов'язують перевізників здійснити виплату, спираючись на ринкову вартість втраченого з вини перевізника майна.

Друзі! Підписуйтесь на наш канал в Telegram та сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

В тему