Поради

Перевіряємо велосипед перед весняно-літнім сезоном

Перевіряємо велосипед перед весняно-літнім сезоном

Із настанням весни кортить швидше розчохлити свій велосипед і викотити його на дорогу. Однак варто не поспішати, зважаючи на тривале зберігання байку в гаражі чи то на лоджії. Передусім потрібно перевірити технічний стан двоколісної машини.

Рама

Варто перевірити раму на наявність тріщин, глибоких вм'ятин та інших деформацій. Експлуатація велосипеда з пошкодженої рамою може призвести до повної поломки. Тому, якщо рама пошкоджена, ліпше негайно звернутися в сервіс-центр для ремонту.

Кріплення коліс і втулок

Переконайтеся, що колеса надійно закріплені. Вони не повинні скрипіти, стукати, люфтити. Про всяк випадок затягніть сильніше ексцентрики, що прикріплюють колеса до вилки. Якщо чути сторонні шуми, то втулки потребують змащення і регулювання.

Ободи

Під час прокручування ободи коліс не повинен відхилятися в різні боки, утворюючи так звані еліпси-«яйця» та «вісімки». Переконайтеся, що спиці добре натягнуті. Якщо «вісімки» таки є, їх можна випрямити самостійно за допомогою ключа для спиць.

Спиці коліс

Переберіть спиці на кожному колесі – вони повинні «звучати» однаково чистим звуком. Якщо почуєте низьке і глухе звучання, підтягніть спицю. Коли ж спиця навпаки звучить занадто високо, то вона перетягнена і її необхідно послабити.

Стан покришок і камер

Перед оглядом покришки необхідно протерти від пилу. Потім варто оглянути їх – чи немає мікроскопічних тріщин на бічних стінках і протекторах. Щоби знизити ризик проколу камер, своєчасно міняйте старі покришки на нові. Також не завадить перевірити і стан камер: якщо на них багато тріщин, то їх ліпше негайно замінити.

Перемикачі швидкостей і троси

Гальмівні троси повинні бути добре натягнуті – без зайвого натягу, але й без провисання. Також перевірте: чи немає розривів та іржі на тросах. Як правило, троси швидше зношуються в місцях натягу та точках кріплення. Для чіткої роботи змастіть троси та перемикачі швидкостей рідким мастилом.

Гальма

Кілька разів натисніть і відпустіть гальмівні ручки – вони не повинні торкатися керма в натиснутому стані. Якщо гальма добре відрегульовані, то повна зупинка відбувається при натисканні гальмівної рукоятки до середини її повного ходу. Інакше гальма несправні або неправильно відрегульовані. Гальмівні колодки не повинні мати слідів зносу. Якщо канавки на внутрішній стороні колодок стерті, то їх необхідно замінити. Прокрутіть обидва колеса при відпущених гальмах – зазор між колодкою та ободом мусить мати хоча би 1-3 мм. Дискові механічні гальма також можна відрегулювати натягом тросів. Якщо у велосипеда гідравлічні гальма, то огляньте їх на присутність патьоків гальмівної рідини. Треба уникати щонайменших витоків, оскільки рідина може потрапити на гальмівні колодки і ротор, внаслідок чого виникнуть проблеми з гальмуванням.

Ланцюг

Пам’ятайте: зношений ланцюг буде швидше сточувати зубці на зірках. Середній ресурс роботи ланцюга становить близько 4 тисяч кілометрів. Штифти, які з'єднують ланки, під час експлуатації поступово зношуються. І ланцюг розтягується. Тому варто заміряти ланцюг спеціальним калібром для визначення ступеня його розтягування. Якщо ланцюг надто розтягнутий, то його ліпше замітини. Бо інакше він почне псувати зірки. Коли ж ланцюг справний, то потрібно його просто промити. Для цього можна скористатися спеціальною машинкою, яка дозволяє промивати ланцюг, не знімаючи її. Найліпше застосовувати миючий засіб, бензин або WD-40. Після очищення ретельно просушіть ланцюг і змастіть спеціальним мастилом на основі силікону.

Кермо

Перевірте кермо і винос, щоби не було тріщин та інших дефектів. Варто оглянути болти виносу і рульової колонки, аби визначити – чи потрібно їх затягнути. Також варто перевірити: чи немає люфту в рульовій колонці. Якщо велосипед зберігався зі скручений на бік кермом, то необхідно відрегулювати кермо: передусім висоту і центрування керма, центрування переднього колеса щодо керма. Для центрування переднього колеса велосипеда щодо керма треба послабити кріплення керма, затиснути переднє колесо між ногами і зафіксувати його перпендикулярно керму.

Сідло

Відрегулюйте висоту сідла – вона повинна бути такою, щоби нога легко діставала до педалі, коли педаль знаходиться в нижньому положенні. Налаштуйте нахил сідла горизонтально. Нарешті, відрегулюйте сідло «вперед-назад». Відстань між носком сідла і виносом керма має рівнятися відстані від кінчиків пальців до ліктя.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Авто, Мото-велотехніка
В тему