Поради

Як вибрати сабвуфер в автомобіль

Як вибрати сабвуфер в автомобіль

Автозвук - один з пріоритетних параметрів для автовласників. Гідне звучання улюблених композицій досягається підбором якісної акустики і грамотним розташуванням акустичних елементів в салоні автомобіля. Сабвуфер в акустичній системі відповідає за низи, він здатний змусити навіть пересічний трек зазвучати яскраво і по-новому.

Як вибрати сабвуфер в машину - кожен визначає, виходячи з власних пріоритетів. Одним достатньо компактного елемента під сидінням, іншим потрібна потужна установка, що займає весь багажник. Більшість автомобілістів вважають за краще вибирати недорогий, але хороший саб, який не займає багато місця в машині і видає якісні нижні частоти.

Що таке сабвуфер?

Більшість людей, які цікавляться автозвуком знають, що сабвуфер - це такий великий ящик, який займає половину багажника і видає «бумкаючі» звуки. Молодь, яка слухає в основному танцювальну музику любить сабвуфери, адже без низькочастотного ритму електронна музика зовсім «не пре». Старші люди вважають що сабвуфер - непотрібна річ, оскільки через неї болить голова, а в багажник не поміщається картопля (коляска, лижі, акваланг і т.д.)

Слово «сабвуфер» складається з двох англійських слів: приставки sub - що по-українськи означає "під", "нижній" і woofer - що означає низькочастотний динамік. Тобто subwoofer це динамік для відтворення найнижчих частот звуку або наднизькочастотний динамік. Вимовивши слово «наднизькочастотний» можна зламати язика, тому прижилася сленгова і коротка назва - «сабвуфер».

Отже, сабвуфер відтворює низькі частоти. Але хіба нам мало низьких частот? Зазвичай недолік «низів» вирішувався установкою в задню полицю динаміків розміром 6 х 9 см. Здавалося б - дешево і сердито. Але тут необхідно уточнити, що бас буває різний. Динаміки типу «овалів» 6 х 9 відтворюють діапазон частот зазвичай від 80-100Hz. А чи заграє в «овалі» звук нижче 70-80Hz? Так, але ви його за всім не почуєте.

Що таке сабвуфер?
Що таке сабвуфер?

Чи потрібен Вам бас нижче ніж 70Hz? Виходячи з того що діапазон частот, які сприймає людина це 20-20000 Hz, а музика найчастіше знаходиться в діапазоні 40-12000 Hz, то звичайно потрібен. Низькочастотний звук дає основу музиці, робить її повноцінною, додає динаміки. Що там говорити - сходіть на живий концерт, неважливо якого жанру головне щоб звукорежисер був професіонал - самі все зрозумієте.

У машині є ще одна проблема - шум від дороги. Як тільки заводиться двигун і машина рушає з місця, салон наповнюється низькочастотним шумом. Джерелом його є весь автомобіль - вібрації передаються на деталі кузова і весь кузов «співає». Цих проблем майже немає тільки у авто преміум класу, на зразок Mercedes S-class, але у багатьох така машина? Можна зробити шумоізоляцію, але і вона повністю не вирішує проблеми. Для того щоб зробити бас в машині чітким, розбірливим, однозначно необхідний сабвуфер.

Який сабвуфер краще: активний чи пасивний?

Всі існуючі саби можна об'єднати в дві категорії: активні і пасивні.

Сабвуфери: активні моделі

Так називають сабвуфери, в конструкції яких є підсилювачі. Вони прості в підключенні, легко налаштовуються, їх можна купити за відносно невисоку ціну. Рівень звучання при цьому буде трохи нижчий, ніж у пасивних моделей, але цей недолік компенсується зручністю. При монтажі не знадобиться встановлювати підсилювальні елементи, прокладати дроти через весь салон авто, а також вивчати різні схеми підключення.

Саб поставляється в фазоінверторному корпусі з можливістю використання у виконанні «закритий ящик». Легко розміщується в салоні за рахунок невеликих габаритних розмірів (45х39.2х42.2 см). Складається з одного динаміка потужністю до 650 Вт. Частотний діапазон звуку становить від 30 до 200 Гц. Модель оснащена входом для універсального підключення.

Пасивні моделі сабвуферів

Ця категорія характеризується хорошим звучанням, але вимагає установки окремого підсилювача. Обов'язкова умова - повна відповідність параметрів саба і підсилювального елемента. Якщо вона не дотримується, домогтися повноцінного звуку буде складно. Такий вибір підходить для цінителів якісної акустики, готових витратити час і кошти на встановлення багатоелементної системи.

Діапазон потужності від номіналу до максимуму становить 500-1000 Вт. Частотний ряд відтворення становить 30-800 Гц при акустичної чутливості до 92 дБ.

Не можна стверджувати однозначно, що краще - активний чи пасивний сабвуфер. Для одних покупців пріоритетом є простота і зручність, а для інших - висока якість звучання низів.

Вибір корпусу сабвуфера

Другим кроком у прийнятті рішення, як вибрати сабвуфер в авто, є вибір корпусу сабвуфера. Асортимент ринку сабів включає п'ять типів корпусу:

  • Closed (закритий ящик). Такий тип корпусного виконання виключає наявність отворів в ящику, всередині якого розташований динамік. Має постійний попит за рахунок того, що добре звучить і при цьому недорого обходиться.
  • Vented (фазоінверторний ящик). Схожий на закритий ящик, але внутрішній простір пов'язаний з зовнішнім за допомогою невеликого тунелю (це і є фазоінвертор). Ціна таких моделей вища, ніж представників попередньої категорії, але і звучання більш якісне. Єдиний мінус - такі корпуси зазвичай більші в розмірах в порівнянні з закритими ящиками.
  • Compact-Sub. Невеликі компактні моделі, які легко встановити в салоні або під сидінням. Демонструють середню якість звуку, не займають багато місця, а також відрізняються невисокою ціною.
  • BandPass. Смуговий варіант, який передбачає розміщення низькочастотного динаміка всередині з виходом звуку через фазоінверторний отвір. По суті це гібрид закритого ящика і закритого варіанта. ККД у таких моделей вищий, ніж у попередніх типів.
  • RadPass (пасивно-радіаторний). У конструкцію входять два динаміка низьких частот, кожен з яких має власний діапазон. За допомогою додаткового динаміка можна знижувати резонансну частоту звучання. Ця категорія є однією з найдорожчих і застосовується зазвичай в професійному середовищі на змагальних заходах.

Технічні характеристики сабвуферів

Коли автомобіліст замислюється про те, який саме саб йому найкраще поставити собі в машину, після вивчення різновидів і конструктивних особливостей слід переходити вже безпосередньо до технічних характеристик автомобільного саба.

У плані параметрів особливу увагу необхідно звернути на такі показники:

  • Діапазон частоти. Він же частотний діапазон. У більшості сучасних сабвуферів він становить від 30 до 150 Гц. У рідких випадках зустрічаються моделі з можливістю відтворення 20 Гц. Все, що знаходиться нижче 20 Гц є звуком, який більшість людей не відчувають.
  • Потужність підсилювача. Це рекомендований параметр, який є актуальним для пасивних моделей автомобільних сабвуферів. У випадку з активними пристроями застосовується характеристика потужності або ж потужності низькочастотного посилення.
  • Частота поділу (зрізу). Є частотним порогом, вище позначки якого пристрій для розподілу частоти (кросовер) буде починати пригнічувати сигнал. Коли частота зрізу становить 120 Гц, тоді автомобільний сабвуфер буде здійснювати відтворення звуків нижче позначки 120 Гц.
  • Показники чутливості. Цей параметр показує ефективність перетворення або перетворення потужності в звук. При високій чутливості навіть не найпотужніші підсилювачі забезпечують підвищений звуковий тиск, тобто гучність на виході.
  • Габарити і вага. Існує справедливе твердження про те, що більша вага динаміка забезпечує вищу потужність. Це логічно, оскільки більш потужна апаратура вимагає застосування великовагових магнітів. Також є правило, згідно з яким велика за розміром колонка дає краще звучання. Це повністю відповідає характеристикам сабвуферів. Але застосування в сучасних рішеннях фазоінверторів дає можливість зменшити розміри, але без шкоди низькочастотному діапазону. На габарити слід звертати увагу, оскільки не кожну модель можна встановити в умовах обмеженого простору салону автомобіля або багажного відсіку.
  • Посилення. Низькочастотні колонки потрібні для посилення низькочастотного сигналу. Саби бувають активними, тобто оснащеними вбудованим підсилювачем, або йти без нього. Тоді доводиться підключати окремий підсилювач. Важливо, щоб при цьому на сабі був передбачений відповідний окремий низькочастотний вихід.

Визначившись з усіма ключовими характеристиками, можна також звернути свою увагу на дизайнерські рішення та зовнішні особливості моделі.

Оскільки зараз є можливість замовити саб за індивідуальним проектом, де передбачені не лише технічні характеристики, але і зовнішній вигляд, проблем з підбором сабвуфера під інтер'єр транспортного засобу виникати не повинно.

На що важливо звернути увагу

Наявність в автомобілі сабвуферного динаміка йде об'єктивно на користь якості звучання улюблених композицій під час поїздки і не тільки.

При цьому вибрати відповідний динамік виявляється не так просто, оскільки в машину може бути встановлений практично будь-який сабвуфер, але не кожен з них здатний ефективно і якісно виконувати свої функції.

Якщо брати до уваги всю розглянуту вище інформацію, процес повинен спроститися, і перелік потенційно придатних моделей звузитися.

Варто додати ще кілька нюансів, які дійсно важливі не тільки при безпосередньому виборі, але і при встановленні і подальшій експлуатації автомобільної аудіосистеми з сабвуфером.

  • Звертатися варто тільки в перевірені магазини, офіційні представництва, сервісні центри, де готові надати всі сертифікати і гарантії. Плюс вони зобов'язуються замінити обладнання, виконати ремонт або виправити помилки при їх виникненні протягом декількох днів.
  • Велика частина виробників вказують на упаковці максимальні параметри потужності пропонованого сабвуфера. Але цю інформацію слід сприймати як рекламний хід, спрямований на те, щоб залучити і багато в чому обдурити покупця. Куди важливіше номінальна потужність, яка вказана в паспортних даних сабвуфера.
  • Завжди запитуйте про показники номінальної потужності. Зазвичай простим автолюбителям, охочим отримати аудіосистему з хорошим звучанням, вистачає до 300 Ватт потужності. Але якщо водій меломан, тоді акустику можна підібрати і з параметрами близько 600 Ватт. Все, що вище 600 Ватт, актуально лише для фанатів автозвуку та тих, хто бере участь у відповідних змаганнях. Для звичайного повсякденного використання подібні саби абсолютно не потрібні.
  • Обов'язковою характеристикою вважається резонансна частота. Це частота резонансу підсилювача. Тут рекомендується вибирати пристрої зі значенням не більше 35 Гц. Якщо параметри виявляться вищими, звучання музики в машині зіпсується.

Не варто забувати, що популярні саби не рідко підробляють. Причому зовні відрізнити оригінальне обладнання від фальшивки буває складно. Це ще одна причина, чому купувати і встановлювати аудіосистеми варто тільки через офіційних представників і сертифіковані сервісні центри.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: автомобіль, Авто
В тему

Останні матеріали