Поради

Плюси і мінуси встановлення ГБО на автомобіль

Плюси і мінуси встановлення ГБО на автомобіль

Екологічне, економічне, безпечне – це лише три з основних переваг встановлення газового обладнання на автомобіль. Проте навколо питання про доцільність встановлення ГБО ведуться постійні суперечки між тими, хто ще не встановив обладнання і бачить якісь мінуси, та тими, хто вже давно  оцінив переваги газу як автопалива.

Переваги ГБО: ціна газового палива менша за бензин

Цікаво, що вирішивши переобладнати своє авто на газ, водії замислюються над поверхневими, зокрема, суто технічними перевагами. Але не варто забувати про не менш важливі аспекти, такі як збільшення загального пробігу, екологічність, заощадження коштів на паливо або навіть підвищення ресурсу окремих автодеталей.

Відтак, суттєві переваги ГБО:

Економічність – це перевагу вважають чи не найголовнішою. Якщо переобладнати авто на ГБО, то це дозволить вдвічі скоротити ті кошти, які ви витрачаєте щомісяця на паливо.

Якщо говорити про ціну на газове паливо, то вона примушує все більше водіїв замислюватись про модернізацію  своїх авто на користь ГБО. При цьому, за даними статистики, на початку 2019-го року газобалонне обладнання встановлено приблизно на мільйон автомобілів.

Так, у листопаді 2019 вартість газу становила на основних АЗС України близько 12 гривень за літр. Натомість бензин А 95+ становила близько 30 гривень, А 95 – 27-28 гривень, а 92 – 25-27 гривень за літр.  Це вдвічі менше за літр бензину, хоча витрати газу на 15-20% вищі за бензин.

Запас ходу автомобіля - суттєвою перевагою ГБО є те, що, заправившись на одній заправці і бензином, і газом, пробіг збільшується в два рази – завдяки двом видам палива.

Запас ходу відповідно зростає, адже при встановленні ГБО  використання бензину не виключається. Авто переходить з бензину на газ і з газу на бензин автоматично. Якщо закінчилось одне пальне – інше до двигуна відразу починає надходити.

При перемиканні режиму роботи мотора на бензині/на газу подій не помічає ніяких незручностей, перехід з одного виду палива на інший відбувається плавно та непомітно навіть коли машина перебуває в русі. Це відбувається завдяки тому, що ГБО повністю дублює паливну систему на бензині, відтак відмовостійкість значно підвищується.

Так можна проїхати більшу відстань  без дозаправки. Мається на увазі, судячи з розходу пального,  більшу по меншій мірі у 2 рази.

Це корисно в першу чергу для тих, хто їздить на далекі відстані, і має сумніви як в якості бензину, так і в наявності заправок на потенційному шляху.

Також серед вагомих плюсів ГБО - «продовження» терміну експлуатації каталітичного нейтралізатора та п’ятирічний міжсервісний інтервал заміни гумотехнічних виробів. Цікаво, що певні деталі ГБО можна перевстановлювати на інші авто, і вони прослужать вам ще не один рік.

Щодо інших переваг:

  • Склад пропан-бутану відповідає найсуворішим екологічним стандартам – в їх складі повністю відсутні сірка та свинець. Викиди шкідливих речовин знижуються в рази. Про те, що екологічність ГБО оцінили в Україні, говорить той факт, що для власників машин з газовим обладнанням передбачаються державні пільги.
  • газ згорає, не утворюючи нагару на клапанах, свічках, поршнях;
  • газобалонне обладнання, якщо воно звісно правильно налаштоване спеціалістами, поліпшує роботу мотора.  Збільшення ресурсу двигуну внутрішнього згорання відбувається  за рахунок зменшення навантаження на основні деталі мотора (поршні, гільзи, клапани, свічки). В результаті робота двигуна збільшується до 200 000 км.
  • завдяки вищому октановому числу газу зменшується навантаження на шатунно-поршневу групу.

Недоліки ГБО: незначна втрата потужності двигуна

Звичайно, встановлення газового обладнання на авто має і незначні недоліки.

  1. Так, установка циліндричного балону передбачає зменшення об’єму багажника. Якщо встановлюєте внутрішній тороїдальний балон - будьте готові до пересування без запаски та незначної втрати (до 3-5%) потужності двигуна. Хоча втрату потужності можна компенсувати завдяки встановленню кута випередження запалювання.
  2. Буває, що водії після установки ГБО нібито відчувають запах газу в салоні, проте це скоріше за все перебільшення і зайві переживання. При правильному налаштуванні системи такого негативного ефекту спостерігатись не повинно. Якщо ж запах справді відчувається, то подачу газу необхідно перекрити, а авто якнайшвидше відправити на ТО, під час якого усунуть усі несправності.
  3. Регулярні техогляди стають необхідністю. Але цей нібито «мінус» ГБО можна розглядати під іншим, позитивним, кутом: у водія підвищується самодисципліна, і авто завжди в повному порядку.

Як вибрати ГБО на авто?

ГБО може бути китайського, російського, прибалтійського, польського виробництва, та найкращими серед цього обладнання вважається італійське. ГБО з Польщі чи країн Прибалтики можуть збирати з деталей, які мають різних виробників. Ну, а російське чи китайське газобалонне обладнання й дотепер багато хто ставить під сумнів.

Загалом установка ГБО залежить від того, який тип кара – інжекторний, карбюраторний, або з прямим впорскуванням палива.

Для карбюраторних автомобілів  підійде перше і друге покоління систем, для інжекторних – ГБО-4 та ГБО-5.

  • Через невідповідність екологічним нормам ГБО-1 заборонили ще у 2006-му. Проте через дешевизну перше покоління продовжують встановлювати і дотепер.
  • Газобалонне обладнання другого покоління встановлюють на авто з пробігом більше 25 років.
  • ГБО-3 майже не користується попитом, таке газове обладнання можна зустріти хіба що на так званих «євробляхах» - машинах, що пригнали з країн Європи.
  • Газобалонне обладнання четвертого покоління користується найбільшим попитом через свою економність та здатність якнайменше знижувати потужність авто (до 10%). ГБО-4 потребує добре прогрітого редуктора та теплого газу.
  • У газобалонному обладнанні п’ятому поколінні редуктора нема. Відтак відпадає потреба втручатися у систему охолодження. У ГБО-5 використовують швидкі форсунки, мінуси яких – вони швидко ламаються та досить недешеві. ГБО-5 коштує вдвічі дорожче за ГБО-4, при цьому збільшує потужність двигуна лише на кілька відсотків. Та й до якості газу газобалонне обладнання п’ятого покоління дуже вибагливе.

Установочний комплект ГБО має:

  • виносний заправний пристрій (ВЗП). Його можуть врізати у бампер, розташувати під бампером або під кришкою бака.
  • балон,
  • редуктор,
  • форсунки,
  • мультиклапан,
  • клапан-фільтр,
  • газовий фільтр,
  • датчик тиску,
  • датчик температури газу,
  • електронний блок управління і перемикача «газ/бензин».

Ціни на встановлення ГБО

Ціни на установки газобалонного обладнання різні, все залежить від типу авто й комплектації обладнання.

Зазвичай у вартість встановлення ГБО на авто закладається:

  • Комплект обладнання та додаткові матеріали (трубки, шланги, кріплення, хомути, фітинги, і т.д.);
  • Балон тороїдальний, розрахований на 42 л або 53 л, чи балон циліндричний, розрахований на 30 л або 50 л;
  • Мультиклапан;
  • Заправний клапан. Якщо клієнт хоче вмонтувати заправний клапан у люк бензобаку, то сума збільшується;
  • Монтаж та, відповідно, подальше налаштування;
  • Пакет документів – він необхідний для реєстрації переобладнання авто на газобалонне обладнання в МРЕВ ДАІ.  
Все про: Авто, пальне
В тему