21 Лютого 2020
Новини

Донецькому регіоналу «віддали» дороги Волині

Донецькому регіоналу «віддали» дороги Волині

На Волині створили державне підприємство, у компетенції якого ремонт та утримання доріг області.

Перебираючи на себе функції структурних підрозділів облдержадміністрації, підприємство зароблятиме на бюджетних замовленнях, - пише ІА "Волинські новини".

Підприємство створене на підставі розпорядження… Азарова

Нове державне підприємство на Волині з’явилося ще 7 лютого. Саме тоді голова Волинської облдержадміністрації Юрій Погуляйко підписав розпорядження № 60 про утворення державного підприємства «Служба місцевих автомобільних доріг та будівництва у Волинській області». Засновником цього підприємства стала Волинська ОДА.

Як ідеться в преамбулі документа, це підприємство створили з метою забезпечення сталого функціонування автомобільних доріг загального користування місцевого значення та будівництва об’єктів в області. Правовими підставами, крім законів «Про місцеві державні адміністрації», «Про управління об’єктами державної власності», та «Про автомобільні дороги», стало і розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року № 759-р «Про передачу автомобільних доріг загального користування місцевого значення».

Згадане розпорядження підписав у 2013 році Микола Азаров, коли ще перебував на посаді Прем’єр-міністра. У ньому зокрема йдеться про те, що автомобільні дороги загального користування місцевого значення слід передати із сфери управління Державного агентства автомобільних доріг до сфери управління обласних державних адміністрацій.

Варто зазначити, подібні держпідприємства, де засновниками є обласні державні адміністрації є у Черкаській, Вінницькій, Хмельницькій областях з єдиною різницею: у їхній назві немає слова «будівництво» і назва їх звучить ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у … області».

Дороги, школи, лікарні. Чим має займатися новостворене держпідприємство

Розпорядженням № 60 голова Волинської ОДА Юрій Погуляйко затвердив і статут підприємства, юридичною адресою якого є Київський майдан, 9 у Луцьку.

Підприємство має майнові права, рахунки, здійснює свою діяльність відповідно до законодавства України з метою одержання прибутку.

У Статуті йдеться, що підприємство є одержувачем бюджетних коштів, що спрямовуються на розвиток та утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області та будівництва.

Основною метою діяльності підприємства є виконання функцій замовника та технічного нагляду під час нового будівництва, реконструкції, капітального та поточних ремонтів і експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, а також виконання функцій замовника та технічного нагляду під час нового будівництва, реконструкції, капітального та поточних ремонтів об’єктів житлово-комунального, соціального призначення та інженерно-транспортної інфраструктури.

Підприємство буде організовувати і проводити процедури закупівель, зможе отримувати субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах.

Але дорогами діяльність підприємства аж ніяк не обмежується. Діяльність новоствореного ДП простягається і на капітальне будівництво області.

Відповідно до статуту ДП «Служба місцевих автомобільних доріг та будівництва у Волинській області» бере участь у реалізації державних і бюджетних програм з питань будівництва. Зокрема йдеться про програми будівництва доступного житла, молодіжного житлового будівництва, пільгового кредитування індивідуальних сільських забудовників, будівництва житла для окремих категорій громадян, реалізації проєктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури на підставах та у порядку, передбачених чинним законодавством України.

Саме це держпідприємство зможе виступати замовником з будівництва, реконструкції, ремонту житлових будинків, об’єктів освіти, охорони здоров’я, зв’язку, транспорту, торгівлі, громадського харчування, комунального господарства, культурно-побутового й іншого призначення в області. Воно виступатиме замовником з реставрації, реконструкції та капітального ремонту об’єктів історико-культурної спадщини з метою збереження історичної забудови області. Згадане ДП проводитиме тендери на будівництво цих об’єктів.

На чолі – ексдепутат і регіонал з Донбасу

Розпорядженням, яке було підписане 7 лютого, голова ОДА Юрій Погуляйко призначив і керівника новоствореного держпідприємства, зауважимо, поза конкурсом.

Директором новоствореного на Волині держпідприємства став Ігор Свиридов. Декларація його як кандидата на посаду з’явилася того ж таки 7 лютого.

Хто такий Ігор Свиридов? У відкритих джерелах можна знайти інформацію, що він у 2018 році претендував на посаду керівника Національної служби здоров’я. Як інформує видання Радіо Свобода, Ігор Свиридов із 2009 по 2011 рік був першим заступником директора КП «Донецькмiськводоканал». Після закінчення цієї роботи Свиридов був обраний на 5 років головою правління ПАТ «Донвуглеводоканалу» (Донецьк). Ця фірма відтоді за два роки його керівництва отримала 32 мільйони гривень на бюджетних тендерах міста. Він також встиг попрацювати депутатом – у 2010 році пройшов до Донецької міської ради від Партії регіонів. У 2017 році Ігор Свиридов подавав документи на посаду директора державного підприємства МВС України «Аптека», але не пройшов.

До липня 2010 року, пише видання «Наші гроші», Ігор Свиридов був власником фірми «ТОП-Енерго», яке згодом стало належати Євгенові Кіму. Останній, за інформацією видання, був директором асоціації «Донбаскомунхолдинг», до складу засновників якої входить ТОВ «Суспільний діалог», власником якого є Олександр Левченко, батько екссекретаря Донецької міськради, народного депутата від Партії регіонів Миколи Левченка.

Під час роботи на «Донвуглеводканалі» Ігоря Свиридова пов’язували з донеччанином Андрієм Альошою – радником з питань взаємодії з бізнесом та залучення інвестицій голови Запорізької облдержадміністрації Олександра Пеклушенка. В ЗМІ ж роль Альоші тоді називали «смотрящий» після арешту Євгена Анісімова.

Згідно з декларацією Ігоря Свиридова, зареєстрований він у місті Дніпро, а мешкає у Києві. Як свідчать дані сервісу Bihus.info, з 2017 по 2019 роки підприємства, бенефіціаром яких є Ігор Свиридов, або має там корпоративні права, виграло 15 тендерів на суму понад 30 мільйонів гривень.

Багатопрофільний замінник УКБ і велике будівництво

Розпорядження про створення держпідприємства голови Волинської ОДА датоване 7 лютого, а вже 10 лютого воно зареєстроване в органах Державної фіскальної служби. Статутний капітал підприємства, як йдеться у документах – 10 тисяч гривень.

Основним видом діяльності підприємства вказане «Будівництво доріг та автострад». Та крім цього підприємство має ще низку КВЕДів: «Діяльність у сфері архітектури», «Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах», «Технічні випробування та дослідження», «Дослідження й експериментальні розробки у сфері інших природничих і технічних наук», «Організація будівництва будівель», «Будівництво житлових і нежитлових будівель», «Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій».

Фактично підприємство переймає на себе функції управління капітального будівництва облдержадміністрації, з тією різницею, що метою діяльності підприємства є отримання прибутку.

А тим часом в Україні 1 березня стартує програма «Велике будівництво». Йдеться про масштабне будівництво та капітальний ремонт шкіл, дитячих садків, приймальних відділень лікарень, стадіонів та доріг по всій країні. У лютому голова ОДА Юрій Погуляйко мав презентувати у Києві на засіданні уряду конкретний план області з переліком всіх об’єктів та доріг, які мають побудувати чи відремонтувати у 2020 році.

Як стало відомо раніше, до попереднього переліку об’єктів, які фінансуватимуться 2020 році за кошти Державного фонду регіонального розвитку, планують включити 14 проєктів із залишковою кошторисною вартістю 525 млн 700 тис. грн. Для Волинської області на 2020 рік передбачено ДФРР – 235 млн 669 тис. грн., з них загальний фонд – 147 млн 662 тис. грн, спеціальний фонд – 88 млн грн. Кошти чималі, тож новоствореному держпідприємству, очевидно, буде з чого отримувати прибуток.

Друзі! Підписуйтесь на наш канал в Telegram і будьте завжди в курсі останніх новин.

Читайте також
Все про: Волинь, дороги, скандал, волинська ода
В тему

Останні матеріали