Як побороти залежність від соціальних мереж
Сімдесят два відсотки дорослих в інтернеті користуються соціальними мережами, а середній користувач проводить в соціальних мережах 23 години в тиждень.
Між іншим, це еквівалентно роботі з неповною зайнятістю, пише Фокус.
Ми живемо в епоху соціальних медіа
2 мільярди користувачів соціальних мереж по всьому світу
500 мільйонів твітів відправляються кожен день
70 мільйонів зображень завантажуються в Instagram кожен день
300 годин відео завантажується в хвилину на YouTube.
Що робить нас такими залежними? Справа в тому, що соціальні мережі є продовженням нас саміх.Оні допомагають нам бути на зв'язку з оточенням на постійній основі і наша потреба бути пов'язаними і взаємодіяти з іншими константна і неминуча. За цим соціальним інстинктом ховається ще сильніша необхідність надання сенсу і цілей нашого світу. Спілкування з іншими дозволяє нам створювати цілі соціальні всесвіти із символів - наприклад, мова, цифри, жести, смайлики - і соціальні правила, які поділяються і зрозумілі кожному.
Соціальна причетність є важливою частиною людського буття. Facebook «Мені подобається» або Twitter «Фаворит» - це соціальний сигнал, який змушує нас відчувати себе добре.
Так само, страх пропустити що-небудь є великою рушійною силою використання соціальних мереж, особливо для людей у віці до 30 років. Шістдесят сім відсотків користувачів кажуть, що вони бояться, що «щось упустять». Доктор Стефані Ратледж з Університету в Вайомінгу пояснює залежність так:
«У людини є мислення для кооперації, компромісу, стриманості, розуміння і управління своїм становищем в змінюваних альянсах. Ми помічаємо, коли інші роблять щось, що підкреслює нашу значущість. Це завжди викликає у людини примітивні реакції з області інстинктів виживання. Люди в віці до 30 років все ще знаходяться в той період, коли вони створюють своє власне життя, розвивають особисту і професійну ідентичність, стають економічно життєздатними (створюють альянси). і акцент у них завжди зроблений на область соц іального мереж. Саме там вони ідентифікують себе, як соціальну одиницю».
Для розвитку і вкорінення его потрібна платформа, на якій індивід може себе демонструвати, і соціальні мережі - ідеальне рішення. Вісімдесят відсотків наших розмов в Інтернеті є саморозкриттям, в порівнянні з 30-40 відсотками розмов в автономному режимі. Ми живемо в суспільстві «Я» з нав'язливою ідеєю «я», яка змушує нас оновлювати свій статус і відзначати себе на фотографіях (але, звичайно, тільки ті, на яких ми добре виглядаємо).
Соціальне порівняння з іншими людьми і підвищення самооцінки. Люди схильні порівнювати себе, щоб оцінити почуття, сильні і слабкі сторони, можливості і перспективи. Підтвердження ваших соціальних зв'язків змушує вас відчувати себе значно.
Майже кокаїн
Крім того, соціальні мережі здатні захоплювати як фізично, так і психологічно. Дослідження, проведене в Гарвардському університеті, показало, що саморозкриття в мережі активує частина мозку, яка також активується при вживанні викликає звикання наркотику, такого як кокаїн.
Спілкування має бути людиною
«Неможливо не спілкуватися» - одна з ключових основ, прийнятих в соціальній і клінічної психології. Соціальний світ конструюється через взаємодію між людьми: ролі, правила, категоризації, стереотипи, нормальність, відхилення - це результати людського спілкування, результат нашого буття людьми, - коментує доктор Ретлідж.
Таким чином, соціальні мережі є продовженням нашого найглибшого психологічного інстинкту: бути соціальними. Вони стають якоїсь створеної всесвіту без часу і простору, які необхідні в умовах реального життя і для багатьох цей фактор є свого роду звільненням.
Все частіше залежність від соціальних мереж переростає в справжню наркоманію. У вас навіть можуть з'являтися вагомі виправдання, якими часто користуються справжні наркомани. Наприклад, вам завжди потрібні соціальні мережі за частиною вашої діяльності (якщо ви - журналіст, піарник, організатор свят або предствитель іншої професії, що вимагає постійної соціальної залученості). Або вам потрібно завжди бути на зв'язку з друзями. Насправді, ви постійно перевіряєте, яку реакцію викликають ваші знімки або інші види постів. Ви так звикаєте до «погладжувань», що вже не мислите без них свого життя.
Як з цим боротися?
Психологи давно рекомендують періодично робити детокс від соціальних медіа. Наприклад, поставити собі за мету не заходити в свій аккаунт протягом 21 дня (для тих, хто не витримує, почніть з одного тижня). Частіше придумуйте, чим себе зайняти після роботи. Причому, ваше хобі має передбачати реальне спілкування з людьми: запишіться на танці, йогу, курси іноземних мов.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Випив залпом пива: під час алкогольного конкурсу помер чоловік
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.