26 Листопада 2022
Новини

Черги на АЗС та зростання цін на пальне: що буде далі

Черги на АЗС та зростання цін на пальне: що буде далі

Наразі середньозважена ціна дизельного пального в Україні становить 54,48 гривні, після певного стрибка 21 листопада. Зростання тарифів на дизельне пальне на окремих АЗС є скоріше штучним, аніж економічно обґрунтованим.

Чинником такого підвищення не може бути дефіцит дизпалива, адже аналітики ринку повідомляли, що українські трейдери оминули проблему нестачі палива та укладають контракти на купівлю дизелю. Тобто, подорожчання на деяких АЗС можуть бути пов'язані з ажіотажем. Що ж стосується бензину, то за інформацією аналітиків, він знаходиться у профіциті.

«Є певні проблеми, пов'язані з ажіотажем. Тобто, попри наявність достатньої кількості палива і запевняння трейдерів, що палива вистачає, все одно ми бачимо черги. Деякі трейдери скористалися підвищенням попиту для того, щоб підняти ціни і більше заробити. На мій погляд це підняття є необґрунтованим і неетичним», - говорить Геннадій Рябцев, головний консультант у Національному інституті стратегічних досліджень.

Втім, є дещо інші причини для незначного зростання ціни на дизельне паливо в Україні. А саме, залежність українських компаній від європейського ринку пального, на якому відбувся стрибок ціни.

Частка на дизельні генератори

За словами експерта, витрати на живлення генераторів не є такими колосальними, щоб спричинити дефіцит або підвищення цін на паливо. До того ж сезон піка витрат палива, що припадає на кінець літа, вже позаду.

Витрати на генератори сильно переоцінені. Ці витрати, порівняно з тим, скільки влітку витрачали аграрії, незначні. Тому не можна казати про різке збільшення обсягів споживання восени, – пояснює Рябцев

Заміна електротранспорту автобусами

Для Києва та інших великих міст може стати додатковим навантаженням заміна трамваїв та тролейбусів автобусами. Вони в основному працюють на дизельному паливі. На відміну від генераторів, які працюють як на дизелі, так і на бензині, це може стати додатковим навантаженням на пропозицію.

Чому на заправках виникають черги

Якщо дефіциту палива немає, то чому під час масованих обстрілів на заправках знов є черги? Окрім, ажіотажу викликаного побоюваннями, що трейдери не зможуть закупляти пальне, причина може полягати в тому, що не всі АЗС працюють за відсутності світла. Хоча більшість АЗС забезпечені генераторами, на деяких із них можуть працювати не всі колонки.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Україна, азс, пальне, бензин, ціни
В тему