Як працювати з некомпетентними колегами
Через них проекти не здаються вчасно, а ваша команда отримує догану. Їхні помилки вам доводиться виправляти, затримуючись на роботі. Ви не перестаєте дивуватися: хто їх найняв. Що робити, якщо в офісі завівся «непрофесіонал»?
Компанії роблять все можливе, щоб не помилитися при наймі співробітників, тим не менш, некомпетентні працівники нерідко стають членами колективу, і решті нічого іншого не залишається, окрім як миритися з цим. Чи знайома вам така ситуація?
Ось п'ять порад, як працювати з такими співробітниками.
1. Будьте професіоналом. Головне – не дозволяйте цій людині і ситуації псувати вам настрій. Коли ви обурюєтеся поведінкою колеги, це показує ваше ставлення і якість вашої роботи, що може впливати на моральну ситуацію в колективі. Не залежно від того, причиною яких проблем і труднощів стає такий співробітник, залишайтеся професіоналом. Не варто робити цю людину героєм офісних пліток. І якщо хтось вже почав пліткувати про колегу, тримайтеся осторонь.
2. Не судіть зопалу. Переконайтеся, що «некомпетентний» – це адекватна оцінка. Можливо, ви дивитеся на ситуацію в неправильному ракурсі. Найчастіше проблема полягає в тому, що працівник непогано розбирається і має досвід у своїй сфері, але не підходить для поточної ролі. Може, йому не вистачає відповідної підготовки або потрібен час, щоб вчитися і рости. Або його особисті якості заважають йому вписатися в команду. Не складайте поспішне судження про «неадекватність» колеги, перш ніж зрозумієте характер та обставини, тому що це не допоможе команді і заподіє вам непотрібне занепокоєння.
3. Допоможіть колезі поборотися за успіх. Якщо хтось із співробітників виглядає неуважним до вимог, тому що прийнятий на роботу недавно, не володіє досвідом або у нього середні навички міжособистісного спілкування, станьте другом і протягніть руку допомоги. Якщо йому потрібне серйозне навчання, порадьтеся з керівником, чи повинні ви і інші колеги витрачати час, допомагаючи йому.
4. Надайте керівництву можливість розібратися з цим. Якщо додаткова допомога і тренінги, які були запропоновані співробітнику, не дають відчутних результатів, і він продовжує тягнути вниз продуктивність команди, зверніться до керівника. Одне із завдань – донести критику таким чином, щоб усунути проблему і витягнути команду вперед. Якщо співробітник не підходить для роботи, тільки від керівництва залежить: навчати його, перепризначити або звільнити.
5. Дійте обережно, якщо компетентності не вистачає вашому начальникові. Звичайно, якщо проблема у вашій голові, то це зовсім інша ситуація. Не пошкодуйте часу, щоб з'ясувати, чому він не справляється. Часто керівник допускає помилки просто тому, що перевантажений роботою, особливо якщо він нова людина в команді або на посаді. Ввічливо запропонуйте свою допомогу, не ображаючи його. У ситуації, коли керівник некомпетентний, допускає серйозні промахи і тягне колектив вниз, можливо, слід поговорити з менеджером з кадрових ресурсів. Знову ж зберігайте професіоналізм і не допускайте негативних висловлювань. Ви ж не хочете нажити ворогів, спалити мости і здобути славу пліткаря.
Не просто мати справу з колегою, який погано виконує роботу. Але участь і терпіння можуть повернути ситуацію на 180 градусів, навіть якщо дратівлива людина – ваш бос.
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.