12 Квітня 2024
Новини

На Закарпатті спорудять євроколію: що відомо

На Закарпатті спорудять євроколію: що відомо
У Закарпатській області невдовзі почнуть зводити залізничну європейську колію, що з'єднуватиме міста Чоп та Ужгород.

Про це повідомили у Закарпатській ОВА.

Там розповіли, що довжина майбутньої залізниці становитиме 22 км. Одноколійну ділянку шириною 1435 мм сконструюють усередині вже наявної колії шириною 1520 мм.

Також на залізниці в Ужгороді спорудили символічний залізничний прогін протяжністю 20 метрів. У майбутньому довжина євроколії має становити 22 км.

За словами першого заступника очільника Закарпатської ОВА Мирослава Білецького, роботи над будівництвом колії розпочнуть у травні, а закінчити планують до кінця 2025 року.

«Будівництво залізничної колії європейського стандарту — важливий крок для інтеграції нашої країни в Євросоюз. Адже йдеться не лише про покращення у транспортній галузі, це і крок для поглиблення економічних зв’язків, розвитку туризму тощо», — зауважив Білецький.

Прем'єр-міністр України Денис Шмигаль зазначив, що спорудження такої колії дасть можливість запустити пряме залізничне сполучення між Ужгородом та Віднем, Братиславою, Кошице, Будапештом, Прагою, Бухарестом, Дрезденом та Белградом.

Гроші на її будівництво виділять із грантових коштів ЄС, які «Укрзалізниця» отримала в межах програми Connecting Europe Facility.

У Закарпатській ОВА також додають, що в перспективі на ужгородському вокзалі облаштують пункт митного і прикордонного контролю — це дозволить не зупиняти поїзди на державному кордоні.

До слова, Європейська колія має ширину 1435 мм. Такими стандартами користуються приблизно 60% усіх залізниць. Проте ширина колій в Україні переважно більша — 1520 мм. Так склалося ще з часів російської імперії та Радянського Союзу. Тільки залізниці України, які прилягають до Польщі, Румунії, Словаччини, Угорщини, мають ділянки з європейською шириною.

Перед повномасштабним вторгненням рф Україна та Польща почали працювати над планом реалізації євроколії. Планувалося, що час у дорозі між Києвом та Варшавою займатиме до чотирьох годин.

Минулого року «Укрзалізниця» також запустила поїзд, який сполучає Варшаву та Раву-Руську з пересадкою на Львів. Залізничне пасажирське сполучення між Україною та Польщею через Раву-Руську було припинене приблизно 18 років тому через відсутність попиту пасажирів на цей маршрут.

Для відновлення сполучення Рава-Руська — Варшава залізничники торік провели капітальний ремонт євроколії завдовжки 8 кілометрів від держкордону до Рави-Руської, а також реконструювали залізничний вокзал у Раві-Руській для можливості проведення митного та прикордонного контролю.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: закарпаття, укрзалізниця
В тему