Поради

Поради, як не захворіти влітку від кондиціонера в машині

Поради, як не захворіти влітку від кондиціонера в машині

Чи знаєте ви, що кожен другий водій неправильно використовує кондиціонер в машині?

Кондиціонер є відмінним подарунком для сучасних автомобілів і дуже корисним пристроєм при далеких поїздках в літню пору. Однак варто знати, як їм правильно користуватися, щоб потім не шкодувати.

Автомобільний кондиціонер - це пристрій, який не тільки сприяє комфорту подорожей, але і допомагає нашому тілу при русі в щільно закритому і, що ще гірше, заскленому салоні автомобіля в сонячний жаркий день. Адже без кондиціонера наше тіло перегрівається, що шкідливо для здоров'я і небезпечно в дорозі.

На жаль, багато водіїв не мають уявлення, як правильно використовувати цю корисну опцію в машині. Чи знаєте ви, що неправильне використання системи кондиціонування повітря може привести до проблем зі здоров'ям як у водія, так і у пасажирів? Отже, що ж потрібно робити, щоб не захворіти від кондиціонера?

Як не захворіти від кондиціонера в авто?
Як не захворіти від кондиціонера в авто?

Не поспішайте відразу ж включати кондиціонер, як тільки ви сіли в свою машину. Після того як ви відкрили двері, визначте, чи тепло в салоні чи дуже задушливо і жарко. Це різні речі. Якщо ваша машина стояла в тіні, навіть в жаркий день в салоні може бути не дуже жарко. Так, тепло, але не жахливо жарко. У такій ситуації бажано швидше закрити двері, поки гаряче повітря з вулиці не потрапило в салон (особливо якщо в салоні прохолодніше, ніж зовні), включити кондиціонер і почати рух.

Але найчастіше в літній період ми залишаємо автомобіль на сонці. У цьому випадку наш алгоритм використання кондиціонера повинен бути іншим. Якщо наша машина простояла довгий час на сонці, в її салоні буде не тільки дуже жарко, але і дуже душно. У такій ситуації, перш ніж включати кондиціонер, ви повинні відкрити всі двері або вікна, щоб гаряче повітря вийшло з салону.

Коли більш прохолодне повітря з вулиці трохи остудить салон автомобіля, включіть двигун, трохи прикрийте вікна і починайте рух. На ходу гаряче повітря в салоні швидко зміниться більш свіжим повітрям з вулиці. Продовжуйте рух до тих пір, поки повітря в салоні не стане менш задушливим і гарячим. Далі закрийте всі вікна і включіть кондиціонер. Після включення кондиціонера обов'язково включіть режим рециркуляції повітря в салоні. Так кондиціонер швидше охолодить повітря в машині.

Що стосовно температури повітря (якщо ваша машина оснащена клімат-контролем), то в перші 2-3 хвилини після включення кондиціонера встановіть температуру трохи нижче, ніж температура навколишнього повітря. Наприклад, якщо температура зовнішнього повітря становить 28 градусів за Цельсієм, в машині бажано виставити 25-26 градусів. Якщо на вулиці +34 градуси, на панелі управління кліматичною установкою можна виставити 28 градусів.

Пізніше, коли автоматична система кондиціонування зробить повітря в салоні комфортним, можете трохи збільшити різницю температури між вулицею і салоном машини. Проте, якщо ви часто хворієте, у вас слабкий імунітет і т. д., то краще тримайте температуру в салоні не набагато меншою температури навколишнього повітря. Чим менша різниця, тим менший ризик захворіти. Так, невелика різниця температур не сприятиме ідеальному комфорту в салоні, але здоров'я дорожче. Крім того, ви повинні пам'ятати, що при великій різниці температур ви навантажуєте компресор кондиціонера, що позначається на витраті палива. При невеликій різниці температури в салоні і на вулиці споживання палива при включеному кондиціонері виросте ненабагато.

Але ця порада по температурному режимі стосується тих автомобілів, які мають автоматичну систему кондиціонування повітря в салоні (клімат-контроль). Найгірше, коли машина оснащена звичайним кондиціонером з ручним управлінням. В цьому випадку у автовласника немає можливості встановити конкретну температуру. Особливо якщо повітря в салоні гарячіше за зовнішнє.

Власникам таких автомобілів не рекомендується включати кондиціонер відразу перед початком руху. Найкраще почати охолодження повітря в салоні звичайним чином, включивши систему вентиляції салону на максимальний режим. Зверніть увагу: при цьому режим рециркуляції повітря повинен бути вимкнений. Повітря в салон повинно надходити з вулиці. Далі бажано виїхати на швидкісну дорогу, щоб прохолодне повітря потрапляло в салон через вентиляцію. Після того як повітря в салоні стане прохолоднішим, включіть кондиціонер. В цьому випадку налаштуйте подачу повітря переважно в скло і в ноги, прибравши потоки повітря від обличчя та грудей.

В автомобілях з автоматичною системою кондиціонування повітря також бажано налаштувати вентиляційні решітки так, щоб охолоджене повітря не потрапляло в обличчя і груди. Попадання холодного повітря в груди і обличчя ви повинні уникати впродовж усієї поїздки.

Проїхавши з кондиціонером перші п'ять хвилин, не забудьте відключити режим рециркуляції повітря в салоні. Ще раз звертаємо увагу, що необхідно уникати великої різниці між температурою на вулиці і температурою в салоні. Наприклад, якщо за вікном +28 градусів, то, встановлюючи на клімат-контроль +19 градусів, ви піддаєте свій організм великому навантаженню.

Також майте на увазі, що при такій різниці температур ви ризикуєте отримати термічні опіки, коли вийдете з машини на відкрите літнє сонце. Пам'ятайте, що цілком комфортна температура в салоні навіть в дуже спекотні дні становить 22-24 градуси. Проте врахуйте, що якщо на вулиці +35 або ще вище, то встановлювати температуру в 22 градуси небезпечно через різницю температур на вулиці і в салоні. На жаль, про все це багато водіїв забувають, роблячи влітку зі своєї машини «холодильник».

Якщо Ви все-таки не втрималися і виставили нижчу температуру повітря в салоні, проїхавши більшу частину шляху з температурою в салоні набагато нижче, ніж температура на вулиці, то незадовго до кінця поїздки обов'язково підвищить температуру в салоні (не менше 25-26 градусів), щоб ваше тіло звикло до іншої температури, яка ближча до температури навколишнього повітря.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Авто
В тему